Siirry suoraan sisältöön

Kouluttajana toimiminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YP00AA53-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.04.2021 - 25.04.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
30.08.2021 - 08.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Yhteisöpedagogikoulutus
Opettajat
Mirka Lähdeniemi
Vastuuopettaja
Mirka Lähdeniemi
Ryhmät
YPMI19KP
Yhteisöpedagogi, päivätoteutus
YPMI19SP
Yhteisöpedagogi, päivätoteutus
Opintojakso
YP00AA53
Toteutukselle YP00AA53-3006 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osoitat perehtyneisyytesi didaktiikan perusteisiin, erityisesti koulutussuunnitteluun, eri työtapojen käyttöön koulutustilanteissa sekä koulutuksen arviointiin nuorisotyön eri toimintamuodoissa

Sisältö

Mitä on didaktiikka? Miten koulutustapahtuma suunnitellaan? Miten koulutustapahtuma toteutetaan ja arvioidaan?

Opiskelumateriaali

Jyrhämä, R.; Hellstöm, M.; Uusikylä,K.; Kansanen, P.2016 Opettajan didaktiikka. PS kustannus.
Saloviita, T. 2007. Yhteistoiminnallinen oppiminen ja osallistava kasvatus. Juva: PS-kustannus.
Vuorinen, J.2005. Tuhat tapaa opettaa – menetelmäopas opettajille, kouluttajille ja ryhmän ohjaajille. Novus oy.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojaksolla perehdytään didaktiikan perusteisiin, erityisesti koulutussuunnitteluun, eri työtapojen käyttöön koulutustilanteissa sekä koulutuksen arviointiin nuorisotyön ja kansalaistoiminnan kentällä. Opintojaksolla käytetään monipuolisia työskentelytapoja. Opintojaksoon sisältyy koulutustapahtuman suunnittelu, toteutus sekä arviointi. Lisäksi tehtävänä on suunnitella pitempikestoinen koulutustapahtuma luentomateriaalia sekä lähdekirjallisuutta hyödyntäen.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

a. Osaat käyttää asiantuntevasti didaktiikan käsitteitä. e. Osaat valita tarkoituksenmukaiset työskentelytavat valitsemallesi kohderyhmälle koulutustilanteessa ja perustella valintasi.

Siirry alkuun