Implementation models of youth work at schoolsLaajuus (4 cr)
Code: AV00EN54
Credits
4 op
Objective
Osaat hyödyntää nuorisotyöllisiä toimintatapoja oppilaitoksen formaaleissa ja non-formaaleissa tilanteissa.
Tunnet eri tavoilla organisoitua oppilaitosnuorisotyötä; satunnaisista vierailuista kokoaikaiseen toimintaan ja osaat hyödyntää toimintamuotojen mahdollisuuksia.
Osaat tehdä kouluyhteistyösuunnitelman ja pohtia mihin työpanosta kohdennetaan.
Pystyt tuottamaan hyvin suunnitellun vuosikellon oppilaitosnuorisotyön toteuttamiseksi.
Content
Millaisia työtapoja voidaan käyttää oppilaitoksen formaaleissa tilanteissa? Mitkä työtavat soveltuvat paremmin nonformaaleihin tilanteisiin?
Millaisia mahdollisuuksia koulunuorisotyöllä on organisoitua oppilaitoksen arkeen?
Miten näitä mahdollisuuksia voi hyödyntää riippuen siitä millainen osa työajasta on käytettävissä oppilaitosnuorisotyöhön?
Mitä hyötyä on kouluyhteistyösuunnitelmasta? Miten se tehdään ja mitä sinne kannatta kirjata? Miten suunnitelmien seuranta kannattaa järjestää?
Millainen on hyvä vuosikello? Mitä sen suunnittelussa kannattaa huomioida?
Timing
03.09.2024 - 10.12.2024
Number of ECTS credits allocated
4 op
Virtual portion
4 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open UAS and Continuing education
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
30 - 60
Degree programmes
- Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
Teachers
- Mirka Lähdeniemi
Teacher in charge
Mirka Lähdeniemi
Groups
-
AVKOOPOS24Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op
Objective
Osaat hyödyntää nuorisotyöllisiä toimintatapoja oppilaitoksen formaaleissa ja non-formaaleissa tilanteissa.
Tunnet eri tavoilla organisoitua oppilaitosnuorisotyötä; satunnaisista vierailuista kokoaikaiseen toimintaan ja osaat hyödyntää toimintamuotojen mahdollisuuksia.
Osaat tehdä kouluyhteistyösuunnitelman ja pohtia mihin työpanosta kohdennetaan.
Pystyt tuottamaan hyvin suunnitellun vuosikellon oppilaitosnuorisotyön toteuttamiseksi.
Content
Millaisia työtapoja voidaan käyttää oppilaitoksen formaaleissa tilanteissa? Mitkä työtavat soveltuvat paremmin nonformaaleihin tilanteisiin?
Millaisia mahdollisuuksia koulunuorisotyöllä on organisoitua oppilaitoksen arkeen?
Miten näitä mahdollisuuksia voi hyödyntää riippuen siitä millainen osa työajasta on käytettävissä oppilaitosnuorisotyöhön?
Mitä hyötyä on kouluyhteistyösuunnitelmasta? Miten se tehdään ja mitä sinne kannatta kirjata? Miten suunnitelmien seuranta kannattaa järjestää?
Millainen on hyvä vuosikello? Mitä sen suunnittelussa kannattaa huomioida?
Opiskelumateriaali
Kivijärvi, A., Kauppinen E., Kiilakoski T., Leskinen J. (toim). Hidasta kasvua ja lisääntyviä vastuita. Kunnallinen nuorisotyö Suomessa 2021. Kanuuna-verkosto. Nuorisotutkimusseuran/ Nuorisotutkimusverkoston julkaisuja 238.
Kiilakoski T. 2016. Koulu on enemmän. Nuorisotutkimusseura ry.
Kantonen, H., Hännikäinen-Uutela, A-L., & Kiilakoski, T. (toim.). 2021. Nuorisotyötä kouluissa ja oppilaitoksissa. Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu. Mikkeli.
Learn -alustan materiaali
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojaksolla tutustut oppilaitoksen formaaleissa ja nonformaaleissa tilanteissa hyödynnettäviin nuorisotyöllisiin toimintatapoihin. Tutustut eri tavoilla organisoituihin oppilaitosnuorisotyön käytäntöihin. Opit hyödyntämään eri toimintamuotojen mahdollisuuksia satunnaisista vierailuista kokoaikaiseen toimintaan. Opit tekemään kouluyhteistyösuunnitelman ja vuosikellon sekä pohdit mihin työpanos eri käytännöissä kannattaa kohdentaa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Yhteistyö Osaamiskeskus Nuoskan kanssa. Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.
Tentit ja muut määräajat
Teams -tapaamiset 3.9. klo 12-14 ja 10.12. klo 12-15.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 4 op eli 108 opiskelijan työtuntia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointiin vaikuttaa opintojakson tehtävät ja harjoitukset.
