Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: MO00ET82
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
- ymmärrät graafisen ohjeiston merkityksen yrityksen viestinnässä
- osaat käyttää yrityksen ja asiakkaan huomioivaa viestintää
- ymmärrät visuaalisuuden brändin peruselementtinä
- ymmärrät brändin kokonaisvaltaisen hallinnan merkityksen
- osaat suunnitella ja rakentaa brändiä uudelle yritykselle
- osaat tehdä ratkaisuja brändin kehittämiseen liittyen
Sisältö
- Miten hallitset yrityksen visuaalista viestintää?
- Miten käytät visuaalisia elementtejä?
- Miten hallitset brändin suunnittelun perusteet?
- Kuinka kehität brändiä?
- Miten rakennat brändiä uudelle yritykselle?
Ilmoittautumisaika
13.01.2025 - 26.01.2025
Ajoitus
13.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Yhteisten opintojen koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Opettaja
- Tarja Brola
Vastuuopettaja
Tarja Brola
Ryhmät
-
VV2024-2025Valinnaiset opinnot 2024-2025
Tavoitteet
- ymmärrät graafisen ohjeiston merkityksen yrityksen viestinnässä
- osaat käyttää yrityksen ja asiakkaan huomioivaa viestintää
- ymmärrät visuaalisuuden brändin peruselementtinä
- ymmärrät brändin kokonaisvaltaisen hallinnan merkityksen
- osaat suunnitella ja rakentaa brändiä uudelle yritykselle
- osaat tehdä ratkaisuja brändin kehittämiseen liittyen
Sisältö
- Miten hallitset yrityksen visuaalista viestintää?
- Miten käytät visuaalisia elementtejä?
- Miten hallitset brändin suunnittelun perusteet?
- Kuinka kehität brändiä?
- Miten rakennat brändiä uudelle yritykselle?
Opiskelumateriaali
Kirjallisuutta:
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä, 2020
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä vol. 2, 2023
Alina Wheeler; Rob Meyerson: Designing Brand Identity : A Comprehensive Guide to the World of Brands and Branding, 2024
Juha Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen, 2020
Pekka Ruokolainen, Brändikäsikirja: näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen! 2020
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä, opetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä ja työhön integroitu oppimisväylä, ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Tällä opintojaksolla ei ole työelämäyhteistyöprojektia.
Opiskelijan työmäärä
5 op on 135 tuntia opiskelijan työtä
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso suoritetaan Teamsin kautta etänä ja tehdään itsenäisiä tehtäviä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytysti suoritetut harjoitustehtävät.
Ilmoittautumisaika
14.08.2024 - 08.09.2024
Ajoitus
16.09.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Yhteisten opintojen koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 40
Opettaja
- Tarja Brola
Vastuuopettaja
Tarja Brola
Ryhmät
-
VV2024-2025Valinnaiset opinnot 2024-2025
Tavoitteet
- ymmärrät graafisen ohjeiston merkityksen yrityksen viestinnässä
- osaat käyttää yrityksen ja asiakkaan huomioivaa viestintää
- ymmärrät visuaalisuuden brändin peruselementtinä
- ymmärrät brändin kokonaisvaltaisen hallinnan merkityksen
- osaat suunnitella ja rakentaa brändiä uudelle yritykselle
- osaat tehdä ratkaisuja brändin kehittämiseen liittyen
Sisältö
- Miten hallitset yrityksen visuaalista viestintää?
- Miten käytät visuaalisia elementtejä?
- Miten hallitset brändin suunnittelun perusteet?
- Kuinka kehität brändiä?
- Miten rakennat brändiä uudelle yritykselle?
Opiskelumateriaali
Designing Brand Identity : A Comprehensive Guide to the World of Brands and Branding. Wheeler, Alina; Meyerson, Rob
John Wiley & Sons, Incorporated 2024
Brand Book : An Insider's Guide to Brand Building for Businesses and Organizations. Fielding, Daryl
Laurence King Publishing 2022
Brand Storytelling : Integrated Marketing Communications for the Digital Media Landscape. Quesenberry, Keith A; Coolsen, Michael
Rowman & Littlefield Publishers, Incorporated 2023
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
- onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
- millaisia näyttöjä sinun on mahdollista antaa osaamisestasi
- mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä: Ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso suoritetaan Teamsin kautta etänä ja tehdään itsenäisiä tehtäviä. Luentotallenteet saatavilla 1vk. ajan.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Harjoitustöiden palauttaminen hyväksytysti.
