Project workLaajuus (5 cr)
Code: KH00EE48
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
You know the phases of project work and are able to make project plans.
You know the main sources of financing.
You are able to develop in an innovative and partnership-oriented manner new collaboration and councelling methods, work practices and service processes for promoting well-being at schools.
Content
What are the main principles of project work?
What are the main sources of financing?
How do you plan, implement and evaluate a research or development project?
What is the role of project work as a tool in developing the practices in the field of social services and wellbeing at schools?
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
10.03.2025 - 31.07.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Social Services and Health Care
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
- Hanna-Leena Lipsanen
Groups
-
KHSA24SPSocial Services, school wellbeing, full-time studies
Objective
You know the phases of project work and are able to make project plans.
You know the main sources of financing.
You are able to develop in an innovative and partnership-oriented manner new collaboration and councelling methods, work practices and service processes for promoting well-being at schools.
Content
What are the main principles of project work?
What are the main sources of financing?
How do you plan, implement and evaluate a research or development project?
What is the role of project work as a tool in developing the practices in the field of social services and wellbeing at schools?
Opiskelumateriaali
Opintojaksolla on perehdyttävä/käytetään seuraavaa kirjallisuutta
Kirjallisuus:
Mäntyneva, Mikko 2020.Hallittu projekti. Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen.
Rantala, Teija 2019. Pieni kirja johtamisesta.
Muu opiskelumateriaali jaetaan toteutuksen aikana/julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa/aikana.
Yksilölliset oppimisväylät
• Opetus toteutetaan kokonaan lähiopetuksena Savonlinnan kampuksella lukujärjestyksen mukaan työelämäyhteistyössä.
Etäosallistuminen ei ole mahdollista.
Lähiopetusta ei tallenneta, eikä sitä korvata etäluennoilla silloin, kun lähiopetusta annetaan lukujärjestyksen mukaan.
Toteutus työelämäymoöristössä.
Läsnäolo työelämätoteutuksessa on välttämätöntä opintojakson suorittamiseksi.
• Opiskelu rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien/ryhmässä tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintojakso koostuu 15 luento-opetuskerrasta ja tunnilla tehtävistä yksilö ja pienryhmätehtävistä. Lisäksi suunnitellaan ja toteutetaan työelämään pienimuotoinen projekti.
• Opettajan ohjausta saatavilla lähituntien yhteydessä
• Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti ja projektiryhmissä
• Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute tai webropol-muotoinen palautekysely.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia hankemaailmasta.
Opintojaksolla tehdään työelämäprojekti ryhmätyönä. Opiskelijat jaetaan pienryhmiin ja heille annetaan eri alojen työelämän edustajia yhteistyökumppaneiksi. Opiskelijat ottavat yhteyttä työelämäkumppaniin ja sopivat pienimuotoisen projektityön toteuttamisen projektin kaaren mukaisesti. Projekti toteutetaan työelämässä ja loppuseminaarissa projekti esitetään opiskelukavereille. Työelämäedustaja on tervetullut mukaan seminaariin.
Varhaiskasvatuksen sosionomeiksi suuntautuneet tekevät projektin varhaiskasvatusmaailmaan.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso ei sisällä erillistä tenttiä.
Opintojaksolla on viikoittaisia tehtäviä. Opintojakson aikana tehdään ryhmissä projektitehtävä, jonka tulee olla valmiina opintojakson päättymispäivään mennessä.
Opiskelijan työmäärä
• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
• 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, joista n. 55 h työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80 t itsenäisesti suoritettavaan oppimistehtävään ja projektin suunnitteluun ja toteutukseen.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin (alkuvaiheen opiskelija). Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää opintojakson yksilötehtävän ja ryhmän yhteisen projektin tekemistä hyväksytyllä arvosanalla.
Yksilötehtävä ja projektitehtävä arvioiidaan asteikolla 1–5.
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
04.03.2024 - 31.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Social Services and Health Care
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
- Hanna Haatainen
- Hanna-Leena Lipsanen
Groups
-
KHSA23SPSocial Services, school wellbeing, full-time studies
Objective
You know the phases of project work and are able to make project plans.
You know the main sources of financing.
