Peligrafiikka ja mallinnusLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: 206100814
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Kurssin suoritettuaan opiskelija ymmärtää pelin grafiikalle asetetut nykyajan vaatimukset. Opiskelija osaa tuoda peliin graafisia objekteja kuten 3D-malleja ja -animaatioita sekä käyttää niitä. Opiskelija on tutustunut useisiin peligrafiikan tekemiseen liittyviin työkaluihin ja hän osaa tehdä kehittyneitä 3D-malleja, liittää malleihin tekstuureja, animaatioita ja käyttää skenen valaistusta.
Sisältö
Työkalukurssi, jossa opetellaan käyttämään piirtotyökaluja kuten Photoshop tai vastaava, 3D -mallinnus työkaluja kuten 3dsMax tai vastaava sekä tehtyjen kuvien ja mallien käyttämistä "Peliohjelmointi 1" -opintojakson käyttämässä pelin kehitystyökalussa. Opintojaksossa tulee tutuksi esimerkiksi seuraavat käsitteet: 3d-mallit, verteksit, pinnat, normaalit, tekstuurit, uv unwrappus, riggaus, valaistus, skenet.