Personal selling (5 cr)
Code: LT00EB08-3004
General information
- Enrollment
-
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
15.01.2024 - 15.05.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Department of Business
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Mia Silvenius
- Teacher in charge
- Mia Silvenius
- Groups
-
LTMI22SVBBusiness Management, online studies
-
LTMI22SMBusiness Management, part-time studies
-
LTMI22SVABusiness Management, online studies
- Course
- LT00EB08
Objective
You know how to acquire intelligence of customers, products and competitors to support personal selling.
You can describe a company’s sales process and act appropriately.
You can carry out a personal selling negotiation appropriately.
Content
What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
What is a strategy-based sales process?
What are personal selling skills and how are they developed?
How do communication styles affect personal selling?
What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?
How to implement multi-channel selling?
Course material
Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.
Study forms and methods
B2B myyntityötä tehnyt opiskelija voi hakea mahdollisuutta näyttää osaamisensa henkilökohtaisessa myyntityössä. Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opintojakson opettajan kanssa. Aiemmin hankittu osaaminen työtehtävissä edellyttää pidempää kokemusta B2B myynnistä.
RDI and work-related cooperation
Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Timing of exams and assignments
Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät.
Student workload
5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.
Further information
Opintojakso suoritetaan virtuaalisessa Learn-oppimisympäristössä.
Opintojakson osallistujilla on mahdollisuus osallistua Best Seller 2024 myyntikilpailuun. Keskustelemme aiheesta opintojakson alkaessa. Alkuerät pidetään maaliskuussa, ja semifinaali huhtikuussa
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan. Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.
Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Qualifications
Customer-oriented marketing 5 ECTS credits
Customer insight and customer experiences 5 ECTS credits