Historic periods and styles (5 cr)
Code: RE00EC88-3003
General information
- Enrollment
-
07.11.2022 - 18.11.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2023 - 01.05.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Culture
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Restoration
- Teachers
- KY Opettaja
- Teacher in charge
- Jari-Pekka Muotio
- Groups
-
REKV22SPRestoration, full-time studies
- Course
- RE00EC88
Objective
After you have completed the study course you
- recognize different periods of style history
- can apply your knowledge of style history in your own work.
Content
How to define the chronology of style history from Ancient history to the 20th century?
What are the characteristics of different periods of art in architecture and interiors?
Course material
- Honour, Hugh & Fleming, John: Maailman taiteen historia (Uud. laitos.). Helsingissä: Otava 1997.
- Adams, Laurie Schneider: A history of Western art. Boston: McGraw-Hill 2008. (Rev. 4th ed.)
- Salmela, Ulla: Taidehistorian sanasto, JYX http://urn.fi/URN:ISBN:951-34-0991-0
- http://urn.fi/URN:ISBN:951-34-0991-0
Suoritettaessa kirjatenttinä luetaan:
- Salmela, Ulla (1997). Taidehistorian sanasto (sähköisenä Moodlessa)
sekä
- Adams, Laurie Schneider (2008). A history of Western art (Rev. 4th ed.). Boston: McGraw-Hill.
TAI
- Honour, Hugh & Fleming, John (1997 tai uudemmat painokset). Maailman taiteen historia (Uud. laitos.). Helsingissä: Otava. Luetaan vain länsimaisen taiteen osuudet
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lukujärjestyksen mukainen eteneminen. Viikko kohtaiset harjoitustehtävät
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Ota yhteyttä opintovastaavaasi eri mahdollisuuksien selvittämiseksi.
RDI and work-related cooperation
OPintojaksolla ei tehdä työelämäyhteistyötä.
Student workload
5 op x 27 t = 135 t
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen ja annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti.