Need, support and responsibilityLaajuus (5 cr)
Code: SO00CU73
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Responsible person
- Tuija Suikkanen-Malin
Objective
You do planned prevention work in the social field and you can evaluate it.
You will be able to define the social needs of the client oriented.
You can use the methods and tools of social support according to the needs and resources, and you can evaluate them.
You understand and agree to the social field’s processes responsibilities of the owners.
Content
How you do planned prevention work in social field?
How you evaluate preventive work?
How do you use the methods and tools of social support?
How do you evaluate the methods of social support?
How to understand and accept the responsibilities of process owners?
Qualifications
Sosionomi (AMK) tai geronomi (AMK) -tutkinto ja riittävä alan työkokemus.
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
18.01.2024 - 30.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, Master's Degree
Teachers
- Päivi Petrelius
- Marko Raitanen
- Tuomo Paakkonen
Teacher in charge
Päivi Petrelius
Groups
-
SOKV23SYSocial work, master studies
Objective
You do planned prevention work in the social field and you can evaluate it.
You will be able to define the social needs of the client oriented.
You can use the methods and tools of social support according to the needs and resources, and you can evaluate them.
You understand and agree to the social field’s processes responsibilities of the owners.
Content
How you do planned prevention work in social field?
How you evaluate preventive work?
How do you use the methods and tools of social support?
How do you evaluate the methods of social support?
How to understand and accept the responsibilities of process owners?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-oppimisalustalla
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutetaan lukujärjestyksen mukaan. Toteutus sisältää aikaan sidottua kontaktiopetusta 20 h. Opiskelija saa ennakkotiedot toteutuksesta s-postissa ennen opintojakson alkua. Opiskelija voi valita, osallistuuko kontaktiopetukseen paikan päällä vai verkossa. Verkko-opiskelu on kontaktiopetuksessa aikaan sidottua.
Kontaktiopetus 15.2. 2024 toteutetaan ensisijaisesti lähiopetuksena ja opetuksessa hyödynnetään taidetyöskentelyä. Tähän osallistutaan paikan päällä. Jos paikan päällä osallistuminen ei ole mahdollista, sovitaan korvaava tehtävä vastuuopettajan kanssa opintojakson alkaessa. Opintojakson tarkempi kuvaus ja ohjeet tulevat Learn-pohjalle.
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso sisältää johdattelun teemaan, PBL-työskentelyä, kirjallisuuspiirin sekä tehtäviä ja harjoituksia. Lisäksi osioon kuuluu työelämän/TKI-toiminnan kanssa toteutettavaa kehittämistyötä. Lähiopetus tukee oppimisen etenemistä ja vahvistaa sosiaalista tiedonmuodostusta.
Nopeutettu oppimisväylä:
Opintojakso sisältää johdattelun teemaan, PBL-työskentelyä, kirjallisuuspiirin sekä tehtäviä ja harjoituksia. Lisäksi osioon kuuluu työelämän/TKI-toiminnan kanssa toteutettavaa kehittämistyötä. Lähiopetus tukee oppimisen etenemistä ja vahvistaa sosiaalista tiedonmuodostusta. Tehtävien nopeuttaminen on mahdollista.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso sisältää johdattelun teemaan, PBL-työskentelyä, kirjallisuuspiirin sekä tehtäviä ja harjoituksia. Lisäksi osioon kuuluu työelämän/TKI-toiminnan kanssa toteutettavaa kehittämistyötä. Lähiopetus tukee oppimisen etenemistä ja vahvistaa sosiaalista tiedonmuodostusta. Tehtävien nopeuttaminen on mahdollista.
TKI ja työelämäyhteistyö
Hanketyö toteutuu jaksolla yhteistyöprojekteissa tai TKI-akatemiamallilla..
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan kokonaistuntimäärä 135 tuntia jakautuu seuraavasti:
Lähiopetusta 20 tuntia
Kirjallisuuteen perehtyminen ja kirjallisuuskeskustelu 45 tuntia.
