Siirry suoraan sisältöön

Inbound-markkinointiLaajuus (5 op)

Tunnus: LT00DT82

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Osaat hyödyntää inbound-markkinoinnin sekä suhdetoiminnan periaatteita markkinoinnissa ja sisällön tuotannossa.
Osaat käyttää inbound-markkinoinnin työkaluja.
Osaat toteuttaa personoitua sisältö- ja vaikuttajamarkkinointia,

Sisältö

Mitä inbound-markkinointi on ja mitä työkaluja siihen liittyy?
Mitä tarkoittavat löydettävyys ja hakukoneoptimointi osana inboundia?
Miten toteuttaa personoitua sisältömarkkinointia ja jakaa sisältöjä blogeissa (esim. Wordpress), uutiskirjeissä ja sosiaalisessa mediassa asiakashankinnan ja suhdetoiminnan tarpeisiin?
Miten inbound-markkinointikampanjoissa voi hyödyntää vaikuttajia?
Mitä tarinankerronta tarkoittaa ja miten sitä voi hyödyntää markkinoinnin tukena?

Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

13.01.2025 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Laura Hakanen
Ryhmät
  • LTKV22SP3
    Liiketalous, päivätoteutus (myynti ja markkinointi)
  • VV2024-2025
    Valinnaiset opinnot 2024-2025
  • LTKV22KM5
    Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
  • LTKV23KM5
    Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
  • LTKV23SP3
    Liiketalous, päivätoteutus (myynti ja markkinointi)

Tavoitteet

Osaat hyödyntää inbound-markkinoinnin sekä suhdetoiminnan periaatteita markkinoinnissa ja sisällön tuotannossa.
Osaat käyttää inbound-markkinoinnin työkaluja.
Osaat toteuttaa personoitua sisältö- ja vaikuttajamarkkinointia,

Sisältö

Mitä inbound-markkinointi on ja mitä työkaluja siihen liittyy?
Mitä tarkoittavat löydettävyys ja hakukoneoptimointi osana inboundia?
Miten toteuttaa personoitua sisältömarkkinointia ja jakaa sisältöjä blogeissa (esim. Wordpress), uutiskirjeissä ja sosiaalisessa mediassa asiakashankinnan ja suhdetoiminnan tarpeisiin?
Miten inbound-markkinointikampanjoissa voi hyödyntää vaikuttajia?
Mitä tarinankerronta tarkoittaa ja miten sitä voi hyödyntää markkinoinnin tukena?

Opiskelumateriaali

Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työhön integroitu oppimisväylä:
Osallistut toteutuksen lähiluentoihin lukujärjestyksen mukaisesti tai perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät sekä toteutat ryhmätyötä vastaavan tehtävän omalle työnantajallesi. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.

Osaamisen tunnustaminen & tunnistaminen:
Jos sinulla on aiempia korkeakouluopintoja tai muualta hankittua osaamista, voit korvata tai hyväksilukea tämän opintojakson.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään työelämäprojekti ryhmätyönä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi.

Opiskelijan työmäärä

5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, josta osa on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa ja loput itsenäisesti työstettäviä oppimistehtäviä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät Learn-alustalle automaattisesti opintojakson alkaessa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.

Ilmoittautumisaika

08.01.2024 - 14.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Laura Hakanen
Vastuuopettaja

Laura Hakanen

Ryhmät
  • LTKV22SP3
    Liiketalous, päivätoteutus (myynti ja markkinointi)
  • LTKV22KM5
    Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
  • LTKV21KM5
    Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
  • LTKV21SP3
    Liiketalous, päivätoteutus (myynti ja markkinointi)
  • VV2023-2024
    Valinnaiset opinnot 2023-2024

Tavoitteet

Osaat hyödyntää inbound-markkinoinnin sekä suhdetoiminnan periaatteita markkinoinnissa ja sisällön tuotannossa.
Osaat käyttää inbound-markkinoinnin työkaluja.
Osaat toteuttaa personoitua sisältö- ja vaikuttajamarkkinointia,

Sisältö

Mitä inbound-markkinointi on ja mitä työkaluja siihen liittyy?
Mitä tarkoittavat löydettävyys ja hakukoneoptimointi osana inboundia?
Miten toteuttaa personoitua sisältömarkkinointia ja jakaa sisältöjä blogeissa (esim. Wordpress), uutiskirjeissä ja sosiaalisessa mediassa asiakashankinnan ja suhdetoiminnan tarpeisiin?
Miten inbound-markkinointikampanjoissa voi hyödyntää vaikuttajia?
Mitä tarinankerronta tarkoittaa ja miten sitä voi hyödyntää markkinoinnin tukena?

Opiskelumateriaali

Learn-alustan materiaalit ja muu opettajan osoittama materiaali.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.

Osaamisen tunnustaminen & tunnistaminen:
Jos sinulla on aiempia korkeakouluopintoja tai muualta hankittua osaamista, voit korvata tai hyväksilukea tämän opintojakson.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään työelämäyhteistyö toimeksiantona.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Oppimistehtävien palautusaikataulut julkaistaan Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä. Hylätty opintojakso (= yksi tai useampi hylätty tehtävä) on mahdollista uusia kokonaisuutena yhden kerran vuoden sisällä siitä, kun opintojakso on kirjattu alkamaan Pepissä.

