Siirry suoraan sisältöön

Strateginen suunnitteluLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 301100513

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa - kerätä ja analysoida markkinoinnin strategisessa suunnittelussa tarvittavaa tietoa - tunnistaa yrityksen menestystekijät kilpailutilanteessa - perustella markkinointistrategian valintaa asetettujen tavoitteiden näkökulmasta - laatia strategiaan perustuvan markkinointisuunnitelman - ehdottaa seuranta- ja ohjausmenetelmiä strategian toteuttamisen seurantaan  

Sisältö

- Markkinoinnin tietojohtaminen strategisen suunnittelun pohjana - Analyysimenetelmät - Kilpailuetustrategiat ja tavoitteiden määrittely - Kohderyhmäsuunnittelu ja positiointi - Operatiivinen markkinointi strategian toteuttajana - Markkinoinnin organisointi, budjetointi ja seuranta.    

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Kiitettävä (5 ), hyvä (4-3), tyydyttävä (2-1), hylätty (0).

Siirry alkuun