Siirry suoraan sisältöön

Palveluyrityksen markkinointi ja myyntiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: M51B102

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Osaat käyttää markkinoinnin ja myynnin eri osa-alueiden keskeisiä ammattikäsitteitä ja omaksut asiakaslähtöisen palveluasenteen. Osaat suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin kilpailukeinojen käyttöä palveluyritykselle. Osaat toimia yhteistyössä sekä asiakkaiden että toimialan yhteistyökumppaneiden kanssa. Osaat perustella palveluyrityksen asiakasvalintaa sekä hoitaa asiakasyhteyksiä tuloksellisesti. Osaat aikaansaada pysyviä asiakassuhteita sekä arvioida asiakkuussuhteiden merkitystä ja vaikutusta palveluyrityksen toiminnassa.

Sisältö

Mitkä ovat palveluyrityksen markkinoinnin ja myynnin keskeiset käsitteet sekä periaatteet? Mitkä ovat markkinoinnin eri kilpailukeinot ja niiden osa-alueet? Miten palveluyrityksen asiakasmarkkinat muodostuvat ja millä eri tavoin palveluyritys voi tehdä asiakasvalintaansa? Miten voidaan toteuttaa asiakaskontaktointia? Mitä tarkoittaa asiakkuudenhallinta ja miten aikaansaadaan pysyvät asiakassuhteet? Miten ylläpidetään asiakastyytyväisyyttä?

Edeltävä osaaminen

Ei edellytä aiempaa osaamista

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa a) käyttää markkinoinnin ja myynnin ammattikäsitteitä johdonmukaisesti. b) etsiä markkinointiin tietoa alan keskeisistä tietolähteistä. c) hahmottaa markkinointiin ja myyntiin liittyviä tehtäväkokonaisuuksia. d) toimia asiakkaiden ja kohderyhmien kanssa. e) käyttää markkinoinnin ja asiakkuudenhallinnan keskeisiä malleja. f) toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti ja vastuullisesti.

Siirry alkuun