Skip to main content

Client-oriented coachingLaajuus (10 cr)

Code: LI00EE75

Credits

10 op

Teaching language

  • Finnish

Objective

You understand what coaching processes involve?
You can plan client-centred and goal-oriented coaching processes.
You know what promoting clients' lifestyle changes requires.
You can apply evidence-based information in coaching processes and make use of theories related to human motivation and behaviour in planning coaching processes.
You can explain and justify to clients what lifestyle changes involve.

Content

What do client-centred coaching processes involve?
How do you apply testing and the test results received in client-centred coaching?
How do you use different types of sports and physical exercise in client-centred coaching?
How do you account for the requirements of different types of sports and physical exercise?
How do you develop clients' physical and mental qualities according to the clients' targets?
How do you account for the other areas related to lifestyle changes in coaching?
How do you make use of motivation and behaviour theories?
How do you schedule coaching?
What ethical principles should coaches follow?

Qualifications

Attending the course requires achieving the learning outcomes of the first to fourth semesters.

Materials

Practical training III, 5 ECTS credits

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

01.08.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Sports and Rehabilitation

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Physical Education
Teachers
  • Jouni Korhonen
  • Mika Tenhu
  • Tiina Aho
Teacher in charge

Vesa Väänänen

Groups
  • LISA20SP
    Physical Education, full-time studies

Objective

You understand what coaching processes involve?
You can plan client-centred and goal-oriented coaching processes.
You know what promoting clients' lifestyle changes requires.
You can apply evidence-based information in coaching processes and make use of theories related to human motivation and behaviour in planning coaching processes.
You can explain and justify to clients what lifestyle changes involve.

Content

What do client-centred coaching processes involve?
How do you apply testing and the test results received in client-centred coaching?
How do you use different types of sports and physical exercise in client-centred coaching?
How do you account for the requirements of different types of sports and physical exercise?
How do you develop clients' physical and mental qualities according to the clients' targets?
How do you account for the other areas related to lifestyle changes in coaching?
How do you make use of motivation and behaviour theories?
How do you schedule coaching?
What ethical principles should coaches follow?

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tentit ja muut määräajat

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Englanniksi

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Qualifications

Attending the course requires achieving the learning outcomes of the first to fourth semesters.