Hyvinvointipalvelujen ketterä kehittäminenLaajuus (5 op)
Tunnus: DH00EL89
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Tiedät, mitä tarkoittaa tutkimuksellinen kehittäminen.
Tiedät, mitä tarkoittaa asiakaslähtöinen palvelujen kehittäminen.
Osaat työskennellä monialaisissa tiimeissä ja hyödyntää monialaista osaamista alan kehittämisessä.
Osaat hyödyntää digitaalisuutta dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittämisessä.
Sisältö
Mitä tarkoittaa asiakaslähtöisyys?
Mitä on tutkimuksellinen kehittäminen?
Mitä tarkoittaa digitaalisten hyvinvointipalvelujen kehittäminen?
Mitä on startupmainen ideoiden ketterä kehittäminen ja testaaminen monialaisissa verkostoissa?
Mitä on yhteiskehittäminen ja miten se otetaan huomioon palvelujen kehittämisessä?
Mitä erilaisia menetelmiä (hackathon, service jam) voidaan käyttää palvelujen kehittämisessä?
Oppimateriaalit
Hyvinvointikäyttäytyminen, 5 op
Hyvinvointikäyttäytymisen mittaaminen, 5 op
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
10.02.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali- ja terveysalan Mikkelin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittämisen koulutus (ylempi amk, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet)
Opettaja
- Tomi Numento
Vastuuopettaja
Tomi Numento
Ryhmät
-
DHMI23SY_90Dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittäminen, ylempi amk
Tavoitteet
Tiedät, mitä tarkoittaa tutkimuksellinen kehittäminen.
Tiedät, mitä tarkoittaa asiakaslähtöinen palvelujen kehittäminen.
Osaat työskennellä monialaisissa tiimeissä ja hyödyntää monialaista osaamista alan kehittämisessä.
Osaat hyödyntää digitaalisuutta dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittämisessä.
Sisältö
Mitä tarkoittaa asiakaslähtöisyys?
Mitä on tutkimuksellinen kehittäminen?
Mitä tarkoittaa digitaalisten hyvinvointipalvelujen kehittäminen?
Mitä on startupmainen ideoiden ketterä kehittäminen ja testaaminen monialaisissa verkostoissa?
Mitä on yhteiskehittäminen ja miten se otetaan huomioon palvelujen kehittämisessä?
Mitä erilaisia menetelmiä (hackathon, service jam) voidaan käyttää palvelujen kehittämisessä?
Opiskelumateriaali
Kaikki opintomateriaalit ja harjoitustehtävät ovat Learnissa
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso on verkossa itsenäisesti suoritettava. Opintojakso sisältää tallennettuja verkkoluentoja, -harjoituksia ja itsenäistä työskentelyä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso on suoritettava kokonaisuudessaan ennen opintojakson päättymispäivämäärää. Opintojaksoa ei voi suorittaa tenttimällä.
Kansainvälinen yhteistyö
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opiskelijan työmäärä
Verkkoluennot, ohjatut verkkoharjoitukset, muu opetusmateriaali ja itsenäinen työ yhteensä noin 130 tuntia.
Toteutuksen osien kuvaus
Ilmoitetaan opintojakson alussa
Lisätietoja opiskelijoille
Itsenäinen verkkototeutus, ei lähiopetusta. Tehtävien tekeminen parityönä on mahdollista.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kaikkien harjoitustehtävien hyväksytty palautus Learniin. Arvosanaan oikeuttavan pistemäärän saavuttaminen.
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
10.02.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Sosiaali- ja terveysalan Mikkelin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittämisen koulutus (ylempi amk, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet)
Opettaja
- Tomi Numento
Vastuuopettaja
Tomi Numento
Ryhmät
-
DHMI22SY_90Dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittäminen, ylempi amk
Tavoitteet
Tiedät, mitä tarkoittaa tutkimuksellinen kehittäminen.
Tiedät, mitä tarkoittaa asiakaslähtöinen palvelujen kehittäminen.
Osaat työskennellä monialaisissa tiimeissä ja hyödyntää monialaista osaamista alan kehittämisessä.
Osaat hyödyntää digitaalisuutta dataperustaisten hyvinvointipalvelujen kehittämisessä.
Sisältö
Mitä tarkoittaa asiakaslähtöisyys?
Mitä on tutkimuksellinen kehittäminen?
Mitä tarkoittaa digitaalisten hyvinvointipalvelujen kehittäminen?
Mitä on startupmainen ideoiden ketterä kehittäminen ja testaaminen monialaisissa verkostoissa?
Mitä on yhteiskehittäminen ja miten se otetaan huomioon palvelujen kehittämisessä?
Mitä erilaisia menetelmiä (hackathon, service jam) voidaan käyttää palvelujen kehittämisessä?
Opiskelumateriaali
Opintojakson opiskelumateriaali löytyy oppimisympäristön opintojaksoalustalta.
Yksilölliset oppimisväylät
Ota yhteyttä opintojakson opettajaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Tentit ja muut määräajat
Kaikki opintojakson harjoitukset on palautettava ennen opintojakson loppupäivämäärää. Opintojaksoa ei voi suorittaa tenttimällä. Epäselvissä asioissa ota yhteyttä opintojakson opettajaan.
Opiskelijan työmäärä
Itsenäisesti suoritettavat videot, opetusdemot ja niihin liittyvät harjoitukset, palautettavat harjoitukset ja muu itsenäinen työ yhteensä noin 125 tuntia.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakson kuvaus, rakenne, palautettavat harjoitukset ja opintojakson arviointi löytyvät oppimisympäristön opintojaksoalustalta. Opintojakso on verkossa itsenäisesti suoritettava. Opintojaksolla ei ole kontaktiopetusta. Opintojaksolla ei ole ryhmätehtäviä. Opintotojakso sisältää tallennettuja verkkovideoita, opetusdemoja ja itsenäisiä palautettavia harjoituksia.
Lisätietoja opiskelijoille
Tarkoitettu ensisijaisesti DH Dataperustaisten hyvinvointipalveluiden kehittäminen YAMK opiskelijoille.
Itsenäinen verkkototeutus.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kaikkien vaadittujen harjoitustehtävien toimeksiannon mukainen hyväksytty palautus Learniin. Hyväksyttyyn arvosanaan oikeuttavan pistemäärän saavuttaminen.