Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin johtaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: MB00ED82

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti

Osaamistavoitteet

Osaat kehittää ja toteuttaa markkinointistrategian.
Osaat tunnistaa linkin markkinointistrategian ja myyntistrategian välillä.
Opit brändinhallinnan keskeiset piirteet ja pystyt hyödyntämään niitä ammatillisella alalla.
Tiedät kuinka käyttää markkinointityökaluja ja miten arvioida markkinoinnin suorituskykyä.

Sisältö

Kuinka kehittää ja toteuttaa markkinointistrategia?
Mikä on markkinointistrategian ja myyntistrategian välinen yhteys?
Mitkä ovat brändinhallinnan pääpiirteet?
Mitkä ovat markkinointityökalut ja kuinka arvioida markkinoinnin suorituskykyä?

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa
* hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
* ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
* arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
* arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

30.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Master's Degree Programme in International Business Management
Opettaja
  • Slaveya Hämäläinen
Ryhmät
  • MBKV25KY
    International Business Management, master studies

Tavoitteet

Osaat kehittää ja toteuttaa markkinointistrategian.
Osaat tunnistaa linkin markkinointistrategian ja myyntistrategian välillä.
Opit brändinhallinnan keskeiset piirteet ja pystyt hyödyntämään niitä ammatillisella alalla.
Tiedät kuinka käyttää markkinointityökaluja ja miten arvioida markkinoinnin suorituskykyä.

Sisältö

Kuinka kehittää ja toteuttaa markkinointistrategia?
Mikä on markkinointistrategian ja myyntistrategian välinen yhteys?
Mitkä ovat brändinhallinnan pääpiirteet?
Mitkä ovat markkinointityökalut ja kuinka arvioida markkinoinnin suorituskykyä?

Opiskelumateriaali

The course outline and the group and individual tasks are presented in Learn. Additionally, handouts are provided when necessary.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Teaching is carried out entirely face-to-face on the Kouvola campus according to the timetable. Remote participation is not possible. In principle, face-to-face teaching is not recorded, and it is not replaced by remote lectures when face-to-face teaching is given. Attendance is necessary to complete the course.
• Teacher guidance is available in connection with the ongoing lessons.
• The assessed tasks are done independently and as a group.
• The course utilizes different feedback methods - written and oral feedback. Peer feedback is also used.

TKI ja työelämäyhteistyö

The learning tasks of the course are based on assignments from working life.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Learning tasks are completed at the end of each section.
During the study period, a project task is done in groups, which must be ready by the end of the study period.
An exam will be taken at the last face-to-face teaching session of the course.

The course ends at the time indicated in the implementation information. By this time, the student has returned the required tasks, completed any exams and met other requirements for an approved performance.

Opiskelijan työmäärä

• 1 ECTS corresponds to approximately 27 hours of student work. However, the amount of work depends on your study skills and previous knowledge.
• In the 5-credit course, the student's workload is approximately 135 hours.

Toteutuksen osien kuvaus

The project task is evaluated by the lecturer and peer feedback.

Lisätietoja opiskelijoille

Further details of the course completion are presented at the start of the course. For additional information, please contact Slaveya at slaveya.hamalainen@xamk.fi.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa
* hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
* ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
* arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
* arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The evaluation is done in relation to the competence goals and evaluation criteria of the course. Successful course completion requires all course components - project, exam and participation - to be completed with an approved grade.

Evaluation scale of the course: 1–5

Ilmoittautumisaika

08.01.2024 - 28.01.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Master's Degree Programme in International Business Management
Opettaja
  • Mari Hämäläinen
  • Slaveya Hämäläinen
Vastuuopettaja

Mari Hämäläinen

Ryhmät
  • MBKV24KY
    International business management, master studies

Tavoitteet

Osaat kehittää ja toteuttaa markkinointistrategian.
Osaat tunnistaa linkin markkinointistrategian ja myyntistrategian välillä.
Opit brändinhallinnan keskeiset piirteet ja pystyt hyödyntämään niitä ammatillisella alalla.
Tiedät kuinka käyttää markkinointityökaluja ja miten arvioida markkinoinnin suorituskykyä.

Sisältö

Kuinka kehittää ja toteuttaa markkinointistrategia?
Mikä on markkinointistrategian ja myyntistrategian välinen yhteys?
Mitkä ovat brändinhallinnan pääpiirteet?
Mitkä ovat markkinointityökalut ja kuinka arvioida markkinoinnin suorituskykyä?

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa
* hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
* ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
* arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
* arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta

Ilmoittautumisaika

09.01.2023 - 31.01.2023

Ajoitus

03.02.2023 - 17.03.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Master's Degree Programme in International Business Management
Opettaja
  • Mari Hämäläinen
  • Slaveya Hämäläinen
Vastuuopettaja

Mari Maunula

Ryhmät
  • MBKV23KY
    International business management, master studies

Tavoitteet

Osaat kehittää ja toteuttaa markkinointistrategian.
Osaat tunnistaa linkin markkinointistrategian ja myyntistrategian välillä.
Opit brändinhallinnan keskeiset piirteet ja pystyt hyödyntämään niitä ammatillisella alalla.
Tiedät kuinka käyttää markkinointityökaluja ja miten arvioida markkinoinnin suorituskykyä.

Sisältö

Kuinka kehittää ja toteuttaa markkinointistrategia?
Mikä on markkinointistrategian ja myyntistrategian välinen yhteys?
Mitkä ovat brändinhallinnan pääpiirteet?
Mitkä ovat markkinointityökalut ja kuinka arvioida markkinoinnin suorituskykyä?

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa
* hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
* ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
* arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
* arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta

Ilmoittautumisaika

10.01.2022 - 23.01.2022

Ajoitus

03.02.2022 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Master's Degree Programme in International Business Management
Opettaja
  • Pia Jääskeläinen
Vastuuopettaja

Pia Jääskeläinen

Ryhmät
  • MBKV22KY
    International business management, master studies

Tavoitteet

Osaat kehittää ja toteuttaa markkinointistrategian.
Osaat tunnistaa linkin markkinointistrategian ja myyntistrategian välillä.
Opit brändinhallinnan keskeiset piirteet ja pystyt hyödyntämään niitä ammatillisella alalla.
Tiedät kuinka käyttää markkinointityökaluja ja miten arvioida markkinoinnin suorituskykyä.

Sisältö

Kuinka kehittää ja toteuttaa markkinointistrategia?
Mikä on markkinointistrategian ja myyntistrategian välinen yhteys?
Mitkä ovat brändinhallinnan pääpiirteet?
Mitkä ovat markkinointityökalut ja kuinka arvioida markkinoinnin suorituskykyä?

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa
* hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
* ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
* arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
* arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta