Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen palvelumuotoiluLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: M51B110

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Korkeakoulu
Peppi

Osaamistavoitteet

Osaat -käyttää palvelumuotoilun käsitteitä -tunnistaa asiakastiedon merkityksen matkailu- ja ravitsemispalvelujen liiketoiminnan kehittämisessä -hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja keskeiset menetelmät -käyttää palvelumuotoilun menetelmiä kehittäessäsi asiakaslähtöisiätuotteita -toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa -toimia palvelumuotoilutiimissä

Sisältö

Mitkä ovat palvelumuotoilun keskeiset käsitteet? Mikä on asiakastiedon merkitys matkailu- ja ravitsemisalan liiketoiminnan kehittämisessä? Millainen on palvelumuotoilun prosessi ja mitä menetelmiä siinä käytetään? Kuinka käytät palvelumuotoilun menetelmiä kehittäessäsi asiakaslähtöisiä tuotteita? Kuinka toimit asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa palvelumuotoiluprosessissa? Kuinka toimit tavoitteellisesti palvelumuotoilutiimissä?

Edeltävä osaaminen

Edellytetään matkailun ja palvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutuksen perusopintoja vastaava osaaminen

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija a) osaa käyttää palvelumuotoilun käsitteitä johdonmukaisesti c) tunnistaa asiakastiedon merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä hahmottaa palvelumuotoilun prosessin ja keskeiset menetelmät d) toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa palvelumuotoiluprosessissa e) käyttää palvelumuotoilun menetelmiä kehittäessään asiakaslähtöisiä tuotteita f) toimia palvelumuotoilutiimin jäsenenä tavoitteellisesti

Siirry alkuun