Skip to main content

Company's visual communication and brand building (5 cr)

Code: MO00ET82-3004

General information


Enrollment

13.01.2025 - 26.01.2025

Timing

13.01.2025 - 30.04.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Yhteisten opintojen koulutusyksikkö

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 40

Teachers

  • Tarja Brola

Teacher in charge

Tarja Brola

Groups

  • VV2024-2025
    Optional studies 2024-2025
  • 14.01.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 28.01.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 11.02.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 11.03.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 25.03.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 08.04.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
  • 22.04.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004

Objective

- you understand the importance of a graphic design guide in corporate communications
- you can use communications based on the company’s and customer’s needs
- you understand the meaning of visualisation as a basic element of branding
- you understand the meaning of a brand
- you can develop and build brand for new company
- you can develop a brand

Content

-How to manage the corporate identity of visual communications?
- How to use visual elements?
- How to manage the basics of brand design?
- How to develop a brand?
- How to build brand for new company?

Opiskelumateriaali

Kirjallisuutta:

Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä, 2020
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä vol. 2, 2023
Alina Wheeler; Rob Meyerson: Designing Brand Identity : A Comprehensive Guide to the World of Brands and Branding, 2024
Juha Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen, 2020
Pekka Ruokolainen, Brändikäsikirja: näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen! 2020

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä, opetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä ja työhön integroitu oppimisväylä, ota yhteys opettajaan

TKI ja työelämäyhteistyö

Tällä opintojaksolla ei ole työelämäyhteistyöprojektia.

Opiskelijan työmäärä

5 crs means 135 hours students work

Further information

The course is implemented as online studies and independent work.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Hyväksytysti suoritetut harjoitustehtävät.