PelimoottoriohjelmointiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: TI00CW67
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Korkeakoulu
- Peppi
Osaamistavoitteet
Osaat käyttää suosituimpia pelimoottoreita yksinkertaisen pelin toteuttamiseen jotakin ohjelmointikieltä käyttäen.
Osaat luoda omia ohjelmallisia komponentteja sekä objekteja pelimoottoreihin.
Osaat ottaa pelisuunnittelijoiden tarpeet huomioon ohjelmakomponenttien luonnissa pelimoottoriin.
Osaat käyttää oliosuunnittelua hyödyksi järkevän ohjelmistokokonaisuuden rakentamiseen pelimoottoriin.
Sisältö
Mitkä ovat tämän hetken suosituimmat pelimoottorit ja kuinka niitä käytetään?
Mitä ohjelmallisia perusominaisuuksia pelimoottoreista löytyy?
Miten luodaan olio-ohjelmoinnin periaatteita noudattavia järkeviä rakenteita pelimoottoreihin?
Mitä asioita on otettava huomioon luotaessa omia ohjelmakomponentteja pelimoottoriin?
Kuinka toteutetaan yksinkertainen peli käyttäen jotakin pelimoottoria?
Arviointi
a. ka?ytta?a? johdonmukaisesti ammattika?sitteita?
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
Edeltävä osaaminen
Ohjelmointi
Ohjelmointi 2
Tietokannat
Johdatus pelimoottoreihin
Pelisuunnittelu