Siirry suoraan sisältöön

Yrittäjyys ja projektijohtajuus pelialalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: TI00CW72-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

12.04.2021 - 25.04.2021

Ajoitus

01.11.2021 - 31.12.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 30

Koulutus

  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus

Opettaja

  • Niina Mässeli

Vastuuopettaja

Niina Mässeli

Ryhmät

  • TIKT18SPPELI
    TIKT18SPPELI

Tavoitteet

Ymmärrät miten peliteollisuus eroaa perusteollisuudesta.
Ymmärrät alan toimintaympäristön ja tunnet alan toimijoita. Tunnet alan toimintatavat.
Tunnet yritystoimintaa tukevat organisaatiot.
Osaat toimia projektissa vetäjänä ja ymmärrät siihen liittyvät prosessit.

Sisältö

Kuinka hankkia rahoitus pelialan yritykselle?
Millaisia tukiorganisaatioita yrittäjille on tarjolla?
Mitkä tapahtumat tukevat verkostoitumista?
Millaisia yrityksiä alueella toimii?
Miten toimia projektipäällikkönä?
Millainenen on projektinhallinta prosessi?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali löytyy koostetusti opintojakson Learn alustalta.

Yksilölliset oppimisväylät

Viikkopohjainen oppimisväylä: Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Työelämä tai nopeutettu oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Vahvaa yhteistyötä yrittäjyyteen ja peliohjelmointiin liittyvien TKI hankkeiden kanssa. Työelämälähtöisiä vierailuja opintojakson teemoissa. Vahvaa yheistyötä alan yrittäjien kanssa.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson tentti suoritetaan etukäteen määritettynä ajankohtana exam tenttiakvaariossa.

Opiskelijan työmäärä

135 tuntia, joista lähiopetusta noin 55 tuntia

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustyöt, tuntiharjoitukset ja tentti.