Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvointipalvelujen ketterä kehittäminenLaajuus (5 op)

Tunnus: DH00EL89

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Tiedät, mitä tarkoittaa tutkimuksellinen kehittäminen.
Tiedät, mitä tarkoittaa asiakaslähtöinen palvelujen kehittäminen.
Osaat työskennellä monialaisissa tiimeissä ja hyödyntää monialaista osaamista alan kehittämisessä.
Osaat hyödyntää digitaalisuutta dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittämisessä.

Sisältö

Mitä tarkoittaa asiakaslähtöisyys?
Mitä on tutkimuksellinen kehittäminen?
Mitä tarkoittaa digitaalisten hyvinvointipalvelujen kehittäminen?
Mitä on startupmainen ideoiden ketterä kehittäminen ja testaaminen monialaisissa verkostoissa?
Mitä on yhteiskehittäminen ja miten se otetaan huomioon palvelujen kehittämisessä?
Mitä erilaisia menetelmiä (hackathon, service jam) voidaan käyttää palvelujen kehittämisessä?

Oppimateriaalit

Hyvinvointikäyttäytyminen, 5 op
Hyvinvointikäyttäytymisen mittaaminen, 5 op

Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

10.02.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosiaali- ja terveysalan Mikkelin koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittämisen koulutus (ylempi amk, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet)
Opettaja
  • Tomi Numento
Vastuuopettaja

Tomi Numento

Ryhmät
  • DHMI23SY_90
    Dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittäminen, ylempi amk

Tavoitteet

Tiedät, mitä tarkoittaa tutkimuksellinen kehittäminen.
Tiedät, mitä tarkoittaa asiakaslähtöinen palvelujen kehittäminen.
Osaat työskennellä monialaisissa tiimeissä ja hyödyntää monialaista osaamista alan kehittämisessä.
Osaat hyödyntää digitaalisuutta dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittämisessä.

Sisältö

Mitä tarkoittaa asiakaslähtöisyys?
Mitä on tutkimuksellinen kehittäminen?
Mitä tarkoittaa digitaalisten hyvinvointipalvelujen kehittäminen?
Mitä on startupmainen ideoiden ketterä kehittäminen ja testaaminen monialaisissa verkostoissa?
Mitä on yhteiskehittäminen ja miten se otetaan huomioon palvelujen kehittämisessä?
Mitä erilaisia menetelmiä (hackathon, service jam) voidaan käyttää palvelujen kehittämisessä?

Opiskelumateriaali

Kaikki opintomateriaalit ja harjoitustehtävät ovat Learnissa

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso on verkossa itsenäisesti suoritettava. Opintojakso sisältää tallennettuja verkkoluentoja, -harjoituksia ja itsenäistä työskentelyä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso on suoritettava kokonaisuudessaan ennen opintojakson päättymispäivämäärää. Opintojaksoa ei voi suorittaa tenttimällä.

Kansainvälinen yhteistyö

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

Verkkoluennot, ohjatut verkkoharjoitukset, muu opetusmateriaali ja itsenäinen työ yhteensä noin 130 tuntia.

Toteutuksen osien kuvaus

Ilmoitetaan opintojakson alussa

Lisätietoja opiskelijoille

Itsenäinen verkkototeutus, ei lähiopetusta. Tehtävien tekeminen parityönä on mahdollista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kaikkien harjoitustehtävien hyväksytty palautus Learniin. Arvosanaan oikeuttavan pistemäärän saavuttaminen.

Ilmoittautumisaika

07.11.2022 - 18.11.2022

Ajoitus

10.02.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sosiaali- ja terveysalan Mikkelin koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittämisen koulutus (ylempi amk, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet)
Opettaja
  • Tomi Numento
Vastuuopettaja

Tomi Numento

Ryhmät
  • DHMI22SY_90
    Dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittäminen, ylempi amk

Tavoitteet

Tiedät, mitä tarkoittaa tutkimuksellinen kehittäminen.
Tiedät, mitä tarkoittaa asiakaslähtöinen palvelujen kehittäminen.
Osaat työskennellä monialaisissa tiimeissä ja hyödyntää monialaista osaamista alan kehittämisessä.
Osaat hyödyntää digitaalisuutta dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittämisessä.

Sisältö

Mitä tarkoittaa asiakaslähtöisyys?
Mitä on tutkimuksellinen kehittäminen?
Mitä tarkoittaa digitaalisten hyvinvointipalvelujen kehittäminen?
Mitä on startupmainen ideoiden ketterä kehittäminen ja testaaminen monialaisissa verkostoissa?
Mitä on yhteiskehittäminen ja miten se otetaan huomioon palvelujen kehittämisessä?
Mitä erilaisia menetelmiä (hackathon, service jam) voidaan käyttää palvelujen kehittämisessä?

Opiskelumateriaali

Opintojakson opiskelumateriaali löytyy oppimisympäristön opintojaksoalustalta.

Yksilölliset oppimisväylät

Ota yhteyttä opintojakson opettajaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Tentit ja muut määräajat

Kaikki opintojakson harjoitukset on palautettava ennen opintojakson loppupäivämäärää. Opintojaksoa ei voi suorittaa tenttimällä. Epäselvissä asioissa ota yhteyttä opintojakson opettajaan.

Opiskelijan työmäärä

Itsenäisesti suoritettavat videot, opetusdemot ja niihin liittyvät harjoitukset, palautettavat harjoitukset ja muu itsenäinen työ yhteensä noin 125 tuntia.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakson kuvaus, rakenne, palautettavat harjoitukset ja opintojakson arviointi löytyvät oppimisympäristön opintojaksoalustalta. Opintojakso on verkossa itsenäisesti suoritettava. Opintojaksolla ei ole kontaktiopetusta. Opintojaksolla ei ole ryhmätehtäviä. Opintotojakso sisältää tallennettuja verkkovideoita, opetusdemoja ja itsenäisiä palautettavia harjoituksia.

Lisätietoja opiskelijoille

Tarkoitettu ensisijaisesti DH Dataperustaisten hyvinvointipalveluiden kehittäminen YAMK opiskelijoille.
Itsenäinen verkkototeutus.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kaikkien vaadittujen harjoitustehtävien toimeksiannon mukainen hyväksytty palautus Learniin. Hyväksyttyyn arvosanaan oikeuttavan pistemäärän saavuttaminen.