Client-oriented coachingLaajuus (10 cr)
Code: LI00EE75
Credits
10 op
Teaching language
- Finnish
Objective
You understand what coaching processes involve?
You can plan client-centred and goal-oriented coaching processes.
You know what promoting clients' lifestyle changes requires.
You can apply evidence-based information in coaching processes and make use of theories related to human motivation and behaviour in planning coaching processes.
You can explain and justify to clients what lifestyle changes involve.
Content
What do client-centred coaching processes involve?
How do you apply testing and the test results received in client-centred coaching?
How do you use different types of sports and physical exercise in client-centred coaching?
How do you account for the requirements of different types of sports and physical exercise?
How do you develop clients' physical and mental qualities according to the clients' targets?
How do you account for the other areas related to lifestyle changes in coaching?
How do you make use of motivation and behaviour theories?
How do you schedule coaching?
What ethical principles should coaches follow?
Qualifications
Attending the course requires achieving the learning outcomes of the first to fourth semesters.
Materials
Practical training III, 5 ECTS credits
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Number of ECTS credits allocated
10 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
Teachers
- Jouni Korhonen
- Mika Tenhu
- Tiina Aho
Teacher in charge
Vesa Väänänen
Groups
-
LISA20SPPhysical Education, full-time studies
Objective
You understand what coaching processes involve?
You can plan client-centred and goal-oriented coaching processes.
You know what promoting clients' lifestyle changes requires.
You can apply evidence-based information in coaching processes and make use of theories related to human motivation and behaviour in planning coaching processes.
You can explain and justify to clients what lifestyle changes involve.
Content
What do client-centred coaching processes involve?
How do you apply testing and the test results received in client-centred coaching?
How do you use different types of sports and physical exercise in client-centred coaching?
How do you account for the requirements of different types of sports and physical exercise?
How do you develop clients' physical and mental qualities according to the clients' targets?
How do you account for the other areas related to lifestyle changes in coaching?
How do you make use of motivation and behaviour theories?
How do you schedule coaching?
What ethical principles should coaches follow?
Opiskelumateriaali
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin
TKI ja työelämäyhteistyö
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Tentit ja muut määräajat
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Englanniksi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.
Qualifications
Attending the course requires achieving the learning outcomes of the first to fourth semesters.