Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen markkinointiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 399100412

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa: tunnistaa asiakaslähtöisyyden merkityksen markkinoinnissa selittää asiakaslähtöisen markkinoinnin tavoitteet ja tehtävät selvittää markkinoinnin ulkoisen toimintaympäristön osatekijät ja niiden vaikutuksen markkinoinnin suunnittelussa analysoida asiakkaan ostokäyttäytymiseen vaikuttavia seikkoja selittää segmentointiperusteet ja niiden käytön kohdemarkkinoiden valinnassa selittää tuote-, hinta-, saatavuus- ja viestintäratkaisuihin liittyvät käsitteet, keinot ja tavoitteet arvioida asiakaspalvelun ja henkilöstön merkityksen markkinointimixissä suunnitella perustellut kilpailukeinoratkaisut ottaen huomioon tuotteen elinkaaren vaiheen, markkinoinnin tavoitteet ja eettiset seikat

Sisältö

 asiakaslähtöisen markkinoinnin ja suhdemarkkinointiajattelun kokonaisuus  asiakkuusajattelu ja vastuullisuus  ulkoisen toimintaympäristön vaikutukset markkinoinnin suunnitteluun  asiakkaan ostokäyttäytyminen  segmentointi  markkinoinnin kilpailukeinot    

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Arviointi kohdistuu tietoihin ja taitoihin. Käytettävä asteikko on kiitettävä (5), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1), hylätty (0).

Siirry alkuun