Skip to main content

Project workLaajuus (5 cr)

Code: KH00EE48

Credits

5 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

You know the phases of project work and are able to make project plans.
You know the main sources of financing.
You are able to develop in an innovative and partnership-oriented manner new collaboration and councelling methods, work practices and service processes for promoting well-being at schools.

Content

What are the main principles of project work?
What are the main sources of financing?
How do you plan, implement and evaluate a research or development project?
What is the role of project work as a tool in developing the practices in the field of social services and wellbeing at schools?

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

10.03.2025 - 31.07.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
  • Hanna-Leena Lipsanen
Groups
  • KHSA24SP
    Social Services, school wellbeing, full-time studies

Objective

You know the phases of project work and are able to make project plans.
You know the main sources of financing.
You are able to develop in an innovative and partnership-oriented manner new collaboration and councelling methods, work practices and service processes for promoting well-being at schools.

Content

What are the main principles of project work?
What are the main sources of financing?
How do you plan, implement and evaluate a research or development project?
What is the role of project work as a tool in developing the practices in the field of social services and wellbeing at schools?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla on perehdyttävä/käytetään seuraavaa kirjallisuutta

Kirjallisuus:
Mäntyneva, Mikko 2020.Hallittu projekti. Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen.

Rantala, Teija 2019. Pieni kirja johtamisesta.

Muu opiskelumateriaali jaetaan toteutuksen aikana/julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa/aikana.

Yksilölliset oppimisväylät

• Opetus toteutetaan kokonaan lähiopetuksena Savonlinnan kampuksella lukujärjestyksen mukaan työelämäyhteistyössä.
Etäosallistuminen ei ole mahdollista.
Lähiopetusta ei tallenneta, eikä sitä korvata etäluennoilla silloin, kun lähiopetusta annetaan lukujärjestyksen mukaan.
Toteutus työelämäymoöristössä.
Läsnäolo työelämätoteutuksessa on välttämätöntä opintojakson suorittamiseksi.
• Opiskelu rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien/ryhmässä tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintojakso koostuu 15 luento-opetuskerrasta ja tunnilla tehtävistä yksilö ja pienryhmätehtävistä. Lisäksi suunnitellaan ja toteutetaan työelämään pienimuotoinen projekti.
• Opettajan ohjausta saatavilla lähituntien yhteydessä
• Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti ja projektiryhmissä
• Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute tai webropol-muotoinen palautekysely.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia hankemaailmasta.
Opintojaksolla tehdään työelämäprojekti ryhmätyönä. Opiskelijat jaetaan pienryhmiin ja heille annetaan eri alojen työelämän edustajia yhteistyökumppaneiksi. Opiskelijat ottavat yhteyttä työelämäkumppaniin ja sopivat pienimuotoisen projektityön toteuttamisen projektin kaaren mukaisesti. Projekti toteutetaan työelämässä ja loppuseminaarissa projekti esitetään opiskelukavereille. Työelämäedustaja on tervetullut mukaan seminaariin.
Varhaiskasvatuksen sosionomeiksi suuntautuneet tekevät projektin varhaiskasvatusmaailmaan.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso ei sisällä erillistä tenttiä.

Opintojaksolla on viikoittaisia tehtäviä. Opintojakson aikana tehdään ryhmissä projektitehtävä, jonka tulee olla valmiina opintojakson päättymispäivään mennessä.

Opiskelijan työmäärä

• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
• 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, joista n. 55 h työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 t itsenäisesti suoritettavaan oppimistehtävään ja projektin suunnitteluun ja toteutukseen.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin (alkuvaiheen opiskelija). Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää opintojakson yksilötehtävän ja ryhmän yhteisen projektin tekemistä hyväksytyllä arvosanalla.

Yksilötehtävä ja projektitehtävä arvioiidaan asteikolla 1–5.

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

04.03.2024 - 31.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
  • Hanna Haatainen
  • Hanna-Leena Lipsanen
Groups
  • KHSA23SP
    Social Services, school wellbeing, full-time studies

Objective

You know the phases of project work and are able to make project plans.
You know the main sources of financing.
You are able to develop in an innovative and partnership-oriented manner new collaboration and councelling methods, work practices and service processes for promoting well-being at schools.

