Siirry suoraan sisältöön

Pedagoginen osaaminen ja kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: JN00CV14-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.12.2019 - 10.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2020 - 31.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Nuorisokasvatuksen johtamisen ja kehittämisen koulutus (ylempi amk)
Opettajat
Sari Miettinen
Vastuuopettaja
Sari Miettinen
Ryhmät
NKMI19SY
Nuorisokasvatuksen johtaminen ja kehittäminen, ylempi amk
Opintojakso
JN00CV14
Toteutukselle JN00CV14-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat jäsentää järjestö- ja nuorisotyön kenttää pedagogisena toimintaympäristönä.
Osaat käyttää järjestö- ja nuorisotyötä pedagogisesti jäsentäviä käsitteitä asiantuntevasti.
Tunnistat nuoriso- ja järjestötyössä pedagogisia ja ohjauksellisia kehittämiskohteita ja osaat esittää niihin teoriapohjaisia soveltavia ratkaisuja.

Sisältö

Millaista pedagogista osaamista Järjestö- ja nuorisotyön kehittäminen vaatii?
Millaisia kehittämismahdollisuuksia sosiaalipedagoginen viitekehys, yksilöohjauksen menetelmät tai kokemukselliseen oppimiseen perustuvat pedagogiset menetelmät tarjoavat järjestö- ja nuorisotyön kentälle?
Miten ohjausta ja pedagogiikkaa koskevan teoreettisen tiedon avulla voidaan kehittää työorganisaatiota tai ammattialaa?

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opetus toteutetaan kolmena intensiivilähipäivänä. Lähipäiven välissä toteutetaan työelämään integroituva pedagoginen tai ohjauksellinen kehittämistehtävä,.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa tutustumalla alan tutkimukseen ja teoriaan sekä suunnittelemalla ja toteuttamalla pedagogisen tai ohjauksellisen kehittämistehtävän omalla työpaikalla.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa itsenäisesti tutustumalla alan tutkimukseen ja teoriaan sekä suunnittelemalla ja toteuttamalla pedagogisen tai ohjauksellisen kehittämistehtävän.

Opiskelijan työmäärä

24 tuntia lähiopetusta + 111 tuntia itsenäistä työtä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

a. Osaat hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti pedagogisiin kehittämiskohteisiin liittyvää tietoa ja menetelmiä järjestö- ja nuorisotyön alalla.
b. Osaat ratkaista vaativia työyhteisön tai ammattialan haasteita pedagogisella kehittämistoiminnalla.
c. Osaat vastata pedagogisten ratkaisujen kehittämisestä itsenäisesti.
Opintojakson arviointi asteikolla 0-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opettajan suorittama arviointi tehtävistä, itse ja ryhmän arviointi.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Osaat käyttää asiantuntevasti pedagogisia ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
Osaat arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti .
Osaat työskennellä tiimin jäsenenä pedagogiikan ja ohjauksen asiantuntija-tehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia .
Osaat arvioida toimintaasi erilaisissa pedagogisissa ja ohjauksellisissa tilanteissa .
Osaat valita tarkoituksenmukaiset menetelmät tilannekohtaisesti ja perustella valinnan .
Osaat edistää tiimin toimintaa pedagogisesti.
Osaat soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.

Siirry alkuun