Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: MO00ET82-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
13.01.2025 - 26.01.2025
Ajoitus
13.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Yhteisten opintojen koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Opettaja
- Tarja Brola
Vastuuopettaja
Tarja Brola
Ryhmät
-
VV2024-2025Valinnaiset opinnot 2024-2025
- 14.01.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
- 28.01.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
- 11.02.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
- 11.03.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
- 25.03.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
- 08.04.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
- 22.04.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
Tavoitteet
- ymmärrät graafisen ohjeiston merkityksen yrityksen viestinnässä
- osaat käyttää yrityksen ja asiakkaan huomioivaa viestintää
- ymmärrät visuaalisuuden brändin peruselementtinä
- ymmärrät brändin kokonaisvaltaisen hallinnan merkityksen
- osaat suunnitella ja rakentaa brändiä uudelle yritykselle
- osaat tehdä ratkaisuja brändin kehittämiseen liittyen
Sisältö
- Miten hallitset yrityksen visuaalista viestintää?
- Miten käytät visuaalisia elementtejä?
- Miten hallitset brändin suunnittelun perusteet?
- Kuinka kehität brändiä?
- Miten rakennat brändiä uudelle yritykselle?
Opiskelumateriaali
Kirjallisuutta:
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä, 2020
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä vol. 2, 2023
Alina Wheeler; Rob Meyerson: Designing Brand Identity : A Comprehensive Guide to the World of Brands and Branding, 2024
Juha Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen, 2020
Pekka Ruokolainen, Brändikäsikirja: näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen! 2020
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä, opetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä ja työhön integroitu oppimisväylä, ota yhteys opettajaan
TKI ja työelämäyhteistyö
Tällä opintojaksolla ei ole työelämäyhteistyöprojektia.
Opiskelijan työmäärä
5 op on 135 tuntia opiskelijan työtä
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso suoritetaan Teamsin kautta etänä ja tehdään itsenäisiä tehtäviä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksytysti suoritetut harjoitustehtävät.