Content

What are the main principles of project work?
What are the main sources of financing?
How do you plan, implement and evaluate a research or development project?
What is the role of project work as a tool in developing the practices in the field of social services and wellbeing at schools?

Opiskelumateriaali

Opintojakson alussa kerrottu materiaali.
Kirjallisuus.
Mäntyneva, Mikko 2020.Hallittu projekti. Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen.
Rantala, Teija 2019. Pieni kirja johtamisesta.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä.
Opintojakson suoritukseen kuuluu lähiopetukseen osallistuminen ja ryhmässä toteutettavan projektin suunnittelu, toteutus ja arvioiminen.

Opintojakso on mahdollista suorittaa myös itsenäisesti opettajalle laaditun suunnitelman mukaisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso toteutetaan työelämäpedagogiikkana.. Projektit toteutuvat työelämälähtöisesti.

Opiskelijan työmäärä

5 op eli 135 h opiskelijan työtä.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5/täydennettävä. Arvioinnin kohteet ovat: projektityön aiheen valinta työelämätarpeesta ja yhteistyökumppanista lähtien ja tavoitteiden asettelu; tietoperustan ja käsitteiden hallinta; kehittämismenetelmien soveltaminen; tulokset/tuotokset; projektityön tavoitteiden saavuttaminen ja johtopäätösten esittäminen; projektityön prosessin hallinta; kirjallinen raportointi ja projektityön tulosten jakaminen seminaarissa.

Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

01.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

4 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
  • Hanna Haatainen
  • Hanna-Leena Lipsanen
Groups
  • KHSA22SP
    Social Services, school wellbeing, full-time studies

Objective

You know the phases of project work and are able to make project plans.
You know the main sources of financing.
You are able to develop in an innovative and partnership-oriented manner new collaboration and councelling methods, work practices and service processes for promoting well-being at schools.

Content

What are the main principles of project work?
What are the main sources of financing?
How do you plan, implement and evaluate a research or development project?
What is the role of project work as a tool in developing the practices in the field of social services and wellbeing at schools?

Opiskelumateriaali

Opintojakson alussa kerrottu materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväyä:
Opintojakson suoritukseen kuuluu lähiopetukseen osallistuminen ja oman projektin suunnittelu, toteutus ja arvioiminen.

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöiset asiakastapaukset

Opiskelijan työmäärä

135h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5/täydennettävä. Arvioinnin kohteet ovat: projektityön aiheen valinta ja tavoitteiden asettelu; tietoperustan ja käsitteiden hallinta; kehittämismenetelmien soveltaminen; tulokset/tuotokset; projektityön tavoitteiden saavuttaminen ja johtopäätösten esittäminen; projektityön prosessin hallinta; kirjallinen raportointi ja projektityön tulosten jakaminen

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

07.09.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

3 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Degree programmes
  • Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
  • Hanna-Leena Lipsanen
Groups
  • KHSA21SP
    Sosionomikoulutus, kouluhyvinvointi ja kuraattorityö

Objective

You know the phases of project work and are able to make project plans.
You know the main sources of financing.
You are able to develop in an innovative and partnership-oriented manner new collaboration and councelling methods, work practices and service processes for promoting well-being at schools.

Content

What are the main principles of project work?
What are the main sources of financing?
How do you plan, implement and evaluate a research or development project?
What is the role of project work as a tool in developing the practices in the field of social services and wellbeing at schools?

Opiskelumateriaali

Opintojakson alussa kerrottu materiaali.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson suoritukseen kuuluu lähiopetukseen osallistuminen ja oman projektin suunnittelu, toteutus ja arvioiminen.
Englanniksi

TKI ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöiset asiakastapaukset.

Opiskelijan työmäärä

135 h

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5/täydennettävä. Arvioinnin kohteet ovat: projektityön aiheen valinta ja tavoitteiden asettelu; tietoperustan ja käsitteiden hallinta; kehittämismenetelmien soveltaminen; tulokset/tuotokset; projektityön tavoitteiden saavuttaminen ja johtopäätösten esittäminen; projektityön prosessin hallinta; kirjallinen raportointi ja projektityön tulosten jakaminen