Skip to main content

Development methods in operational environments of youth educationLaajuus (5 cr)

Code: NK00DV07

Credits

5 op

Objective

You can use extensively and proficiently concepts of developmental work.
You can perceive developmental needs in a field of youth education.
You can independently plan, implement and evaluate goal-oriented development process.
You can recognize the ethical requirements of developmental work and know how to respond them in practice.

Content

How can developmental needs be perceived in work life and professional field?
What are the methodological basis´ for developmental work?
What kind of methods can be applied to development processes?
How does development proceed as a process?
How can development processes be evaluated?
What is ethics in developmental work ?

Enrollment

14.08.2024 - 08.09.2024

Timing

19.08.2024 - 20.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education
Teachers
  • Katja Komonen
Teacher in charge

Katja Komonen

Groups
  • NKMI24SY
    Leadership and Development of Youth Education, master studies

Objective

You can use extensively and proficiently concepts of developmental work.
You can perceive developmental needs in a field of youth education.
You can independently plan, implement and evaluate goal-oriented development process.
You can recognize the ethical requirements of developmental work and know how to respond them in practice.

Content

How can developmental needs be perceived in work life and professional field?
What are the methodological basis´ for developmental work?
What kind of methods can be applied to development processes?
How does development proceed as a process?
How can development processes be evaluated?
What is ethics in developmental work ?

Opiskelumateriaali

Tutkimus- ja kehittämismetodeihin liittyvä kirjallisuus sekä opiskelijan omaan opinnäytetyöhön liittyvä kirjallisuus. Kirjallisuus ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-alustalla. Apua kirjallisuuden hakemiseen annetaan myös lokakuussa pidettävässä tiedonhaun infossa-

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso koostuu lähiopetuksesta, ryhmätyöskentelystä sekä itsenäisestä työskentelystä. Opintojakson lähiopetuspäivät ovat:
- 22.8.2024(4 h)
- 9.9.2024 (8 h, sisältää tiedonhaun opastuksen 2 h)
-7.10.2024 (8 h)

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa myös itsenäisesti verkkoympäristö Learnissa olevien neljän tehtävän avulla.

Opintojakso kytkeytyy Nuorisokasvatuksen johtaminen ja kehittäminen-tutkintoa opiskelevien opinnäytetyöprosessin edistämiseen, joten tuntityöskentelyssä puhutaan paljon opinnäytetyön tekemisestä ja käsiteltäviä teemoja pyritään soveltamaan mahdollisimman paljon opiskelijoiden opinnäytetöiden edistämiseen.

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI-yhteistyö toteutuu opintojakson aikana opiskelijaan omaan opinnäytetyöhön ja sen työelämäyhteyteen kytkeytyvänä toimintana.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso päättyy kaikilla oppimiväylillä 31.10.2024. Tällöin kaikkien tehtävien tulee olla palautettuina.

Opiskelijan työmäärä

Työviikkopohjainen oppiisväylä:
- 20 h lähiopetusta, 115 h itsenäistä työskentelyä.

Opintoja nopeuttava väylä:
- 135 h itsenäistä työskentelyä.

Further information

Opintojakso tukee opiskelijan opinnäytetyön tekemistä. Se kannattaa siten ajoittaa opinnäytetyöprosessin käynnistymisen kanssa samalle lukukaudelle.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Työviikkopohjainen oppimisväylä:

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähiopetukseen (max 4 tuntia poissaoloa) sekä hyväksyttävästi laadittuja ja määräajassa palautettuja tehtäviä (3 kpl).

Opintoja nopeuttava oppimisväyä:
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää verkkoalustalla olevien tehtävien (4 kpl) hyväksyttävää suorittamista määräajassa.

Enrollment

04.08.2023 - 03.09.2023

Timing

22.08.2023 - 24.10.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education
Teachers
  • Katja Komonen
Teacher in charge

Katja Komonen

Groups
  • NKMI23SVY
    Leadership and Development of Youth Education, master studies

Objective

You can use extensively and proficiently concepts of developmental work.
You can perceive developmental needs in a field of youth education.
You can independently plan, implement and evaluate goal-oriented development process.
You can recognize the ethical requirements of developmental work and know how to respond them in practice.

