Siirry suoraan sisältöön

Ohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: PO00ED09-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
22.08.2022 - 28.08.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.08.2022 - 18.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
Peliteknologian koulutus
Opettajat
Eero Särkiniemi
Vastuuopettaja
Niina Mässeli
Ryhmät
PTKT22SP
Peliteknologiat, päivätoteutus
Opintojakso
PO00ED09
Toteutukselle PO00ED09-3004 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Saat opintojaksosta perusymmärryksen ohjelmoinnista. Tietotyyppien käytön, erilaisten ohjelmointirakenteiden (valinta, silmukat) välttämättömyyden ja hyödyllisyyden ja funktioiden käytön edut.
Osaat suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisia ohjelmia itsenäisesti.
Tunnistat eri ohjelmointikielillä kirjoitetuista ohjelmista perustoiminnot ja rakenteet.

Sisältö

Kurssilla ohjelmoidaan yksinkertaisia ohjelmia.
Näet kuinka useimmat kurssin konsepteista toimivat lähes samoin monissa suosituissa ohjelmointikielissä.
Opit mitä ovat muuttujat, syötteet, tulosteet, ehtorakenteet, silmukat, merkkijonot, taulukot ja funktiot.

Arviointi

Opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
- etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
- hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
- käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaalit ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua. Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain.
Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Vahvaa yhteistyötä peliohjelmointiin liittyvien TKI hankkeiden kanssa. Mahdollisuus hyödyntää opintojakson harjoitustöitä työelämätoimeksiannon tai oman tuotteen kehittämiseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät, suorittanut mahdolliset tentit ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.

Kansainvälinen yhteistyö

Mahdollinen kansainvälinen yhteistyö ilmoitetaan toteutuksen alussa kurssin Learn-alustalla ja tarpeen mukaan opintojakson Teams-tiimissä.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135t, josta n. 55t on työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä opettajan ohjauksessa sekä n. 80t itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä ja harjoitustöitä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Palautettavat harjoitustehtävät, tentit ja lähiopetukseen osallistuminen.

Siirry alkuun