Skip to main content

Marketing and sales in hospitality business (5 cr)

Code: MR00DU57-3002

General information


Enrollment
12.04.2021 - 25.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
25.10.2021 - 19.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
Kirsi Kuusisto
Groups
MRKT20SV
Tourism and service business, online studies
MRMI20SV
Tourism and Service Business, online studies
Course
MR00DU57
No reservations found for realization MR00DU57-3002!

Objective

You are able to define the key concepts of marketing and understand the meaning of marketing for successful customer relationship.
You know the main competitive assets of marketing and are able to use them in different situations and organizations.
You are able to use professional terms of sales.
You are able to apply different sales processes in customer service and in sales work.
You are able to use the principles of sales negotiations and justify your actions.

Content

What are the key concepts and principles of marketing and relationship marketing?
What are the different competitive tools and their components in marketing?
What is the meaning of face-to-face sales work?
What are the steps in sales processes?
How are sales negotiations carried out?

Course material

Learn alustan materiaali, sekä muu itse hankittu materiaali

Study forms and methods

Opintojakso opiskellaan itsenäisesti verkkototeutuksena. Opintojakso alkaa AC luennolla (Adobe connect), luento nauhoitetaan ja on katsottavissa myöhemmin Learn alustan linkin kautta.
Opintojakson materiaalina on learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.
Opintojakson tehtävät esitellään learn alustalla.

RDI and work-related cooperation

Opintojakson tehtävät on mahdollista integroida työelämään.

Timing of exams and assignments

Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.

Student workload

135h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa

käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä

etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä

hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia

toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa

käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti

perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Go back to top of page