Content

How can developmental needs be perceived in work life and professional field?
What are the methodological basis´ for developmental work?
What kind of methods can be applied to development processes?
How does development proceed as a process?
How can development processes be evaluated?
What is ethics in developmental work ?

Opiskelumateriaali

Tutkimus- ja kehittämismetodeihin liittyvä kirjallisuus sekä opiskelijan omaan opinnäytetyöhön liittyvä kirjallisuus. Kirjallisuus ilmoitetaan opintojakson alkaessa Learn-alustalla. Apua kirjallisuuden hakemiseen annetaan myös lokakuussa pidettävässä tiedonhaun infossa-

Yksilölliset oppimisväylät

Suomeksi

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso koostuu lähiopetuksesta, ryhmätyöskentelystä sekä itsenäisestä työskentelystä. Opintojakson lähiopetuspäivät ovat:
- 22.8.2023 (4 h)
- 19.9.2023 (8 h, sisältää tiedonhaun opastuksen 2 h)
- 10.10.2023 (8 h)



Syyskuun, lokakuun ja marraskuun lähiopetuskerroille laaditaan itsenäisesti ennakkotehtävät, jotka tukevat lähiopetuskertojen teemoihin orientoitumista, ja joita hyödynnetään lähiopetuskertojen ryhmätyöskentelyissä.


Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa myös itsenäisesti verkkoympäristö Learnissa olevien kuuden tehtävän avulla.


Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi tai työelämäprojektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin ole yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovi työpaikkasi tai työelämäprojektin opinnollistamisesta opintojakson osaamistavoitteita tukevaksi. Oppiminen edellyttää, että työssäsi tai työelämäprojektissa perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Opintojakso kytkeytyy Nuorisokasvatuksen johtaminen ja kehittäminen-tutkintoa opiskelevien opinnäytetyöprosessin edistämiseen, joten tuntityöskentelyssä puhutaan paljon opinnäytetyön tekemisestä ja käsiteltäviä teemoja pyritään soveltamaan mahdollisimman paljon opiskelijoiden opinnäytetöiden edistämiseen.

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI-yhteys rakentuu opiskelijan oman opinnäytetyön kautta.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso päättyy kaikilla oppimiväylillä 24.10.2023. Tällöin kaikkien tehtävien tulee olla palautettuina.

Opintojakson uusintakerrat ovat:
- 25.11.2023.
- 15.12.2023.

Opiskelijan työmäärä

Työviikkopohjainen oppiisväylä:
- 20 h lähiopetusta, 115 h itsenäistä työskentelyä.

Opintoja nopeuttava väylä:
- 135 h itsenäistä työskentelyä.

Työhön integroitu oppimisväylä:
- osaamisen näyttöön käytettävä aika.

Further information

Opintojakso tukee opiskelijan opinnäytetyön tekemistä. Se kannattaa siten ajoittaa opinnäytetyöprosessin käynnistymisen kanssa samalle lukukaudelle.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Työviikkopohjainen oppimisväylä:

Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista lähiopetukseen sekä hyväksyttävästi laadittuja ja määräajassa palautettuja tehtäviä (3 kpl).

Opintoja nopeuttava oppimisväyä:
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää verkkoalustalla olevien tehtävien (5 kpl) hyväksyttävää suorittamista määräajassa.

Työhön integroitu oppimiväylä:
Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää hyväksyttävää osaamisen näyttöä.

Enrollment

15.08.2022 - 04.09.2022

Timing

22.08.2022 - 14.11.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

3 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

40 % Contact teaching, 60 % Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Mikkeli Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Master's Degree Programme in Leadership and Development of Youth Education
Teachers
  • Katja Komonen
Teacher in charge

Katja Komonen

Groups
  • NKMI22SY
    Leadership and Development of Youth Education, master studies

Objective

You can use extensively and proficiently concepts of developmental work.
You can perceive developmental needs in a field of youth education.
You can independently plan, implement and evaluate goal-oriented development process.
You can recognize the ethical requirements of developmental work and know how to respond them in practice.

Content

How can developmental needs be perceived in work life and professional field?
What are the methodological basis´ for developmental work?
What kind of methods can be applied to development processes?
How does development proceed as a process?
How can development processes be evaluated?
What is ethics in developmental work ?

Evaluation scale

1-5