Sales management and key account management (5 cr)
Code: LT00EB11-3003
General information
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
09.10.2023 - 10.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Business
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Teachers
- Marika Vartiainen
- Mia Silvenius
Teacher in charge
Mia Silvenius
Groups
-
LTMI21SMBusiness Management, part-time studies
-
LTMI21SVABusiness Management, online studies
-
LTMI21SVBBusiness Management, online studies
Objective
You can analyse, evaluate and develop customerships taking customer profitability into account.
You can work as a member of sales organization and promote the goal-oriented operations of a team .
You can plan and evaluate sales operations and monitor the profitability of selling.
Content
How does the operational and competitive environment affect the management of customerships?
What is Key Account Management, KAM, and how does it benefit the company and the client?
How are key accounts managed in practice?
How is value co-created in B2B sales process?
How are a company’s sales operations managed (planned, guided and monitored)?
Opiskelumateriaali
Learnin alustalla oleva materiaali ja alustalla ilmoitettu kirjallisuus.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakson voi suorittaa nopeutetussa aikataulussa itsenäisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä: 1 op = 27 työtuntia eli tämän opintojakson suorittaminen edellyttää noin 135 työtuntia.
Further information
Opintojakso suoritetaan verkossa (Xamk Learn) ja annettavan aikataulun mukaan.
Opintojakson alustalla on opiskelumateriaali, tehtävät ja pääosa tarvittavista aineistoista.
Tehtävät ovat keskustelutehtäviä, oppimistehtävä ja kertaustehtäviä.
Opettajat:
Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Marika Vartiainen, marika.vartiainen@xamk.fi
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op