Basics of client and service guidanceLaajuus (5 cr)
Code: GE00DI30
Credits
5 op
Teaching language
- Finnish
Objective
You understand the dimensions of functional capability as well as the customer's individual support needs as the basis for identifying service needs and customer guidance.
You know the preventive approach and the importance of early support in customer management.
You consider service and customer management as an interactive relationship.
Content
What are the dimensions of functional capability and customer support needs?
What does preventative work and early support mean?
What kind of interaction is required to meet customer needs?
Qualifications
Ei edellytetä edeltäviä opintoja
Materials
Ei muita opintojaksoon liittyviä opintoja.
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
02.09.2024 - 15.10.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Elderly Care
Teachers
- Merja Nurmi
- Ann-Mari Sippu
Teacher in charge
Ann-Mari Sippu
Groups
-
GEKV23SMElderly care, part-time studies
Objective
You understand the dimensions of functional capability as well as the customer's individual support needs as the basis for identifying service needs and customer guidance.
You know the preventive approach and the importance of early support in customer management.
You consider service and customer management as an interactive relationship.
Content
What are the dimensions of functional capability and customer support needs?
What does preventative work and early support mean?
What kind of interaction is required to meet customer needs?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on saatavilla Learn-alustalla sähköisessä muodossa tai kirjastopalvelu Kaakkurin kautta. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää Microsoft Teams-tapaamisia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä.
Tentit ja muut määräajat
Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan Learn-alustalla.
Kansainvälinen yhteistyö
Ei ole.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5op eli 135h opiskelijan työtä.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty
Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Arvioinnin kriteereinä toimivat myös tehtävänantojen yksittäiset ohjeistukset.
Qualifications
Ei edellytetä edeltäviä opintoja
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
01.09.2023 - 31.10.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Elderly Care
Teachers
- Merja Nurmi
- Ann-Mari Sippu
Teacher in charge
Ann-Mari Sippu
Groups
-
GEKV22SMElderly care, part-time studies
Objective
You understand the dimensions of functional capability as well as the customer's individual support needs as the basis for identifying service needs and customer guidance.
You know the preventive approach and the importance of early support in customer management.
You consider service and customer management as an interactive relationship.
Content
What are the dimensions of functional capability and customer support needs?
What does preventative work and early support mean?
What kind of interaction is required to meet customer needs?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on saatavilla Learn-alustalla sähköisessä muodossa tai kirjastopalvelu Kaakkurin kautta. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan opintojakson Learn-alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää Microsoft Teams-tapaamisia, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä.
Tentit ja muut määräajat
Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan Learn-alustalla.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5op eli 135h opiskelijan työtä.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty
Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Arvioinnin kriteereinä toimivat myös tehtävänantojen yksittäiset ohjeistukset.
Qualifications
Ei edellytetä edeltäviä opintoja
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
01.09.2022 - 31.10.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Elderly Care
Teachers
- Merja Nurmi
- Ann-Mari Sippu
Teacher in charge
Ann-Mari Sippu
Groups
-
GEKV21SMElderly care, part-time studies
Objective
You understand the dimensions of functional capability as well as the customer's individual support needs as the basis for identifying service needs and customer guidance.
You know the preventive approach and the importance of early support in customer management.
You consider service and customer management as an interactive relationship.
Content
What are the dimensions of functional capability and customer support needs?
What does preventative work and early support mean?
What kind of interaction is required to meet customer needs?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on saatavilla sähköisessä muodossa tai e-kirjoina. Tarkempi aineisto ja materiaali ilmoitetaan Learn-alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojakso toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, joka sisältää neljä (4) Teams-luentoa, itsenäistä tiedonhankintaa sekä oppimistehtäviä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei sisällä.
Tentit ja muut määräajat
Oppimistehtävien palautuspäivämäärät ilmoitetaan Learn-alustalla.
Opiskelijan työmäärä
5op eli 135h opiskelijan työtä.
Further information
Opettajat:
Ann-Mari Sippu (ann-mari.sippu@xamk.fi)
Merja Nurmi (merja.nurmi@xamk.fi)
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5 sekä osa hyväksytty / hylätty
Xamkin arviontikriteerit:
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti
Qualifications
Ei edellytetä edeltäviä opintoja