Service design (5 cr)
Code: KR00EA43-3001
General information
- Enrollment
- 14.12.2020 - 14.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.01.2021 - 30.04.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Construction and Energy Engineering
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Degree programmes
- Master’s Degree Programme in Sustainable Construction and Design
Objective
• You learn the basics of service design, conceptualization and productization.
• You can utilize the appropriate essential methods in service design.
• You can identify the opportunities of service design as a tool in planning at strategic level.
Content
What are the essential concepts and tools in service design, conceptualization and productization?
For what purposes and how will service design methods be used in development processes?
Evaluation
Students can
- manage appropriate methods of information search
- carry out interrelated tasks fluently
- justify their actions in customer, user and target group situations
- apply the key models, methods, software and techniques of the professional field
Course material
• Työkalupakit:
Espoon sivistystoimen työkalupakki
http://designresearch.aalto.fi/groups/encore/wp-content/uploads/2013/11/Sivistystoimen_tyokalupakki_palvelumuotoiluun2.pdf
Service Design toolkit (kehittäjinä mm. JAMK)
www.sdt.fi
Kirjallisuus:
Satu Miettinen, 2011: Palvelumuotoilu
Uusia menetelmiä käyttäjätiedon hankintaan ja hyödyntämiseen
http://www.adlibris.com/fi/kirja/palvelumuotoilu-9789522380777
Juha Tuulaniemi, 2011: Palvelumuotoilu
https://www.talentumshop.fi/palvelumuotoilu.html
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Verkko-opetus, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
• Verkko-opetus, itsenäinen työskentely
• Opetus, ohjaus, luennot, ryhmätyöt ja yksilötehtävät
• Ota yhteys opettajaan
Student workload
5 op x 27 h = 135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan ja yhteistyöyrityksen arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
- Opiskelija osaa arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta