Pelit ja pelillisyysLaajuus (5 op)
Tunnus: TK00BK50
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaat suunnitella ja toteuttaa pelejä, sekä osaat pelillistää erilaisia kohteita.
Osaat käyttää jotain pelinkehitysympäristöä, sekä sinulla on riittävät valmiudet peliohjelmointiin ja vaadittujen tietosisältöjen hallintaan.
Osaat tuotteistaa pelejä ja pelinomaisia sovelluksia erilaisille alustoille.
Sisältö
Kuinka suunnitellaan ja toteutetaan pelejä, sekä kuinka pelillistetään erilaisia kohteita?
Miten pelinkehitysympäristöt toimivat ja miten niiden avulla toteutetaan pelejä ja pelinomaisia sovelluksia yhdistämällä ohjelmointi sekä erilaiset tietosisällöt (assetit)?
Kuinka pelit ja pelinomaiset sovellukset tuotteistetaan erilaisille alustoille?
Esitietovaatimukset
Ohjelmoinnin perustaidot
Oppimateriaalit
3D-mallinnus
Virtuaaliympäristöt
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
13.01.2025 - 18.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Juha Ojala
Vastuuopettaja
Juha Ojala
Ryhmät
-
TKMI23SVTietojenkäsittely, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat suunnitella ja toteuttaa pelejä, sekä osaat pelillistää erilaisia kohteita.
Osaat käyttää jotain pelinkehitysympäristöä, sekä sinulla on riittävät valmiudet peliohjelmointiin ja vaadittujen tietosisältöjen hallintaan.
Osaat tuotteistaa pelejä ja pelinomaisia sovelluksia erilaisille alustoille.
Sisältö
Kuinka suunnitellaan ja toteutetaan pelejä, sekä kuinka pelillistetään erilaisia kohteita?
Miten pelinkehitysympäristöt toimivat ja miten niiden avulla toteutetaan pelejä ja pelinomaisia sovelluksia yhdistämällä ohjelmointi sekä erilaiset tietosisällöt (assetit)?
Kuinka pelit ja pelinomaiset sovellukset tuotteistetaan erilaisille alustoille?
Opiskelumateriaali
3D-mallinnus
Virtuaaliympäristöt
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Ohjelmoinnin perustaidot
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
19.08.2024 - 22.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Juha Ojala
Vastuuopettaja
Jukka Selin
Ryhmät
-
TKMI23KVTietojenkäsittely, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat suunnitella ja toteuttaa pelejä, sekä osaat pelillistää erilaisia kohteita.
Osaat käyttää jotain pelinkehitysympäristöä, sekä sinulla on riittävät valmiudet peliohjelmointiin ja vaadittujen tietosisältöjen hallintaan.
Osaat tuotteistaa pelejä ja pelinomaisia sovelluksia erilaisille alustoille.
Sisältö
Kuinka suunnitellaan ja toteutetaan pelejä, sekä kuinka pelillistetään erilaisia kohteita?
Miten pelinkehitysympäristöt toimivat ja miten niiden avulla toteutetaan pelejä ja pelinomaisia sovelluksia yhdistämällä ohjelmointi sekä erilaiset tietosisällöt (assetit)?
Kuinka pelit ja pelinomaiset sovellukset tuotteistetaan erilaisille alustoille?
Opiskelumateriaali
Esitellään opintojaksoalustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Verkko-opiskelu toteutusajan puitteissa
TKI ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Esitellään opintojaksoalustalla.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Esitellään opintojaksoalustalla.
Esitietovaatimukset
Ohjelmoinnin perustaidot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 12.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Juha Ojala
Vastuuopettaja
Jukka Selin
Ryhmät
-
TKMI22SVTietojenkäsittely, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat suunnitella ja toteuttaa pelejä, sekä osaat pelillistää erilaisia kohteita.
Osaat käyttää jotain pelinkehitysympäristöä, sekä sinulla on riittävät valmiudet peliohjelmointiin ja vaadittujen tietosisältöjen hallintaan.
Osaat tuotteistaa pelejä ja pelinomaisia sovelluksia erilaisille alustoille.
Sisältö
Kuinka suunnitellaan ja toteutetaan pelejä, sekä kuinka pelillistetään erilaisia kohteita?
Miten pelinkehitysympäristöt toimivat ja miten niiden avulla toteutetaan pelejä ja pelinomaisia sovelluksia yhdistämällä ohjelmointi sekä erilaiset tietosisällöt (assetit)?
Kuinka pelit ja pelinomaiset sovellukset tuotteistetaan erilaisille alustoille?
Opiskelumateriaali
Esitellään opintojaksoalustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Verkko-opiskelu toteutusajan puitteissa
TKI ja työelämäyhteistyö
-
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Esitellään opintojaksoalustalla.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Esitellään opintojaksoalustalla.
Esitietovaatimukset
Ohjelmoinnin perustaidot
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
14.08.2023 - 17.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Juha Ojala
Vastuuopettaja
Juha Ojala
Ryhmät
-
TKMI22KVTietojenkäsittely, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat suunnitella ja toteuttaa pelejä, sekä osaat pelillistää erilaisia kohteita.
Osaat käyttää jotain pelinkehitysympäristöä, sekä sinulla on riittävät valmiudet peliohjelmointiin ja vaadittujen tietosisältöjen hallintaan.
Osaat tuotteistaa pelejä ja pelinomaisia sovelluksia erilaisille alustoille.
Sisältö
Kuinka suunnitellaan ja toteutetaan pelejä, sekä kuinka pelillistetään erilaisia kohteita?
Miten pelinkehitysympäristöt toimivat ja miten niiden avulla toteutetaan pelejä ja pelinomaisia sovelluksia yhdistämällä ohjelmointi sekä erilaiset tietosisällöt (assetit)?
Kuinka pelit ja pelinomaiset sovellukset tuotteistetaan erilaisille alustoille?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Ohjelmoinnin perustaidot
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 14.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Juha Ojala
Vastuuopettaja
Juha Ojala
Ryhmät
-
TKMI21SVTietojenkäsittely, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat suunnitella ja toteuttaa pelejä, sekä osaat pelillistää erilaisia kohteita.
Osaat käyttää jotain pelinkehitysympäristöä, sekä sinulla on riittävät valmiudet peliohjelmointiin ja vaadittujen tietosisältöjen hallintaan.
Osaat tuotteistaa pelejä ja pelinomaisia sovelluksia erilaisille alustoille.
Sisältö
Kuinka suunnitellaan ja toteutetaan pelejä, sekä kuinka pelillistetään erilaisia kohteita?
Miten pelinkehitysympäristöt toimivat ja miten niiden avulla toteutetaan pelejä ja pelinomaisia sovelluksia yhdistämällä ohjelmointi sekä erilaiset tietosisällöt (assetit)?
Kuinka pelit ja pelinomaiset sovellukset tuotteistetaan erilaisille alustoille?
Opiskelumateriaali
Learn-alustalta löytyvät materiaalit sekä erikseen sovittavat Teams-kokoukset.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Itseopiskeluna suoritettava verkkokurssi. Opettajaan voi olla yhteydessä Teamsissa tai sähköpostitse.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei ole.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Ohjelmoinnin perustaidot