Skip to main content

Company's visual communication and brand building (5 cr)

Code: MO00ET82-3004

General information


Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 30.04.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Yhteisten opintojen koulutusyksikkö

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Teachers

  • Tarja Brola

Teacher in charge

Maarit Vahvanen

Groups

  • VV2024-2025
    Optional studies 2024-2025
  • 14.01.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 28.01.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 11.02.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 11.03.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 25.03.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 08.04.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 22.04.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004

Objective

- you understand the importance of a graphic design guide in corporate communications
- you can use communications based on the company’s and customer’s needs
- you understand the meaning of visualisation as a basic element of branding
- you understand the meaning of a brand
- you can develop and build brand for new company
- you can develop a brand

Content

-How to manage the corporate identity of visual communications?
- How to use visual elements?
- How to manage the basics of brand design?
- How to develop a brand?
- How to build brand for new company?

Opiskelumateriaali

Kirjallisuutta:

Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä, 2020
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä vol. 2, 2023
Alina Wheeler; Rob Meyerson: Designing Brand Identity : A Comprehensive Guide to the World of Brands and Branding, 2024
Juha Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen, 2020
Pekka Ruokolainen, Brändikäsikirja: näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen! 2020

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä, opetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä ja työhön integroitu oppimisväylä, ota yhteys opettajaan

Opiskelijan työmäärä

5 crs means 135 hours students work

Further information

The course is implemented as online studies and independent work.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Hyväksytysti suoritetut harjoitustehtävät.