Skip to main content

Implementation models of youth work at schoolsLaajuus (4 cr)

Code: AV00EN54

Credits

4 op

Objective

Osaat hyödyntää nuorisotyöllisiä toimintatapoja oppilaitoksen formaaleissa ja non-formaaleissa tilanteissa.
Tunnet eri tavoilla organisoitua oppilaitosnuorisotyötä; satunnaisista vierailuista kokoaikaiseen toimintaan ja osaat hyödyntää toimintamuotojen mahdollisuuksia.
Osaat tehdä kouluyhteistyösuunnitelman ja pohtia mihin työpanosta kohdennetaan.
Pystyt tuottamaan hyvin suunnitellun vuosikellon oppilaitosnuorisotyön toteuttamiseksi.

Content

Millaisia työtapoja voidaan käyttää oppilaitoksen formaaleissa tilanteissa? Mitkä työtavat soveltuvat paremmin nonformaaleihin tilanteisiin?
Millaisia mahdollisuuksia koulunuorisotyöllä on organisoitua oppilaitoksen arkeen?
Miten näitä mahdollisuuksia voi hyödyntää riippuen siitä millainen osa työajasta on käytettävissä oppilaitosnuorisotyöhön?
Mitä hyötyä on kouluyhteistyösuunnitelmasta? Miten se tehdään ja mitä sinne kannatta kirjata? Miten suunnitelmien seuranta kannattaa järjestää?
Millainen on hyvä vuosikello? Mitä sen suunnittelussa kannattaa huomioida?

Timing

03.09.2024 - 10.12.2024

Number of ECTS credits allocated

4 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

30 - 60

Degree programmes
  • Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
Teachers
  • Mirka Lähdeniemi
Teacher in charge

Mirka Lähdeniemi

Groups
  • AVKOOPOS24
    Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op

Objective

Osaat hyödyntää nuorisotyöllisiä toimintatapoja oppilaitoksen formaaleissa ja non-formaaleissa tilanteissa.
Tunnet eri tavoilla organisoitua oppilaitosnuorisotyötä; satunnaisista vierailuista kokoaikaiseen toimintaan ja osaat hyödyntää toimintamuotojen mahdollisuuksia.
Osaat tehdä kouluyhteistyösuunnitelman ja pohtia mihin työpanosta kohdennetaan.
Pystyt tuottamaan hyvin suunnitellun vuosikellon oppilaitosnuorisotyön toteuttamiseksi.

Content

Millaisia työtapoja voidaan käyttää oppilaitoksen formaaleissa tilanteissa? Mitkä työtavat soveltuvat paremmin nonformaaleihin tilanteisiin?
Millaisia mahdollisuuksia koulunuorisotyöllä on organisoitua oppilaitoksen arkeen?
Miten näitä mahdollisuuksia voi hyödyntää riippuen siitä millainen osa työajasta on käytettävissä oppilaitosnuorisotyöhön?
Mitä hyötyä on kouluyhteistyösuunnitelmasta? Miten se tehdään ja mitä sinne kannatta kirjata? Miten suunnitelmien seuranta kannattaa järjestää?
Millainen on hyvä vuosikello? Mitä sen suunnittelussa kannattaa huomioida?

Opiskelumateriaali

Kivijärvi, A., Kauppinen E., Kiilakoski T., Leskinen J. (toim). Hidasta kasvua ja lisääntyviä vastuita. Kunnallinen nuorisotyö Suomessa 2021. Kanuuna-verkosto. Nuorisotutkimusseuran/ Nuorisotutkimusverkoston julkaisuja 238.

Kiilakoski T. 2016. Koulu on enemmän. Nuorisotutkimusseura ry.

Kantonen, H., Hännikäinen-Uutela, A-L., & Kiilakoski, T. (toim.). 2021. Nuorisotyötä kouluissa ja oppilaitoksissa. Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu. Mikkeli.

Learn -alustan materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla tutustut oppilaitoksen formaaleissa ja nonformaaleissa tilanteissa hyödynnettäviin nuorisotyöllisiin toimintatapoihin. Tutustut eri tavoilla organisoituihin oppilaitosnuorisotyön käytäntöihin. Opit hyödyntämään eri toimintamuotojen mahdollisuuksia satunnaisista vierailuista kokoaikaiseen toimintaan. Opit tekemään kouluyhteistyösuunnitelman ja vuosikellon sekä pohdit mihin työpanos eri käytännöissä kannattaa kohdentaa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Yhteistyö Osaamiskeskus Nuoskan kanssa. Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Tentit ja muut määräajat

Teams -tapaamiset 3.9. klo 12-14 ja 10.12. klo 12-15.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 4 op eli 108 opiskelijan työtuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointiin vaikuttaa opintojakson tehtävät ja harjoitukset.

Timing

05.09.2023 - 12.12.2023

Number of ECTS credits allocated

4 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

30 - 60

Degree programmes
  • Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
Teachers
  • Mirka Lähdeniemi
Teacher in charge

Mirka Lähdeniemi

Groups
  • AVKOOPOS23
    Avoin AMK: Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op 2023

Objective

Osaat hyödyntää nuorisotyöllisiä toimintatapoja oppilaitoksen formaaleissa ja non-formaaleissa tilanteissa.
Tunnet eri tavoilla organisoitua oppilaitosnuorisotyötä; satunnaisista vierailuista kokoaikaiseen toimintaan ja osaat hyödyntää toimintamuotojen mahdollisuuksia.
Osaat tehdä kouluyhteistyösuunnitelman ja pohtia mihin työpanosta kohdennetaan.
Pystyt tuottamaan hyvin suunnitellun vuosikellon oppilaitosnuorisotyön toteuttamiseksi.

