E-markkinointi ja monikanavaratkaisutLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: L83B105
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
- Korkeakoulu
- Peppi
- Vastuuhenkilö
- Heli Kesämaa
Osaamistavoitteet
Osaat analysoida digitaalisen talous- ja kilpailuympäristön vaikutuksia yrityksen markkinointiin. Osaat arvioida monikanavaisuuden mahdollisuuksia osana yrityksen liiketoimintaa. Osaat soveltaa e-markkinoinnin keinoja ja laatia yritykselle tavoitteellisen ja perustellun e-markkinoinnin kehittämissuunnitelman.
Sisältö
Miten digitaalinen talous- ja kilpailuympäristö vaikuttaa yrityksen markkinointiin? Mikä on strategialähtöisen e-markkinoinnin rooli ja merkitys osana yrityksen e-liiketoimintaa? Miten monikanavaisuutta hyödynnetään myynnissä, viestinnässä ja asiakaspalvelussa? Millainen on toimiva verkkokauppa? Miten yrityksen verkkosivuja voi kehittää ja miten liikennettä luodaan ja mitataan? Miten yhteisöllistä mediaa voi hyödyntää liiketoiminnassa?
Arviointi
Opiskelija osaa
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti tietoa digitaalisen kilpailu- ja toimintaympäristön vaikutuksista yrityksen markkinointiin
d. vastata ja kehittää e-markkinoinnin toimintoja itsenäisesti
e. arvioida monikanavaisuuden mahdollisuuksia ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
g. viestiä suunnitelmansa asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti
Edeltävä osaaminen
Edellyttää liiketoimintaosaamisen perustietoja.