Supporting socio-emotional skills in early childhood educationLaajuus (5 cr)
Code: AV00EA52
Credits
5 op
Objective
Tavoitteet:
• Opiskelija osaa tukea lasten sosioemotionaalista kasvua ja kehitystä sensitiivisesti, lasten yksilöllisyys ja erilaiset tuen tarpeet huomioiden.
• Opiskelija osaa kuvata yksilöllisyyden ja kasvuympäristön merkityksen lapsen sosioemotionaalisessa kehityksessä.
• Opiskelija osaa puuttua haastavaan käytökseen lasta arvostavalla tavalla.
• Opiskelija osaa rakentaa lasten sosioemotionaaliseen kasvuun ja kehitykseen liittyvät tarpeet huomioivan varhaiskasvatuksen toimintaympäristön.
Content
Sisältö:
• Sosioemotionaalisen kehityksen tuen tarpeet.
• Sosioemotionaalisen kehityksen suojaavat ja haastavat tekijä, mm. temperamentti ja yksilöllisyys, kiintymyssuhde, kasvuympäristö, neurologiset haasteet.
• Vuorovaikutus haastavissa kasvatustilanteissa.
• Ympäristön ja toiminnan tavoitteellinen selkiyttäminen, mm.strukturointi, ennakointi, kommunikoinnin tukeminen, aistiympäristön huomioiminen ja hyödyntäminen, visuaalisuuden hyödyntäminen.
Enrollment
06.11.2023 - 17.11.2023
Timing
01.02.2024 - 15.05.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open UAS and Continuing education
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
Teachers
- Johanna Jussila
- Maija Olli
Teacher in charge
Maija Olli
Groups
-
VV2023-2024Optional studies 2023-2024
Objective
Tavoitteet:
• Opiskelija osaa tukea lasten sosioemotionaalista kasvua ja kehitystä sensitiivisesti, lasten yksilöllisyys ja erilaiset tuen tarpeet huomioiden.
• Opiskelija osaa kuvata yksilöllisyyden ja kasvuympäristön merkityksen lapsen sosioemotionaalisessa kehityksessä.
• Opiskelija osaa puuttua haastavaan käytökseen lasta arvostavalla tavalla.
• Opiskelija osaa rakentaa lasten sosioemotionaaliseen kasvuun ja kehitykseen liittyvät tarpeet huomioivan varhaiskasvatuksen toimintaympäristön.
Content
Sisältö:
• Sosioemotionaalisen kehityksen tuen tarpeet.
• Sosioemotionaalisen kehityksen suojaavat ja haastavat tekijä, mm. temperamentti ja yksilöllisyys, kiintymyssuhde, kasvuympäristö, neurologiset haasteet.
• Vuorovaikutus haastavissa kasvatustilanteissa.
• Ympäristön ja toiminnan tavoitteellinen selkiyttäminen, mm.strukturointi, ennakointi, kommunikoinnin tukeminen, aistiympäristön huomioiminen ja hyödyntäminen, visuaalisuuden hyödyntäminen.
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan jakson alkaessa Learn-alustalla
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakson aloitusinfo järjestetään Teamsissa to 1.2.2024 klo 14.30-16. Aloitusinfossa ei ole läsnäolovelvoitetta. Aloitusinfo tallennetaan.
Opintojakson läsnäolovelvollinen Teams-webinaari järjestetään ti 19.3.2024 klo 16-18. Varaathan siis webinaariajan kalenteriisi!
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja työskentelytapoja.
Opiskelijan työmäärä
135 h.
Further information
Tämä toteutus on tarkoitettu sekä avoimen AMK:n opiskelijoille että tutkinto-opiskelijoille.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Opintojaksokokonaisuus arvioidaan hyväksytty/hylätty.
Enrollment
16.12.2022 - 01.01.2023
Timing
01.02.2023 - 15.05.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open UAS and Continuing education
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
Teachers
- Johanna Jussila
- Maija Olli
Teacher in charge
Maija Olli
Groups
-
VV2022-2023Optional studies 2022-2023
Objective
Tavoitteet:
• Opiskelija osaa tukea lasten sosioemotionaalista kasvua ja kehitystä sensitiivisesti, lasten yksilöllisyys ja erilaiset tuen tarpeet huomioiden.
• Opiskelija osaa kuvata yksilöllisyyden ja kasvuympäristön merkityksen lapsen sosioemotionaalisessa kehityksessä.
