Brändäys ja visuaalinen suunnitteluLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: GA00FT14
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- englanti
Osaamistavoitteet
Ymmärrät brändäyksen perusteet ja sen roolin visuaalisessa viestinnässä.
Osaat suunnitella visuaalisia identiteettejä, jotka heijastavat brändin arvoja ja kohdeyleisöä.
Voit soveltaa suunnittelun periaatteita yhtenäisten brändimateriaalien luomiseen.
Tunnet työkalut ja työnkulut, joita käytetään visuaalisen identiteetin luomisessa.
Sisältö
Mitä on brändäys ja miten se vaikuttaa havaintoon ja sitoutumiseen?
Miten suunnitellaan visuaalinen identiteetti, joka välittää brändin viestin?
Mitkä ovat visuaalisen brändäyksen keskeiset elementit (logot, väripaletit, typografia)?
Miten brändäystä sovelletaan johdonmukaisesti eri medioissa ja alustoilla?
Arviointi
Students can
a. use professional vocabulary and concepts in an expert way in different situations
c. work as team members in working life expert duties and identify and describe the problems of the professional field
d. evaluate operations in customer, user and target group situations
e. choose appropriate models, methods, software and techniques and justify the choice
f. promote teams’ goal-oriented operation