Kouluttajana toimiminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: YP00AA53-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.04.2021 - 25.04.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 30.08.2021 - 08.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Mikkelin kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Yhteisöpedagogikoulutus
- Opettajat
- Mirka Lähdeniemi
- Vastuuopettaja
- Mirka Lähdeniemi
- Ryhmät
-
YPMI19KPYhteisöpedagogi, päivätoteutus
-
YPMI19SPYhteisöpedagogi, päivätoteutus
- Opintojakso
- YP00AA53
Tavoitteet
Osoitat perehtyneisyytesi didaktiikan perusteisiin, erityisesti koulutussuunnitteluun, eri työtapojen käyttöön koulutustilanteissa sekä koulutuksen arviointiin nuorisotyön eri toimintamuodoissa
Sisältö
Mitä on didaktiikka? Miten koulutustapahtuma suunnitellaan? Miten koulutustapahtuma toteutetaan ja arvioidaan?
Opiskelumateriaali
Jyrhämä, R.; Hellstöm, M.; Uusikylä,K.; Kansanen, P.2016 Opettajan didaktiikka. PS kustannus.
Saloviita, T. 2007. Yhteistoiminnallinen oppiminen ja osallistava kasvatus. Juva: PS-kustannus.
Vuorinen, J.2005. Tuhat tapaa opettaa – menetelmäopas opettajille, kouluttajille ja ryhmän ohjaajille. Novus oy.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojaksolla perehdytään didaktiikan perusteisiin, erityisesti koulutussuunnitteluun, eri työtapojen käyttöön koulutustilanteissa sekä koulutuksen arviointiin nuorisotyön ja kansalaistoiminnan kentällä. Opintojaksolla käytetään monipuolisia työskentelytapoja. Opintojaksoon sisältyy koulutustapahtuman suunnittelu, toteutus sekä arviointi. Lisäksi tehtävänä on suunnitella pitempikestoinen koulutustapahtuma luentomateriaalia sekä lähdekirjallisuutta hyödyntäen.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, hyvä (3)
a. Osaat käyttää asiantuntevasti didaktiikan käsitteitä. e. Osaat valita tarkoituksenmukaiset työskentelytavat valitsemallesi kohderyhmälle koulutustilanteessa ja perustella valintasi.