Business environment and marketsLaajuus (5 cr)
Code: TL00EL76
Credits
5 op
Objective
You are able to anticipate and identify what key knowledge about business environment is focal for your business.
You are able to evaluate the current situation and future trends regarding customers, competitors, partners and other value network actors in your industry.
You are able to evaluate the implementation of corporate responsibility and sustainability thinking in your company
You are able to apply acquired data and knowledge to develop your business
Content
How do various market players and environmental factors and forces affect a company’s markets and competitive environment?
What opportunities does digitalization enable to your business?
What methods are suitable to acquire and analyze information about company’s markets and competitive environment?
What do corporate responsibility and sustainability thinking mean in business?
Qualifications
Liiketalouden alempi korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen
Materials
Multichannel strategies 5 cr
Enrollment
15.08.2022 - 04.09.2022
Timing
18.08.2022 - 06.11.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
4 op
Mode of delivery
20 % Contact teaching, 80 % Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Future Business Operations Management
Teachers
- Anna-Liisa Immonen
Teacher in charge
Anna-Liisa Immonen
Groups
-
TLMI22SYFuture Business Operations Management, master studies
Objective
You are able to anticipate and identify what key knowledge about business environment is focal for your business.
You are able to evaluate the current situation and future trends regarding customers, competitors, partners and other value network actors in your industry.
You are able to evaluate the implementation of corporate responsibility and sustainability thinking in your company
You are able to apply acquired data and knowledge to develop your business
Content
How do various market players and environmental factors and forces affect a company’s markets and competitive environment?
What opportunities does digitalization enable to your business?
What methods are suitable to acquire and analyze information about company’s markets and competitive environment?
What do corporate responsibility and sustainability thinking mean in business?
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan Learnissa opintojakson alkaessa.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojaksolla on yksi lähitapaaminen kampuksella. Muuten opintojakso toteutetaan verkko-opintoina.
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla toteutetaan työelämälähtöinen oppimistehtävä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso on aloituspäivää lukuun ottamatta verkkokurssi, jossa tehtävät suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Kurssi avataan 18.8.2022 ja se päättyy 6.11.2022.
Lähipäivä Mikkelin kampuksella: 19.8.2022
(Muutokset mahdollisia)
Opiskelijan työmäärä
133 h, joka muodostuu lähiopetuksesta (19.8.) sekä itsenäisestä työstä.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu kolmeen itsenäiseen oppimistehtävään.
Qualifications
Liiketalouden alempi korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen