Sales management and key account managementLaajuus (5 cr)
Code: LT00EB11
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
You can analyse, evaluate and develop customerships taking customer profitability into account.
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team .
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling.
Content
How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?
Qualifications
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
09.09.2024 - 08.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Marika Vartiainen
- Mia Silvenius
Teacher in charge
Mia Silvenius
Groups
-
LTMI22SVBBusiness Management, online studies
-
LTMI22SMBusiness Management, part-time studies
-
LTMI22SVABusiness Management, online studies
Objective
You can analyse, evaluate and develop customerships taking customer profitability into account.
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team .
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling.
Content
How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?
Opiskelumateriaali
Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
TKI ja työelämäyhteistyö
Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimis-/analysointitehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia.
Toteutuksen osien kuvaus
Myynnin toimintaympäristö
Myynnin johtaminen
Avainasiakkuuksien johtaminen
Further information
Opintojakso suoritetaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on opiskelumateriaali, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat keskustelutehtäviä, oppimistehtävä ja kertaustehtäviä.
Opettajat:
Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Marika Vartiainen, marika.vartiainen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arvioinnin kohteena ovat määräajassa suoritetut oppimistehtävät ja kertaustentit.
Qualifications
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
09.10.2023 - 10.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Marika Vartiainen
- Mia Silvenius
Teacher in charge
Mia Silvenius
Groups
-
LTMI21SMBusiness Management, part-time studies
-
LTMI21SVABusiness Management, online studies
-
LTMI21SVBBusiness Management, online studies
Objective
You can analyse, evaluate and develop customerships taking customer profitability into account.
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team .
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling.
Content
How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?
Opiskelumateriaali
Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia.
Further information
Opintojakso suoritetaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on opiskelumateriaali, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat keskustelutehtäviä, oppimistehtävä ja kertaustehtäviä.
Opettajat:
Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Marika Vartiainen, marika.vartiainen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
05.09.2022 - 11.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Marika Vartiainen
- Mia Silvenius
Teacher in charge
Mia Silvenius
Groups
-
LTMI20SVABusiness Management, online studies
-
LTMI20SVBBusiness Management, online studies
Objective
You can analyse, evaluate and develop customerships taking customer profitability into account.
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team .
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling.
Content
How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?
Opiskelumateriaali
Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia.
Further information
Opintojakso alkaa 5.9.2022, jolloin kurssin alustalle pääsee kirjautumaan.
Opintojakso suoritetaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on opiskelumateriaali, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat keskustelutehtäviä, analyysitehtäviä ja kertaustehtäviä.
Opettajat:
Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Marika Vartiainen, marika.vartiainen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
29.08.2022 - 30.10.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Marika Vartiainen
- Mia Silvenius
Teacher in charge
Mia Silvenius
Groups
-
LTMI20SMBusiness Management, part-time studies
Objective
You can analyse, evaluate and develop customerships taking customer profitability into account.
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team .
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling.
Content
How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?
Opiskelumateriaali
Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia.
Further information
Opintojakso alkaa 29.8.2022, jolloin kurssin alustalle pääsee kirjautumaan.
Opintojakso suoritetaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on opiskelumateriaali, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat keskustelutehtäviä, analyysitehtäviä ja kertaustehtäviä.
Opettajat:
Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Marika Vartiainen, marika.vartiainen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op