Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteetLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: R64B311

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Osaat määritellä markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osa-alueet ja tiedät markkinoinnin ja kestävien asiakassuhteiden merkityksen palveluyrityksen menestystekijänä. Tiedät markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot ja osaat arvioida ja soveltaa niitä palveluyrityksen näkökulmasta erilaisissa tilanteissa ja organisaatioissa. Osaat perustella yrityksen sisäisen markkinoinnin merkityksen edellytyksenä menestyksellisille asiakassuhteille. 

Sisältö

Mitkä ovat palvelujen markkinoinnin ja suhdemarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja periaatteet? Mitkä ovat markkinointiympäristön vaikutukset yrityksen toimintaan ja kilpailutilanteeseen? Mitä ovat erilaiset asiakasmarkkinat ja niiden ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot sekä niiden roolit osana palveluyrityksen markkinointia?

Edeltävä osaaminen

Ei edellytetä aiempaa osaamista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

a. osaat käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin käsitteitä b. osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä c. osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia

Siirry alkuun