Siirry suoraan sisältöön

Myynnin johtaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: BY00DH20

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Heli Kesämaa

Osaamistavoitteet

Osaat arvioida ja kehittää kannattavia asiakkuuksia ja yhteistyösuhteita.
Osaat toteuttaa arvoa tuottavan ja ratkaisukeskeisen myyntiprosessin.
Osaat analysoida, suunnitella ja ohjata yrityksen myyntitoimintaa.

Sisältö

Millainen on myynnin toiminta- ja kilpailuympäristö?
Mikä on myynnin rooli yrityksen strategian toteuttajana ja asiakasymmärryksen lisääjänä?
Miten yrityksen myyntitoimintaa analysoidaan ja mitataan?
Miten myyntiä suunnitellaan ja ohjataan?
Miten teknologiat tukevat myynnin tuloksellisuutta?

Lisätiedot

Johtamistehtävissä on tarpeellista ymmärtää laajasti organisaatioiden välistä kaupankäyntiä ja asiakkuuksien kehittämistä.

Opintojakson keskeinen tavoite on, että tunnistat toimintaympäristön vaikutukset, kytket asiakkuuksien ja myynnin johtamisen organisaation strategiaan ja osaat suunnitella ja ohjata ja seurata myynnin ja asiakkuuksien tuloksellisuutta.

Ilmoittautumisaika

15.08.2022 - 04.09.2022

Ajoitus

12.09.2022 - 04.12.2022

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Opettaja
  • Mia Silvenius
Vastuuhenkilö

Heli Kesämaa

Opiskelijaryhmät
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Tavoitteet

Osaat arvioida ja kehittää kannattavia asiakkuuksia ja yhteistyösuhteita.
Osaat toteuttaa arvoa tuottavan ja ratkaisukeskeisen myyntiprosessin.
Osaat analysoida, suunnitella ja ohjata yrityksen myyntitoimintaa.

Sisältö

Millainen on myynnin toiminta- ja kilpailuympäristö?
Mikä on myynnin rooli yrityksen strategian toteuttajana ja asiakasymmärryksen lisääjänä?
Miten yrityksen myyntitoimintaa analysoidaan ja mitataan?
Miten myyntiä suunnitellaan ja ohjataan?
Miten teknologiat tukevat myynnin tuloksellisuutta?

Opiskelumateriaali

Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista. Kaikki aineisto on saatavilla heti opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso sisältää tehtäviä, jossa sovelletaan aiheita omasta yrityskontekstista.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja suoritukset tehdään annettavan aikataulun mukaan.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä 5 op = noin 135 tuntia itsenäistä opiskelua.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.
Opettaja lähettää osallistujille sähköpostilla kurssin avaimen noin viikko ennen kurssin alkua.

Opettaja: Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Lisätiedot

Johtamistehtävissä on tarpeellista ymmärtää laajasti organisaatioiden välistä kaupankäyntiä ja asiakkuuksien kehittämistä.

Opintojakson keskeinen tavoite on, että tunnistat toimintaympäristön vaikutukset, kytket asiakkuuksien ja myynnin johtamisen organisaation strategiaan ja osaat suunnitella ja ohjata ja seurata myynnin ja asiakkuuksien tuloksellisuutta.

Ajoitus

17.09.2021 - 05.12.2021

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 13

Opettaja
  • Miia Savolainen
Vastuuhenkilö

Heli Kesämaa

Opiskelijaryhmät
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Tavoitteet

Osaat arvioida ja kehittää kannattavia asiakkuuksia ja yhteistyösuhteita.
Osaat toteuttaa arvoa tuottavan ja ratkaisukeskeisen myyntiprosessin.
Osaat analysoida, suunnitella ja ohjata yrityksen myyntitoimintaa.

Sisältö

Millainen on myynnin toiminta- ja kilpailuympäristö?
Mikä on myynnin rooli yrityksen strategian toteuttajana ja asiakasymmärryksen lisääjänä?
Miten yrityksen myyntitoimintaa analysoidaan ja mitataan?
Miten myyntiä suunnitellaan ja ohjataan?
Miten teknologiat tukevat myynnin tuloksellisuutta?

Opiskelumateriaali

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.

Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso alkaa 17.9.2021, jolloin kurssin alustalle pääsee kirjautumaan.

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja suoritukset tehdään annettavan aikataulun mukaan.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä 5 op = noin 135 tuntia itsenäistä opiskelua.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso alkaa 17.9.2021, jolloin kurssin alustalle pääsee kirjautumaan.

Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.
Opettaja lähettää osallistujille sähköpostilla kurssin avaimen noin 2 viikkoa ennen kurssin alkua.

Opettaja: Miia Savolainen, miia.savolainen@xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Lisätiedot

Johtamistehtävissä on tarpeellista ymmärtää laajasti organisaatioiden välistä kaupankäyntiä ja asiakkuuksien kehittämistä.

Opintojakson keskeinen tavoite on, että tunnistat toimintaympäristön vaikutukset, kytket asiakkuuksien ja myynnin johtamisen organisaation strategiaan ja osaat suunnitella ja ohjata ja seurata myynnin ja asiakkuuksien tuloksellisuutta.

Ilmoittautumisaika

01.10.2019 - 15.10.2019

Ajoitus

21.02.2020 - 31.05.2020

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus (op)

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Opettaja
  • Heli Kesämaa
Vastuuhenkilö

Heli Kesämaa

Opiskelijaryhmät
  • Master_eKampus
    Master-opinnot, eKampus

Tavoitteet

Osaat arvioida ja kehittää kannattavia asiakkuuksia ja yhteistyösuhteita.
Osaat toteuttaa arvoa tuottavan ja ratkaisukeskeisen myyntiprosessin.
Osaat analysoida, suunnitella ja ohjata yrityksen myyntitoimintaa.

Sisältö

Millainen on myynnin toiminta- ja kilpailuympäristö?
Mikä on myynnin rooli yrityksen strategian toteuttajana ja asiakasymmärryksen lisääjänä?
Miten yrityksen myyntitoimintaa analysoidaan ja mitataan?
Miten myyntiä suunnitellaan ja ohjataan?
Miten teknologiat tukevat myynnin tuloksellisuutta?

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä 5 op = noin 135 tuntia itsenäistä opiskelua.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso alkaa 21.2.2020, jolloin kurssin alustalle pääsee kirjautumaan.
Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on tallennetut videoluennot, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat monivalintatenttejä, keskustelutehtäviä ja analyysitehtäviä.
Opettaja lähettää osallistujille sähköpostilla kurssin avaimen noin 2 viikkoa ennen kurssin alkua.

Opettaja: Heli Kesämaa, heli.kesamaa@xamk.fi

Arviointiasteikko

1-5

Lisätiedot

Johtamistehtävissä on tarpeellista ymmärtää laajasti organisaatioiden välistä kaupankäyntiä ja asiakkuuksien kehittämistä.

Opintojakson keskeinen tavoite on, että tunnistat toimintaympäristön vaikutukset, kytket asiakkuuksien ja myynnin johtamisen organisaation strategiaan ja osaat suunnitella ja ohjata ja seurata myynnin ja asiakkuuksien tuloksellisuutta.