Company's visual communication and brand building (5 cr)
Code: MO00ET82-3004
General information
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 30.04.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Yhteisten opintojen koulutusyksikkö
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Teachers
- Tarja Brola
Teacher in charge
Maarit Vahvanen
Groups
-
VV2024-2025Optional studies 2024-2025
- 14.01.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
- 28.01.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
- 11.02.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
- 11.03.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
- 25.03.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
- 08.04.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
- 22.04.2025 16:30 - 18:00, Yrityksen visuaalinen viestintä ja brändin rakentaminen MO00ET82-3004
Objective
- you understand the importance of a graphic design guide in corporate communications
- you can use communications based on the company’s and customer’s needs
- you understand the meaning of visualisation as a basic element of branding
- you understand the meaning of a brand
- you can develop and build brand for new company
- you can develop a brand
Content
-How to manage the corporate identity of visual communications?
- How to use visual elements?
- How to manage the basics of brand design?
- How to develop a brand?
- How to build brand for new company?
Opiskelumateriaali
Kirjallisuutta:
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä, 2020
Martti Korpijaakko & Heikki Nuutinen: Merkkejä maineesta – Tarinoita suomalaisista brändeistä vol. 2, 2023
Alina Wheeler; Rob Meyerson: Designing Brand Identity : A Comprehensive Guide to the World of Brands and Branding, 2024
Juha Pohjola: Brändin ilmeen johtaminen, 2020
Pekka Ruokolainen, Brändikäsikirja: näin teet yritysbrändistä vetovoimaisen! 2020
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä, opetus työjärjestyksen mukaan, lisäksi itsenäinen työ ja sovitut tehtävät.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä ja työhön integroitu oppimisväylä, ota yhteys opettajaan
Opiskelijan työmäärä
5 crs means 135 hours students work
Further information
The course is implemented as online studies and independent work.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Hyväksytysti suoritetut harjoitustehtävät.