Skip to main content

Business environment and marketsLaajuus (5 cr)

Code: TL00EL76

Credits

5 op

Objective

You are able to anticipate and identify what key knowledge about business environment is focal for your business.
You are able to evaluate the current situation and future trends regarding customers, competitors, partners and other value network actors in your industry.
You are able to evaluate the implementation of corporate responsibility and sustainability thinking in your company
You are able to apply acquired data and knowledge to develop your business

Content

How do various market players and environmental factors and forces affect a company’s markets and competitive environment?
What opportunities does digitalization enable to your business?
What methods are suitable to acquire and analyze information about company’s markets and competitive environment?
What do corporate responsibility and sustainability thinking mean in business?

Qualifications

Liiketalouden alempi korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Materials

Multichannel strategies 5 cr

Enrollment

15.08.2022 - 04.09.2022

Timing

18.08.2022 - 06.11.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

4 op

Mode of delivery

20 % Contact teaching, 80 % Distance learning

Unit

Department of Business

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Future Business Operations Management
Teachers
  • Anna-Liisa Immonen
Teacher in charge

Anna-Liisa Immonen

Groups
  • TLMI22SY
    Future Business Operations Management, master studies

Objective

You are able to anticipate and identify what key knowledge about business environment is focal for your business.
You are able to evaluate the current situation and future trends regarding customers, competitors, partners and other value network actors in your industry.
You are able to evaluate the implementation of corporate responsibility and sustainability thinking in your company
You are able to apply acquired data and knowledge to develop your business

Content

How do various market players and environmental factors and forces affect a company’s markets and competitive environment?
What opportunities does digitalization enable to your business?
What methods are suitable to acquire and analyze information about company’s markets and competitive environment?
What do corporate responsibility and sustainability thinking mean in business?

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan Learnissa opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla on yksi lähitapaaminen kampuksella. Muuten opintojakso toteutetaan verkko-opintoina.

Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla toteutetaan työelämälähtöinen oppimistehtävä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso on aloituspäivää lukuun ottamatta verkkokurssi, jossa tehtävät suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.

Kurssi avataan 18.8.2022 ja se päättyy 6.11.2022.

Lähipäivä Mikkelin kampuksella: 19.8.2022
(Muutokset mahdollisia)

Opiskelijan työmäärä

133 h, joka muodostuu lähiopetuksesta (19.8.) sekä itsenäisestä työstä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu kolmeen itsenäiseen oppimistehtävään.

Qualifications

Liiketalouden alempi korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen