Palvelujen markkinointi ja johtaminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: 301100312
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa palvelujen erityispiirteet markkinoinnin näkökulmasta selittää palvelujärjestelmän keskeiset elementit ja palvelujen tuotteistamisen periaatteet selvittää palvelukilpailutilanteen ominaisuuksia suunnitella palvelutarjoomaa kertoa keinoja palveluiden laadun kehittämiseen ja laatukuilun hallintaan laatia perustellun suunnitelman palvelujen markkinoinnin ja palvelubrändin kehittämiseksi organisaation tavoitteiden mukaisesti selittää palvelujen markkinoinnin kannattavuuteen vaikuttavia seikkoja
Sisältö
Palveluiden merkitys, palvelukilpailu, palvelut markkinoitavana tuotteena. Palveluiden laadun johtaminen, laatukuiluanalyysi. Palvelutarjooma ja palvelustrategia. Palveluiden markkinoinnin kilpailukeinot. Palvelubrandin hallinta. Palveluiden kannattavuus. Organisointi ja palvelukulttuurin kehittäminen palveluyrityksissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opintojakso arvioidaan asteikolla kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1), hylätty (0). Arvioinnissa kohteena ovat opiskelijan tiedot ja taidot sekä analysointi- ja ideointikyky.