Opiskelijan työmäärä

n. 135 tuntia opiskelijan työtä jakautuu luentoihin ja itseopiskeluun (materiaalin lukeminen ja ymmärryksen syventäminen, tehtävien teko yksin ja ryhmässä).

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso sisältää erilaisia oppimistehtäviä. Huomioithan, että kaikki oppimistehtävät tulee olla suoritettu hyväksytysti Learn-alustalta löytyvän aikataulun mukaisesti hyväksyttävän suorituksen saamiseksi opintojaksosta. Myöhässä palautetut tehtävät arvioidaan automaattisesti hylätyksi. Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä. Hylätty opintojakso (= yksi tai useampi hylätty tehtävä) on mahdollista uusia kokonaisuutena kerran vuoden sisällä siitä, kun opintojakso on kirjattu alkamaan Pepissä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5. Opintojakson arvioin perustuu Xamkin ammattikorkeakoulun opiskelijan arviointikehikkoon. Tehtäväkohtaiset arviointikriteerit ja pisteytyksen löydät Learn-alustalta.

Ilmoittautumisaika

02.01.2023 - 15.01.2023

Ajoitus

06.03.2023 - 14.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Laura Hakanen
Vastuuopettaja

Laura Hakanen

Ryhmät
  • LTKV20SP3
    Liiketalous, päivätoteutus (myynti ja markkinointi)
  • LTKV21KM5
    Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
  • LTKV20KM5
    Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
  • VV2022-2023
    Valinnaiset opinnot 2022-2023
  • LTKV21SP3
    Liiketalous, päivätoteutus (myynti ja markkinointi)

Tavoitteet

Osaat hyödyntää inbound-markkinoinnin sekä suhdetoiminnan periaatteita markkinoinnissa ja sisällön tuotannossa.
Osaat käyttää inbound-markkinoinnin työkaluja.
Osaat toteuttaa personoitua sisältö- ja vaikuttajamarkkinointia,

Sisältö

Mitä inbound-markkinointi on ja mitä työkaluja siihen liittyy?
Mitä tarkoittavat löydettävyys ja hakukoneoptimointi osana inboundia?
Miten toteuttaa personoitua sisältömarkkinointia ja jakaa sisältöjä blogeissa (esim. Wordpress), uutiskirjeissä ja sosiaalisessa mediassa asiakashankinnan ja suhdetoiminnan tarpeisiin?
Miten inbound-markkinointikampanjoissa voi hyödyntää vaikuttajia?
Mitä tarinankerronta tarkoittaa ja miten sitä voi hyödyntää markkinoinnin tukena?

Opiskelumateriaali

Oppimisalustan materiaali ja siellä ilmoitettu kirjallisuus.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opiskelijoille on tarjolla kolme oppimisväylää: työviikkopohjainen oppimisväylä, opintoja nopeuttava oppimisväylä sekä työssäkäyntiin integroitu oppimisväylä.

Työviikkopohjainen oppimisväylä lukujärjestyksen mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöinen oppimistehtävä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Arviointi perustuu oppimistehtäviin.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu oppimistehtäviin, vertaisarvioon ja itsereflektioon.

Arvioinnin perusteet:
Opiskelija osaa
-käyttää johdonmukaisesti inbound markkinoinnin ammattikäsitteitä
-hahmottaa inbound markkinoinnin ja suhdetoiminnan tehtäväkokonaisuuksia
-työskennellä kansainvälisen tiimin jäsenenä tuottaakseen personoitua sisältö- ja vaikuttajamarkkinointia
-valita ja hyödyntää tarkoituksenmukaiset inbound-markkinointi työkalut sisällön tuottamiseksi verkossa

Ilmoittautumisaika

08.11.2021 - 21.11.2021

Ajoitus

14.02.2022 - 01.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Laura Hakanen
Vastuuopettaja

Laura Hakanen

Ryhmät
  • LTKV19KM3
    Liiketalous, monimuoto, digitaalinen liiketoiminta
  • LTKV20KM5
    Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)

Tavoitteet

Osaat hyödyntää inbound-markkinoinnin sekä suhdetoiminnan periaatteita markkinoinnissa ja sisällön tuotannossa.
Osaat käyttää inbound-markkinoinnin työkaluja.
Osaat toteuttaa personoitua sisältö- ja vaikuttajamarkkinointia,

Sisältö

Mitä inbound-markkinointi on ja mitä työkaluja siihen liittyy?
Mitä tarkoittavat löydettävyys ja hakukoneoptimointi osana inboundia?
Miten toteuttaa personoitua sisältömarkkinointia ja jakaa sisältöjä blogeissa (esim. Wordpress), uutiskirjeissä ja sosiaalisessa mediassa asiakashankinnan ja suhdetoiminnan tarpeisiin?
Miten inbound-markkinointikampanjoissa voi hyödyntää vaikuttajia?
Mitä tarinankerronta tarkoittaa ja miten sitä voi hyödyntää markkinoinnin tukena?

Arviointiasteikko

1-5