Henkilökohtainen myyntityöLaajuus (5 op)
Tunnus: LT00EB08
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Osaat hankkia ja hyödyntää myyntityötä tukevaa asiakas-, tuote- ja kilpailijatietoa.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja osaat toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Osaat toteuttaa henkilökohtaisen myyntineuvottelun tarkoituksenmukaisella tavalla.
Sisältö
Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Millainen on yrityksen strategialähtöinen myyntiprosessi?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Miten myyntityötä toteutetaan monikanavaisesti?
Edeltävä osaaminen
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
15.01.2025 - 15.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mia Silvenius
Vastuuopettaja
Mia Silvenius
Ryhmät
-
LTMI23SVBLiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI23SVLiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI23SVALiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI23SMLiiketalous, monimuoto
Tavoitteet
Osaat hankkia ja hyödyntää myyntityötä tukevaa asiakas-, tuote- ja kilpailijatietoa.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja osaat toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Osaat toteuttaa henkilökohtaisen myyntineuvottelun tarkoituksenmukaisella tavalla.
Sisältö
Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Millainen on yrityksen strategialähtöinen myyntiprosessi?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Miten myyntityötä toteutetaan monikanavaisesti?
Opiskelumateriaali
Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
B2B myyntityötä tehnyt opiskelija voi hakea mahdollisuutta näyttää osaamisensa henkilökohtaisessa myyntityössä. Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opiskelijavastaavan ja opopintojakson opettajan kanssa. Aiemmin hankittu osaaminen työtehtävissä edellyttää pidempää kokemusta B2B myynnistä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy työelämälähtöisiä oppimistehtäviä ja käsiteltäviin markkinoinnin osa-alueisiin liittyviä kertaustenttejä.
Opiskelijan työmäärä
5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso suoritetaan virtuaalisessa Learn-oppimisympäristössä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi opintojaksolla tehdään oppimistehtävien ja tenttien
yhteispistekertymänä. Arviointiin vaikuttavan suorituksen puuttuminen merkitään yhteenlaskussa 0 pisteeksi.
Arvioinnissa huomioidaan vain määräaikaan mennessä ohjeiden mukaisesti palautetut oppimistehtävät ja tentit.
Arvioinnissa hyödynnetään soveltuvin osin arviointimatriisia.
Opintojakson arviointiasteikko on 1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
15.01.2024 - 15.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mia Silvenius
Vastuuopettaja
Mia Silvenius
Ryhmät
-
LTMI22SVBLiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI22SMLiiketalous, monimuoto
-
LTMI22SVALiiketalous, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat hankkia ja hyödyntää myyntityötä tukevaa asiakas-, tuote- ja kilpailijatietoa.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja osaat toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Osaat toteuttaa henkilökohtaisen myyntineuvottelun tarkoituksenmukaisella tavalla.
Sisältö
Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Millainen on yrityksen strategialähtöinen myyntiprosessi?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Miten myyntityötä toteutetaan monikanavaisesti?
Opiskelumateriaali
Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
B2B myyntityötä tehnyt opiskelija voi hakea mahdollisuutta näyttää osaamisensa henkilökohtaisessa myyntityössä. Näyttöön perustuva osaamisen tunnistaminen edellyttää yhteistä suunnittelua opintojakson opettajan kanssa. Aiemmin hankittu osaaminen työtehtävissä edellyttää pidempää kokemusta B2B myynnistä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät.
Opiskelijan työmäärä
5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso suoritetaan virtuaalisessa Learn-oppimisympäristössä.
Opintojakson osallistujilla on mahdollisuus osallistua Best Seller 2024 myyntikilpailuun. Keskustelemme aiheesta opintojakson alkaessa. Alkuerät pidetään maaliskuussa, ja semifinaali huhtikuussa
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan. Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.
Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
06.03.2023 - 30.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
- Mikkelin kampus
- E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mia Silvenius
Vastuuopettaja
Mia Silvenius
Ryhmät
-
LTMI21SMLiiketalous, monimuoto
-
LTMI21SVALiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI21SVBLiiketalous, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat hankkia ja hyödyntää myyntityötä tukevaa asiakas-, tuote- ja kilpailijatietoa.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja osaat toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Osaat toteuttaa henkilökohtaisen myyntineuvottelun tarkoituksenmukaisella tavalla.
Sisältö
Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Millainen on yrityksen strategialähtöinen myyntiprosessi?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Miten myyntityötä toteutetaan monikanavaisesti?
Opiskelumateriaali
Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät. Opintojakso sisältää tehtäviä ja tenttejä, joita täytyy tehdä tietyssä järjestyksessä ja tiettyihin määräaikoihin mennessä.
Opiskelijan työmäärä
5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso suoritetaan virtuaalisessa Learn-oppimisympäristössä.
Opintojakson osallistujilla on mahdollisuus osallistua Best Seller 2023 myyntikilpailuun. Alkuerät pidetään 30.3., semifinaali 13.4. ja finaali 13.4.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan. Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.
Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
07.03.2022 - 08.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mia Silvenius
Vastuuopettaja
Mia Silvenius
Ryhmät
-
LTMI20SMLiiketalous, monimuoto
Tavoitteet
Osaat hankkia ja hyödyntää myyntityötä tukevaa asiakas-, tuote- ja kilpailijatietoa.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja osaat toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Osaat toteuttaa henkilökohtaisen myyntineuvottelun tarkoituksenmukaisella tavalla.
Sisältö
Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Millainen on yrityksen strategialähtöinen myyntiprosessi?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Miten myyntityötä toteutetaan monikanavaisesti?
Opiskelumateriaali
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Kaikki aineisto on saatavilla heti opintojakson alkaessa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso sisältää tehtäviä, jossa sovelletaan aiheita omasta yrityskontekstista. Opintojaksolla mukana vierailevia luennoitsijoita ja myynnin asiantuntijoita. Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät. Opintojakso sisältää tehtäviä ja tenttejä, joita täytyy tehdä tietyssä järjestyksessä ja tiettyihin määräaikoihin mennessä.
Opiskelijan työmäärä
5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso alkaa 7.3.2022, jolloin kurssin alustalle pääsee kirjautumaan. Opintojakson lähiopetuspäivien aikataulu löytyy Pepissä.
Opintojakso suoritetaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.
Opettaja lähettää osallistujille sähköpostilla kurssin avaimen noin viikko ennen kurssin alkua.
Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 30.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mia Silvenius
Vastuuopettaja
Mia Silvenius
Ryhmät
-
LTMI20SVALiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI20SVBLiiketalous, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat hankkia ja hyödyntää myyntityötä tukevaa asiakas-, tuote- ja kilpailijatietoa.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja osaat toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Osaat toteuttaa henkilökohtaisen myyntineuvottelun tarkoituksenmukaisella tavalla.
Sisältö
Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Millainen on yrityksen strategialähtöinen myyntiprosessi?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Miten myyntityötä toteutetaan monikanavaisesti?
Opiskelumateriaali
Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Suoritustapana oppimis- kertaus- ja kehittämistehtävät.
Tarkistathan Learnissa heti opintojakson alkaessa opintojakson sisältämät tehtävät ja niiden palautuspäivät. Opintojakso sisältää tehtäviä ja tenttejä, joita täytyy tehdä tietyssä järjestyksessä ja tiettyihin määräaikoihin mennessä.
Opiskelijan työmäärä
5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso suoritetaan virtuaalisessa Learn-oppimisympäristössä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso alkaa 10.1.2022, jolloin kurssin alustalle pääsee kirjautumaan.
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.
Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op