Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöisten dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittäminenLaajuus (5 op)

Tunnus: DH00DH37

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Tiedät, mitä tarkoittaa tutkimuksellinen kehittäminen
Tiedät, mitä tarkoittaa asiakaslähtöinen palvelujen kehittäminen.
Osaat työskennellä monialaisissa tiimeissä ja hyödyntää monialaista osaamista alan kehittämisessä.
Osaat hyödyntää digitaalisuutta dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittämisessä.

Sisältö

Mitä tarkoittaa asiakaslähtöisyys?
Mitä on tutkimuksellinen kehittäminen?
Mitä tarkoittaa digitaalisten hyvinvointipalvelujen kehittäminen?
Mitä on startupmainen ideoiden ketterä kehittäminen ja testaaminen monialaisissa verkostoissa?
Mitä on yhteiskehittäminen ja miten se otetaan huomioon palvelujen kehittämisessä?
Mitä erilaisia menetelmiä (hackathon, service jam) voidaan käyttää palvelujen kehittämisessä?

Oppimateriaalit

Ihmisen hyvinvointikäyttäytyminen, 5 op
Ihmisen hyvinvointikäyttäytymisen mittaaminen, 5 op

Ilmoittautumisaika

08.11.2021 - 21.11.2021

Ajoitus

03.01.2022 - 30.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Sosiaali- ja terveysalan Mikkelin koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittämisen koulutus (ylempi amk, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet)
Opettaja
  • Paula Mäkeläinen
  • Mariia Hämäläinen
Vastuuopettaja

Paula Mäkeläinen

Ryhmät
  • DHMI21SY_90
    Dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittäminen, ylempi amk

Tavoitteet

Tiedät, mitä tarkoittaa tutkimuksellinen kehittäminen
Tiedät, mitä tarkoittaa asiakaslähtöinen palvelujen kehittäminen.
Osaat työskennellä monialaisissa tiimeissä ja hyödyntää monialaista osaamista alan kehittämisessä.
Osaat hyödyntää digitaalisuutta dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittämisessä.

Sisältö

Mitä tarkoittaa asiakaslähtöisyys?
Mitä on tutkimuksellinen kehittäminen?
Mitä tarkoittaa digitaalisten hyvinvointipalvelujen kehittäminen?
Mitä on startupmainen ideoiden ketterä kehittäminen ja testaaminen monialaisissa verkostoissa?
Mitä on yhteiskehittäminen ja miten se otetaan huomioon palvelujen kehittämisessä?
Mitä erilaisia menetelmiä (hackathon, service jam) voidaan käyttää palvelujen kehittämisessä?

Opiskelumateriaali

Tiedotetaan opintojaksolla.

Yksilölliset oppimisväylät

Opiskelija voi keskustella tästä opintojaksosta vastaavan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Tiedotetaan opintojaksolla.

Arviointiasteikko

1-5