Tehtävät 30 tuntia
Verkosto- ja ryhmätyöskentelyä yhteensä 40 h
Further information
Opetukseen kuuluu aikaan sidottua kontaktiopetusta 20 tuntia. Kontaktiopetusta järjestetään
18.1. klo 13-16.15
19.1. klo 9-12.15
15.2. klo 9-16.15 (iltapäivällä taidetyöskentely, edellyttää läsnäoloa paikan päällä)
16.2. klo 9-12.15 (PBL koonti, edellyttää läsnäoloa verkossa tai paikan päällä)
14.3. klo 13-16.15
17.5. klo 9-12.15
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Hyväksytysti suoritetut tehtävät ja aktiivinen osallistuminen.
Qualifications
Sosionomi (AMK) tai geronomi (AMK) -tutkinto ja riittävä alan työkokemus.
Enrollment
07.11.2022 - 18.11.2022
Timing
09.01.2023 - 30.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
- Master's Degree Programme in Social Services
Teachers
- Tuija Suikkanen-Malin
- Tuomo Paakkonen
- Teija Nuutinen
Teacher in charge
Teija Nuutinen
Groups
-
SOKV22SYSosiaaliala, yamk
Objective
You do planned prevention work in the social field and you can evaluate it.
You will be able to define the social needs of the client oriented.
You can use the methods and tools of social support according to the needs and resources, and you can evaluate them.
You understand and agree to the social field’s processes responsibilities of the owners.
Content
How you do planned prevention work in social field?
How you evaluate preventive work?
How do you use the methods and tools of social support?
How do you evaluate the methods of social support?
How to understand and accept the responsibilities of process owners?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-oppimisalustalla
Yksilölliset oppimisväylät
Opiskelija saa ennakkotiedot toteutuksesta s-postissa ja hän valitsee kirjautuessaan Learn alustalle opiskeleeko hän lähi- ja hybriditoteutuksessa, joka perustuu lukujärjestystietoihin vai verkko-opetuksessa, johon liitty kaksi kertaa 1,5 tunnin aikaan sidottu tapaaminen Teamsilla pienryhmässä.
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson toteutuksessa on kolme osiota. Ehkäisevä työ ja varhainen tuki sekä ehkäisevän työn käytännöt (sisältää PBL työskentelyn), kirjallisuuspiiristä sekä tehtävistä tai harjoitteista. Lisäksi osioon kuuluuTKI-toiminnan kanssa toteutettavaa kehittämistyötä. Lähiopetus tukee oppimisen etenemistä ja vahvistaa sosiaalista tiedonmuodostusta.
Nopeutettu oppimisväylä: Opintojakson toteutuksessa on kolme osiota. Ehkäisevä työ ja varhainen tuki sekä ehkäisevän työn käytännöt (sisältää PBL työskentelyn), kirjallisuuspiiristä sekä tehtävistä tai harjoitteista. Lisäksi osioon kuuluu Työelämän ja/tai Xamkin TKI-toiminnan kanssa toteutettavaa hanketyötä meneillään olevissa hankkeissa. Tehtävien teon ja tiedonhankinnan nopeuttaminen on mahdollista.
Työhön integroitu oppimisväylä: Opintojakson toteutuksessa on kolme osiota. Ehkäisevä työ ja varhainen tuki sekä ehkäisevän työn käytännöt (sisältää PBL työskentelyn), kirjallisuuspiiristä sekä tehtävistä tai harjoitteista. Lisäksi osioon kuuluu Xamkin TKI-toiminnan kanssa toteutettavaa hanketyötä meneillään olevissa hankkeissa. Hanke työn ja tehtävät voidaan liittää myös omaan työhön.
TKI ja työelämäyhteistyö
Hanketyö toteutuu jaksolla yhteistyöprojekteissa tai TKI-akatemiamallilla..
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan kokonaistuntimäärä 135 tuntia jakautuu seuraavasti:
Lähiopetusta 16 tuntia
Kirjallisuuteen perehtyminen ja kirjallisuuskeskustelu 49 tuntia.