Ilmoittautumisaika
08.01.2024 - 14.01.2024
Ajoitus
15.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Xentre (vanhennettu) – yrittäjyyden ja innovaatioiden tutkimus- ja koulutusyksikkö (YRI)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Opettaja
- Tarja Brola
Vastuuopettaja
Maarit Vahvanen
Ryhmät
-
VV2023-2024Valinnaiset opinnot 2023-2024
Tavoitteet
- ymmärrät graafisen ohjeiston merkityksen yrityksen viestinnässä
- osaat käyttää yrityksen ja asiakkaan huomioivaa viestintää
- ymmärrät visuaalisuuden brändin peruselementtinä
- ymmärrät brändin kokonaisvaltaisen hallinnan merkityksen
- osaat suunnitella ja rakentaa brändiä uudelle yritykselle
- osaat tehdä ratkaisuja brändin kehittämiseen liittyen
Sisältö
- Miten hallitset yrityksen visuaalista viestintää?
- Miten käytät visuaalisia elementtejä?
- Miten hallitset brändin suunnittelun perusteet?
- Kuinka kehität brändiä?
- Miten rakennat brändiä uudelle yritykselle?
Opiskelumateriaali
Alina Wheeler: Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 2017
Juha Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen, 2020
Pekka Ruokolainen, Brändikäsikirja: näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen! 2020
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä, opetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä ja työhön integroitu oppimisväylä, ota yhteys opettajaan
Opiskelijan työmäärä
5 op on 135 tuntia opiskelijan työtä
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso suoritetaan Teamsin kautta etänä ja tehdään itsenäisiä tehtäviä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytysti suoritetut harjoitustehtävät.
Ilmoittautumisaika
02.01.2023 - 15.01.2023
Ajoitus
06.03.2023 - 28.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Xentre (vanhennettu) – yrittäjyyden ja innovaatioiden tutkimus- ja koulutusyksikkö (YRI)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Opettaja
- Tarja Brola
Ryhmät
-
VV2022-2023Valinnaiset opinnot 2022-2023
Tavoitteet
- ymmärrät graafisen ohjeiston merkityksen yrityksen viestinnässä
- osaat käyttää yrityksen ja asiakkaan huomioivaa viestintää
- ymmärrät visuaalisuuden brändin peruselementtinä
- ymmärrät brändin kokonaisvaltaisen hallinnan merkityksen
- osaat suunnitella ja rakentaa brändiä uudelle yritykselle
- osaat tehdä ratkaisuja brändin kehittämiseen liittyen
Sisältö
- Miten hallitset yrityksen visuaalista viestintää?
- Miten käytät visuaalisia elementtejä?
- Miten hallitset brändin suunnittelun perusteet?
- Kuinka kehität brändiä?
- Miten rakennat brändiä uudelle yritykselle?
Opiskelumateriaali
Alina Wheeler: Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Whole Branding Team, 2017
Juha Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen, 2020
Pekka Ruokolainen, Brändikäsikirja: näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen! 2020
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä, opetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä ja työhön integroitu oppimisväylä, ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksoa täydentävät opinnot
Oikeita työelämän asiakasprojekteja voit tehdä kevään -23 opintojaksolla:
MO00DO50-3020 Innovaatio- ja yrittäjyysprojektit - Asiakasprojektit 1-10op.
Opiskelijan työmäärä
5 op on 135 tuntia opiskelijan työtä
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso suoritetaan Teamsin kautta etänä ja tehdään itsenäisiä tehtäviä.
Opintojaksoa täydentävät opinnot: MO00DO50-3020 Innovaatio- ja yrittäjyysprojektit - Asiakasprojektit 1-10op.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytysti suoritetut harjoitustehtävät. Oma reflektio ja arvio, vertaisarviointi sekä opettajan arviointi.
- Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan.