Myynnin ja avainasiakkuuksien johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00EB11-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
09.10.2023 - 10.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marika Vartiainen
- Mia Silvenius
Vastuuopettaja
Mia Silvenius
Ryhmät
-
LTMI21SMLiiketalous, monimuoto
-
LTMI21SVALiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI21SVBLiiketalous, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat analysoida, arvioida ja kehittää asiakkuuksia ottaen huomioon asiakaskannattavuuden
Osaat työskennellä myyntiorganisaation jäsenenä ja edistää tiimin tavoitteellista toimintaa
Osaat suunnitella ja ohjata myyntitoimintoja ja seurata myynnin tuloksellisuutta
Sisältö
Miten toiminta- ja kilpailuympäristö vaikuttaa asiakkuuksien johtamiseen?
Mitä tarkoittaa avainasiakkuuksien johtaminen (Key Account Management, KAM) ja mitä hyötyä se tuottaa sekä yritykselle että asiakkaalle?
Miten avainasiakkuuksia käytännössä hoidetaan?
Miten B2B-myyntiprosessissa tuotetaan arvoa?
Miten yrityksen myyntitoimintaa johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja mitataan)?
Opiskelumateriaali
Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso suoritetaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on opiskelumateriaali, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat keskustelutehtäviä, oppimistehtävä ja kertaustehtäviä.
Opettajat:
Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Marika Vartiainen, marika.vartiainen@xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op