Content

Millaisia työtapoja voidaan käyttää oppilaitoksen formaaleissa tilanteissa? Mitkä työtavat soveltuvat paremmin nonformaaleihin tilanteisiin?
Millaisia mahdollisuuksia koulunuorisotyöllä on organisoitua oppilaitoksen arkeen?
Miten näitä mahdollisuuksia voi hyödyntää riippuen siitä millainen osa työajasta on käytettävissä oppilaitosnuorisotyöhön?
Mitä hyötyä on kouluyhteistyösuunnitelmasta? Miten se tehdään ja mitä sinne kannatta kirjata? Miten suunnitelmien seuranta kannattaa järjestää?
Millainen on hyvä vuosikello? Mitä sen suunnittelussa kannattaa huomioida?

Opiskelumateriaali

Kivijärvi, A., Kauppinen E., Kiilakoski T., Leskinen J. (toim). Hidasta kasvua ja lisääntyviä vastuita. Kunnallinen nuorisotyö Suomessa 2021. Kanuuna-verkosto. Nuorisotutkimusseuran/ Nuorisotutkimusverkoston julkaisuja 238.

Kiilakoski T. 2016. Koulu on enemmän. Nuorisotutkimusseura ry.

Kantonen, H., Hännikäinen-Uutela, A-L., & Kiilakoski, T. (toim.). 2021. Nuorisotyötä kouluissa ja oppilaitoksissa. Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu. Mikkeli.

Learn -alustan materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla tutustut oppilaitoksen formaaleissa ja nonformaaleissa tilanteissa hyödynnettäviin nuorisotyöllisiin toimintatapoihin. Tutustut eri tavoilla organisoituihin oppilaitosnuorisotyön käytäntöihin. Opit hyödyntämään eri toimintamuotojen mahdollisuuksia satunnaisista vierailuista kokoaikaiseen toimintaan. Opit tekemään kouluyhteistyösuunnitelman ja vuosikellon sekä pohdit mihin työpanos eri käytännöissä kannattaa kohdentaa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Yhteistyö Osaamiskeskus Nuoskan kanssa. Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Tentit ja muut määräajat

Teams -tapaamiset 5.9. klo 12-14 ja 12.12. klo 12-15.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 4 op eli 108 opiskelijan työtuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointiin vaikuttaa opintojakson tehtävät ja harjoitukset.

Timing

01.09.2022 - 09.12.2022

Number of ECTS credits allocated

4 op

Virtual portion

4 op

RDI portion

2 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

30 - 50

Teachers
  • Mirka Lähdeniemi
Teacher in charge

Mirka Lähdeniemi

Groups
  • AVKOOPOS22K22S
    Avoin AMK: Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op

Objective

Osaat hyödyntää nuorisotyöllisiä toimintatapoja oppilaitoksen formaaleissa ja non-formaaleissa tilanteissa.
Tunnet eri tavoilla organisoitua oppilaitosnuorisotyötä; satunnaisista vierailuista kokoaikaiseen toimintaan ja osaat hyödyntää toimintamuotojen mahdollisuuksia.
Osaat tehdä kouluyhteistyösuunnitelman ja pohtia mihin työpanosta kohdennetaan.
Pystyt tuottamaan hyvin suunnitellun vuosikellon oppilaitosnuorisotyön toteuttamiseksi.

Content

Millaisia työtapoja voidaan käyttää oppilaitoksen formaaleissa tilanteissa? Mitkä työtavat soveltuvat paremmin nonformaaleihin tilanteisiin?
Millaisia mahdollisuuksia koulunuorisotyöllä on organisoitua oppilaitoksen arkeen?
Miten näitä mahdollisuuksia voi hyödyntää riippuen siitä millainen osa työajasta on käytettävissä oppilaitosnuorisotyöhön?
Mitä hyötyä on kouluyhteistyösuunnitelmasta? Miten se tehdään ja mitä sinne kannatta kirjata? Miten suunnitelmien seuranta kannattaa järjestää?
Millainen on hyvä vuosikello? Mitä sen suunnittelussa kannattaa huomioida?

Opiskelumateriaali

Learn -alustan materiaali

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojaksolla tutustut oppilaitoksen formaaleissa ja nonformaaleissa tilanteissa hyödynnettäviin nuorisotyöllisiin toimintatapoihin. Tutustut eri tavoilla organisoituihin oppilaitosnuorisotyön käytäntöihin. Opit hyödyntämään eri toimintamuotojen mahdollisuuksia satunnaisista vierailuista kokoaikaiseen toimintaan. Opit tekemään kouluyhteistyösuunnitelman ja vuosikellon sekä pohdit mihin työpanos eri käytännöissä kannattaa kohdentaa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Yhteistyö Osaamiskeskus Nuoskan kanssa. Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Tentit ja muut määräajat

Teams -tapaamiset 1.9. klo 13-15 ja 1.12. klo 12-14.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson laajuus on 4 op eli 108 opiskelijan työtuntia.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointiin vaikuttaa opintojakson tehtävät ja harjoitukset.