Asiakaslähtöinen markkinointiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: 399100412
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa: tunnistaa asiakaslähtöisyyden merkityksen markkinoinnissa selittää asiakaslähtöisen markkinoinnin tavoitteet ja tehtävät selvittää markkinoinnin ulkoisen toimintaympäristön osatekijät ja niiden vaikutuksen markkinoinnin suunnittelussa analysoida asiakkaan ostokäyttäytymiseen vaikuttavia seikkoja selittää segmentointiperusteet ja niiden käytön kohdemarkkinoiden valinnassa selittää tuote-, hinta-, saatavuus- ja viestintäratkaisuihin liittyvät käsitteet, keinot ja tavoitteet arvioida asiakaspalvelun ja henkilöstön merkityksen markkinointimixissä suunnitella perustellut kilpailukeinoratkaisut ottaen huomioon tuotteen elinkaaren vaiheen, markkinoinnin tavoitteet ja eettiset seikat
Sisältö
asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun kokonaisuus asiakkuusajattelu ja vastuullisuus ulkoisen toimintaympäristön vaikutukset markkinoinnin suunnitteluun asiakkaan ostokäyttäytyminen segmentointi markkinoinnin kilpailukeinot
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Arviointi kohdistuu tietoihin ja taitoihin. Käytettävä asteikko on kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1), hylätty (0).