Siirry suoraan sisältöön

Pelidata, balanssointi ja systeemisuunnitteluLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: GD00FN96

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
englanti

Osaamistavoitteet

Miten suunnitellaan balanssoituja pelijärjestelmiä ja -mekaniikoita?
Miten tulkita dataa ja työskennellä tilastojen, todennäköisyyksien ja numeeristen suhteiden kanssa?
Miten käyttää systeemisuunnittelua paremman pelaajakokemuksen luomisessa?
Miten kerätä ja tulkita dataa, jotta voi tehdä perusteluja suunnittelupäätöksiä?

Sisältö

Ymmärrät datan roolin pelisuunnittelussa.
Opit suunnittelemaan pelin sisäisiä ekonomioita.
Opit suunnittelemaan tasapainotettuja pelijärjestelmiä ja simuloimaan suunnitelmiasi.
Ymmärrät datalähtöisen päätöksenteon periaatteet pelinkehityksessä.
Opit monetisaation perusteet.

Arviointi

Opiskelija osaa
a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
d. arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
f. edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
g. soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.

Siirry alkuun