Tehtävät 30 tuntia
Verkosto- ja ryhmätyöskentelyä yhteensä 40 h
Further information
Opetukseen kuuluu aikaansidottua opetusta vähintään 2x 1,5 tuntia PBL tutoriaalit.
Pienryhmissä PBL tutoriaali 1: 20.01.23 lähi-ja hybridi opetus klo 13-14.30 TAI verkko-opetus 19.01.23 klo 16.30-18
PBL tutoriaali 2: 17.02.23 lähi- ja hybridi opetus klo 9-10.30 TAI verkko-opetus 20.02.23.klo 16.30-18
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Hyväksytysti suoritetut tehtävät ja aktiivinen osallistuminen.
Qualifications
Sosionomi (AMK) tai geronomi (AMK) -tutkinto ja riittävä alan työkokemus.
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
10.01.2022 - 30.04.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
3 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
40 % Contact teaching, 60 % Distance learning
Unit
Sosiaalialan ja toimintakyvyn edistämisen koulutusyksikkö
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, Master's Degree
Teachers
- Tuija Suikkanen-Malin
- Suvi Vallenius
- Tanja Mäkelä
- Tuomo Paakkonen
Teacher in charge
Tuija Suikkanen-Malin
Groups
-
SOKV21SYSosiaaliala, yamk
Objective
You do planned prevention work in the social field and you can evaluate it.
You will be able to define the social needs of the client oriented.
You can use the methods and tools of social support according to the needs and resources, and you can evaluate them.
You understand and agree to the social field’s processes responsibilities of the owners.
Content
How you do planned prevention work in social field?
How you evaluate preventive work?
How do you use the methods and tools of social support?
How do you evaluate the methods of social support?
How to understand and accept the responsibilities of process owners?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-oppimisalustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson toteutuksessa on kolme osiota. Ehkäisevä työ ja varhainen tuki sekä ehkäisevän työn käytännöt (sisältää PBL työskentelyn), kirjallisuuspiiristä sekä tehtävistä tai harjoitteista. Lisäksi osioon kuuluuTKI-toiminnan kanssa toteutettavaa kehittämistyötä. Lähiopetus tukee oppimisen etenemistä ja vahvistaa sosiaalista tiedonmuodostusta.
Nopeutettu oppimisväylä: Opintojakson toteutuksessa on kolme osiota. Ehkäisevä työ ja varhainen tuki sekä ehkäisevän työn käytännöt (sisältää PBL työskentelyn), kirjallisuuspiiristä sekä tehtävistä tai harjoitteista. Lisäksi osioon kuuluu Työelämän ja/tai Xamkin TKI-toiminnan kanssa toteutettavaa hanketyötä meneillään olevissa hankkeissa. Tehtävien teon ja tiedonhankinnan nopeuttaminen on mahdollista.
Työhön integroitu oppimisväylä: Opintojakson toteutuksessa on kolme osiota. Ehkäisevä työ ja varhainen tuki sekä ehkäisevän työn käytännöt (sisältää PBL työskentelyn), kirjallisuuspiiristä sekä tehtävistä tai harjoitteista. Lisäksi osioon kuuluu Xamkin TKI-toiminnan kanssa toteutettavaa hanketyötä meneillään olevissa hankkeissa. Hanke työn ja tehtävät voidaan liittää myös omaan työhön.
TKI ja työelämäyhteistyö
Hanketyötä tehdään 2 opintopistettä yhteistyössä Kymsoten kehittämistyön kanssa. Opiskelijoille tarjotaan valinnaisesti hankkeita. Työskentely toteutetaan ryhmissä.
Työelämävieraat mahdollisia.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan kokonaistuntimäärä 135 tuntia jakautuu seuraavasti:
Lähiopetusta 16 tuntia
Kirjallisuuteen perehtyminen ja kirjallisuuskeskustelu 49 tuntia.
Tehtävät 30 tuntia
Verkosto- ja ryhmätyöskentelyä yhteensä 40 h
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Hyväksytysti suoritetut tehtävät ja aktiivinen osallistuminen.
Qualifications
Sosionomi (AMK) tai geronomi (AMK) -tutkinto ja riittävä alan työkokemus.