Siirry suoraan sisältöön

Asiakas- ja palveluohjauksen erityiskysymykset (5 op)

Toteutuksen tunnus: GE00DI32-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
03.02.2025 - 31.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Geronomikoulutus
Opettajat
Merja Nurmi
Ann-Mari Sippu
Vastuuopettaja
Ann-Mari Sippu
Ryhmät
GEKV22SM
Geronomi, monimuoto
Opintojakso
GE00DI32

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 4 t 30 min.

Aika Aihe Tila
Ti 04.02.2025 klo 15:00 - 16:30
(1 t 30 min)
Asiakas- ja palveluohjauksen erityiskysymykset GE00DI32-3006
etäopetus, lukujärjestyksen mukaan / remote teaching (scheduled)
Ke 19.02.2025 klo 15:00 - 16:30
(1 t 30 min)
Asiakas- ja palveluohjauksen erityiskysymykset GE00DI32-3006
etäopetus, lukujärjestyksen mukaan / remote teaching (scheduled)
To 13.03.2025 klo 15:00 - 16:30
(1 t 30 min)
Asiakas- ja palveluohjauksen erityiskysymykset GE00DI32-3006
etäopetus, lukujärjestyksen mukaan / remote teaching (scheduled)
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Hahmotat asiakas – ja palveluohjauksen monialaisena työmenetelmänä sosiaali – ja terveydenhuollon muuttuvissa toimintaympäristöissä.
Tunnistat monikulttuurisuuden näkökulman asiakasohjauksen työorientaatiossa.
Tunnistat sosiaali –ja terveydenhuollon määrämuotoisen kirjaamisen merkityksen asiakasohjausprosessin osana.

Sisältö

Mikä on asiakasohjauksen paikka yhteiskunnan muutoksessa?
Miten asiakasohjauksessa huomioidaan monikulttuurisuus?
Mitä tarkoittaa sosiaali – ja terveydenhuollon määrämuotoinen kirjaaminen ja miten sitä tulee soveltaa käytännön työvälineenä?

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-pohjalla. Materiaali koostuu pääsääntöisesti sähköisestä aineistoista.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojaksolla työkennellään opintojakson keskeisten sisältöjen parissa.
Asiakas - ja palveluohjauksen erityiskysymykset opintojakso toteutetaan verkko-opintoina, johon sisältyy kolme Microsoft Teams webinaaria, itsenäistä työskentelyä ja tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
Opintojakson tarkempi aikataulu ilmoitetaan toteutuksen Learn-pohjalla.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksoon ei liitty TKI toimintaa. Työelämäyhteistyö toutuu työelämälähtöisin esimerkein.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opiskelija etenee Learn-oppisalustalla itsenäisesti ja oman aikataulun mukaisesti. Noudattaen kuitenkin oppimistehtävien palautuspäivämääriä.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojakso ei sisällä kansainvälistä yhteistyötä.

Opiskelijan työmäärä

1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Opintojakson laskennallinen työmäärä on yhteensä 135 tuntia.
Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja aiemmasta osaamisesta

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Xamkin yleiset arviointikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Opintojakson yksittäisten tehtävien arvioinnin kriteereinä toimii kunkin tehtävän ohjeistus.
Opintojakson suorittaminen edellyttää oppimistehtävien hyväksyttyä suorittamista.

Esitietovaatimukset

Edellyttää Asiakas – ja palveluohjaksen lähtökohdat (5op) sekä Asiakasohjaus ja kokonaisvaltainen tilannearviointi ( 5op) opintojaksojen suorittamista.

Siirry alkuun