Skip to main content

Personal selling (5 cr)

Code: LT00EB08-3004

General information


Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.01.2024 - 15.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Mia Silvenius
Teacher in charge
Mia Silvenius
Groups
LTMI22SVB
Business Management, online studies
LTMI22SM
Business Management, part-time studies
LTMI22SVA
Business Management, online studies
Course
LT00EB08
No reservations found for realization LT00EB08-3004!

Objective

You know how to acquire intelligence of customers, products and competitors to support personal selling.
You can describe a company’s sales process and act appropriately.
You can carry out a personal selling negotiation appropriately.

Content

What is the role and importance of sales and personal selling as part of a company’s marketing?
What is a strategy-based sales process?
What are personal selling skills and how are they developed?
How do communication styles affect personal selling?
What are the stages in sales negotiation and how is a sales negotiation managed?
How to implement multi-channel selling?

Course material

Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.

Study forms and methods

B2B myyntityötä tehnyt opiskelija voi hakea mahdollisuutta näyttää osaamisensa henkilökohtaisessa myyntityössä. Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opintojakson opettajan kanssa. Aiemmin hankittu osaaminen työtehtävissä edellyttää pidempää kokemusta B2B myynnistä.

RDI and work-related cooperation

Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Timing of exams and assignments

Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät.

Student workload

5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.

Further information

Opintojakso suoritetaan virtuaalisessa Learn-oppimisympäristössä.
Opintojakson osallistujilla on mahdollisuus osallistua Best Seller 2024 myyntikilpailuun. Keskustelemme aiheesta opintojakson alkaessa. Alkuerät pidetään maaliskuussa, ja semifinaali huhtikuussa

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan. Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.

Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Qualifications

Customer-oriented marketing 5 ECTS credits
Customer insight and customer experiences 5 ECTS credits

Go back to top of page