Siirry suoraan sisältöön

Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: MO00ET82-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.01.2025 - 26.01.2025

Ajoitus

13.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Yhteisten opintojen koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Opettaja

  • Tarja Brola

Vastuuopettaja

Tarja Brola

Ryhmät

  • VV2024-2025
    Valinnaiset opinnot 2024-2025
  • 14.01.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 28.01.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 11.02.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 11.03.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 25.03.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 08.04.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 22.04.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004

Tavoitteet

- ymmärrät graafisen ohjeiston merkityksen yrityksen viestinnässä
- osaat käyttää yrityksen ja asiakkaan huomioivaa viestintää
- ymmärrät visuaalisuuden brändin peruselementtinä
- ymmärrät brändin kokonaisvaltaisen hallinnan merkityksen
- osaat suunnitella ja rakentaa brändiä uudelle yritykselle
- osaat tehdä ratkaisuja brändin kehittämiseen liittyen

Sisältö

- Miten hallitset yrityksen visuaalista viestintää?
- Miten käytät visuaalisia elementtejä?
- Miten hallitset brändin suunnittelun perusteet?
- Kuinka kehität brändiä?
- Miten rakennat brändiä uudelle yritykselle?

Opiskelumateriaali

Kirjallisuutta:

Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä, 2020
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä vol. 2, 2023
Alina Wheeler; Rob Meyerson: Designing Brand Identity : A Comprehensive Guide to the World of Brands and Branding, 2024
Juha Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen, 2020
Pekka Ruokolainen, Brändikäsikirja: näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen! 2020

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä, opetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä ja työhön integroitu oppimisväylä, ota yhteys opettajaan

TKI ja työelämäyhteistyö

Tällä opintojaksolla ei ole työelämäyhteistyöprojektia.

Opiskelijan työmäärä

5 op on 135 tuntia opiskelijan työtä

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso suoritetaan Teamsin kautta etänä ja tehdään itsenäisiä tehtäviä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytysti suoritetut harjoitustehtävät.