You are able to develop in an innovative and partnership-oriented manner new collaboration and councelling methods, work practices and service processes for promoting well-being at schools.
Content
What are the main principles of project work?
What are the main sources of financing?
How do you plan, implement and evaluate a research or development project?
What is the role of project work as a tool in developing the practices in the field of social services and wellbeing at schools?
Opiskelumateriaali
Opintojakson alussa kerrottu materiaali.
Kirjallisuus.
Mäntyneva, Mikko 2020.Hallittu projekti. Jäntevästä suunnittelusta menestykselliseen toteutukseen.
Rantala, Teija 2019. Pieni kirja johtamisesta.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä.
Opintojakson suoritukseen kuuluu lähiopetukseen osallistuminen ja ryhmässä toteutettavan projektin suunnittelu, toteutus ja arvioiminen.
Opintojakso on mahdollista suorittaa myös itsenäisesti opettajalle laaditun suunnitelman mukaisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso toteutetaan työelämäpedagogiikkana.. Projektit toteutuvat työelämälähtöisesti.
Opiskelijan työmäärä
5 op eli 135 h opiskelijan työtä.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5/täydennettävä. Arvioinnin kohteet ovat: projektityön aiheen valinta työelämätarpeesta ja yhteistyökumppanista lähtien ja tavoitteiden asettelu; tietoperustan ja käsitteiden hallinta; kehittämismenetelmien soveltaminen; tulokset/tuotokset; projektityön tavoitteiden saavuttaminen ja johtopäätösten esittäminen; projektityön prosessin hallinta; kirjallinen raportointi ja projektityön tulosten jakaminen seminaarissa.
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
4 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
- Hanna Haatainen
- Hanna-Leena Lipsanen
Groups
-
KHSA22SPSocial Services, school wellbeing, full-time studies
Objective
You know the phases of project work and are able to make project plans.
You know the main sources of financing.
You are able to develop in an innovative and partnership-oriented manner new collaboration and councelling methods, work practices and service processes for promoting well-being at schools.
Content
What are the main principles of project work?
What are the main sources of financing?
How do you plan, implement and evaluate a research or development project?
What is the role of project work as a tool in developing the practices in the field of social services and wellbeing at schools?
Opiskelumateriaali
Opintojakson alussa kerrottu materiaali
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväyä:
Opintojakson suoritukseen kuuluu lähiopetukseen osallistuminen ja oman projektin suunnittelu, toteutus ja arvioiminen.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöiset asiakastapaukset
Opiskelijan työmäärä
135h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5/täydennettävä. Arvioinnin kohteet ovat: projektityön aiheen valinta ja tavoitteiden asettelu; tietoperustan ja käsitteiden hallinta; kehittämismenetelmien soveltaminen; tulokset/tuotokset; projektityön tavoitteiden saavuttaminen ja johtopäätösten esittäminen; projektityön prosessin hallinta; kirjallinen raportointi ja projektityön tulosten jakaminen
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
07.09.2022 - 31.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
- Hanna-Leena Lipsanen
Groups
-
KHSA21SPSosionomikoulutus, kouluhyvinvointi ja kuraattorityö
Objective
You know the phases of project work and are able to make project plans.
You know the main sources of financing.
You are able to develop in an innovative and partnership-oriented manner new collaboration and councelling methods, work practices and service processes for promoting well-being at schools.
Content
What are the main principles of project work?
What are the main sources of financing?
How do you plan, implement and evaluate a research or development project?
What is the role of project work as a tool in developing the practices in the field of social services and wellbeing at schools?
Opiskelumateriaali
Opintojakson alussa kerrottu materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson suoritukseen kuuluu lähiopetukseen osallistuminen ja oman projektin suunnittelu, toteutus ja arvioiminen.
Englanniksi
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöiset asiakastapaukset.
Opiskelijan työmäärä
135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5/täydennettävä. Arvioinnin kohteet ovat: projektityön aiheen valinta ja tavoitteiden asettelu; tietoperustan ja käsitteiden hallinta; kehittämismenetelmien soveltaminen; tulokset/tuotokset; projektityön tavoitteiden saavuttaminen ja johtopäätösten esittäminen; projektityön prosessin hallinta; kirjallinen raportointi ja projektityön tulosten jakaminen