• Opiskelija osaa puuttua haastavaan käytökseen lasta arvostavalla tavalla.
• Opiskelija osaa rakentaa lasten sosioemotionaaliseen kasvuun ja kehitykseen liittyvät tarpeet huomioivan varhaiskasvatuksen toimintaympäristön.
Content
Sisältö:
• Sosioemotionaalisen kehityksen tuen tarpeet.
• Sosioemotionaalisen kehityksen suojaavat ja haastavat tekijä, mm. temperamentti ja yksilöllisyys, kiintymyssuhde, kasvuympäristö, neurologiset haasteet.
• Vuorovaikutus haastavissa kasvatustilanteissa.
• Ympäristön ja toiminnan tavoitteellinen selkiyttäminen, mm.strukturointi, ennakointi, kommunikoinnin tukeminen, aistiympäristön huomioiminen ja hyödyntäminen, visuaalisuuden hyödyntäminen.
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan jakson alkaessa Learn-alustalla
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakson aloitusinfo järjestetään Teamsissa ke 1.2. klo 14.30-16. Aloitusinfossa ei ole läsnäolovelvoitetta.
Opintojakson läsnäolovelvollinen Teams-webinaari järjestetään ti 21.3. klo 16-18. Varaathan siis webinaariajan kalenteriisi!
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja työskentelytapoja.
Opiskelijan työmäärä
135 h.
Further information
Tämä toteutus on tarkoitettu sekä avoimen AMK:n opiskelijoille että tutkinto-opiskelijoille.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Opintojaksokokonaisuus arvioidaan hyväksytty/hylätty.
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
01.02.2022 - 15.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Open University of Applied Sciences
Teachers
- Johanna Jussila
- Maija Olli
Teacher in charge
Maija Olli
Groups
-
VV2021-2022Optional studies 2021-2022
Objective
Tavoitteet:
• Opiskelija osaa tukea lasten sosioemotionaalista kasvua ja kehitystä sensitiivisesti, lasten yksilöllisyys ja erilaiset tuen tarpeet huomioiden.
• Opiskelija osaa kuvata yksilöllisyyden ja kasvuympäristön merkityksen lapsen sosioemotionaalisessa kehityksessä.
• Opiskelija osaa puuttua haastavaan käytökseen lasta arvostavalla tavalla.
• Opiskelija osaa rakentaa lasten sosioemotionaaliseen kasvuun ja kehitykseen liittyvät tarpeet huomioivan varhaiskasvatuksen toimintaympäristön.
Content
Sisältö:
• Sosioemotionaalisen kehityksen tuen tarpeet.
• Sosioemotionaalisen kehityksen suojaavat ja haastavat tekijä, mm. temperamentti ja yksilöllisyys, kiintymyssuhde, kasvuympäristö, neurologiset haasteet.
• Vuorovaikutus haastavissa kasvatustilanteissa.
• Ympäristön ja toiminnan tavoitteellinen selkiyttäminen, mm.strukturointi, ennakointi, kommunikoinnin tukeminen, aistiympäristön huomioiminen ja hyödyntäminen, visuaalisuuden hyödyntäminen.
Opiskelumateriaali
Pääosa materiaalista e-materiaalia joka jaetaan kurssilla.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso pitää sisällään yksilö- ja ryhmätehtäviä verkossa.
Opintojakson aloitus pidetään Teamsin kautta verkossa ti 1.2. klo 14.30-16.00 (ei läsnäolopakollinen)
Opintojaksolla pidetään yksi webinaari johon osallistumista edellytetään! Webinaarin ajankohta: ti 22.3. klo 16-18.00. Webinaarityöskentelyssä tarvitaan toimivia av-välineitä, eli kaiuttimia ja mikrofonia vuorovaikutuksen mahdollistumiseksi.
Tentit ja muut määräajat
Läsnäoloa edellyttävä webinaari ti 22.3. klo 16-18.
Opiskelijan työmäärä
135 h.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Arviointikriteerit:
• Tehtävän suorittaminen määräaikana
• Lähteitä on käytetty monipuolisesti
• Osoittaa asian hallintaa ja kykyä soveltaa
• Hallitsee aiheeseen liittyvät keskeiset käsitteet
• Viestii kirjallisesti annettujen kirjallisten ohjeiden mukaan