Timing
05.09.2023 - 12.12.2023
Number of ECTS credits allocated
4 op
Virtual portion
4 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Open UAS and Continuing education
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
30 - 60
Degree programmes
- Avoin ammattikorkeakoulu, osaajakoulutus
Teachers
- Mirka Lähdeniemi
Teacher in charge
Mirka Lähdeniemi
Groups
-
AVKOOPOS23Avoin AMK: Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op 2023
Objective
Osaat hyödyntää nuorisotyöllisiä toimintatapoja oppilaitoksen formaaleissa ja non-formaaleissa tilanteissa.
Tunnet eri tavoilla organisoitua oppilaitosnuorisotyötä; satunnaisista vierailuista kokoaikaiseen toimintaan ja osaat hyödyntää toimintamuotojen mahdollisuuksia.
Osaat tehdä kouluyhteistyösuunnitelman ja pohtia mihin työpanosta kohdennetaan.
Pystyt tuottamaan hyvin suunnitellun vuosikellon oppilaitosnuorisotyön toteuttamiseksi.
Content
Millaisia työtapoja voidaan käyttää oppilaitoksen formaaleissa tilanteissa? Mitkä työtavat soveltuvat paremmin nonformaaleihin tilanteisiin?
Millaisia mahdollisuuksia koulunuorisotyöllä on organisoitua oppilaitoksen arkeen?
Miten näitä mahdollisuuksia voi hyödyntää riippuen siitä millainen osa työajasta on käytettävissä oppilaitosnuorisotyöhön?
Mitä hyötyä on kouluyhteistyösuunnitelmasta? Miten se tehdään ja mitä sinne kannatta kirjata? Miten suunnitelmien seuranta kannattaa järjestää?
Millainen on hyvä vuosikello? Mitä sen suunnittelussa kannattaa huomioida?
Opiskelumateriaali
Kivijärvi, A., Kauppinen E., Kiilakoski T., Leskinen J. (toim). Hidasta kasvua ja lisääntyviä vastuita. Kunnallinen nuorisotyö Suomessa 2021. Kanuuna-verkosto. Nuorisotutkimusseuran/ Nuorisotutkimusverkoston julkaisuja 238.
Kiilakoski T. 2016. Koulu on enemmän. Nuorisotutkimusseura ry.
Kantonen, H., Hännikäinen-Uutela, A-L., & Kiilakoski, T. (toim.). 2021. Nuorisotyötä kouluissa ja oppilaitoksissa. Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulu. Mikkeli.
Learn -alustan materiaali
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojaksolla tutustut oppilaitoksen formaaleissa ja nonformaaleissa tilanteissa hyödynnettäviin nuorisotyöllisiin toimintatapoihin. Tutustut eri tavoilla organisoituihin oppilaitosnuorisotyön käytäntöihin. Opit hyödyntämään eri toimintamuotojen mahdollisuuksia satunnaisista vierailuista kokoaikaiseen toimintaan. Opit tekemään kouluyhteistyösuunnitelman ja vuosikellon sekä pohdit mihin työpanos eri käytännöissä kannattaa kohdentaa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Yhteistyö Osaamiskeskus Nuoskan kanssa. Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.
Tentit ja muut määräajat
Teams -tapaamiset 5.9. klo 12-14 ja 12.12. klo 12-15.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 4 op eli 108 opiskelijan työtuntia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointiin vaikuttaa opintojakson tehtävät ja harjoitukset.
Timing
01.09.2022 - 09.12.2022
Number of ECTS credits allocated
4 op
Virtual portion
4 op
RDI portion
2 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
30 - 50
Teachers
- Mirka Lähdeniemi
Teacher in charge
Mirka Lähdeniemi
Groups
-
AVKOOPOS22K22SAvoin AMK: Koulu- ja oppilaitosnuorisotyön osaaja, 30 op
Objective
Osaat hyödyntää nuorisotyöllisiä toimintatapoja oppilaitoksen formaaleissa ja non-formaaleissa tilanteissa.
Tunnet eri tavoilla organisoitua oppilaitosnuorisotyötä; satunnaisista vierailuista kokoaikaiseen toimintaan ja osaat hyödyntää toimintamuotojen mahdollisuuksia.
Osaat tehdä kouluyhteistyösuunnitelman ja pohtia mihin työpanosta kohdennetaan.
Pystyt tuottamaan hyvin suunnitellun vuosikellon oppilaitosnuorisotyön toteuttamiseksi.
Content
Millaisia työtapoja voidaan käyttää oppilaitoksen formaaleissa tilanteissa? Mitkä työtavat soveltuvat paremmin nonformaaleihin tilanteisiin?
Millaisia mahdollisuuksia koulunuorisotyöllä on organisoitua oppilaitoksen arkeen?
Miten näitä mahdollisuuksia voi hyödyntää riippuen siitä millainen osa työajasta on käytettävissä oppilaitosnuorisotyöhön?
Mitä hyötyä on kouluyhteistyösuunnitelmasta? Miten se tehdään ja mitä sinne kannatta kirjata? Miten suunnitelmien seuranta kannattaa järjestää?
Millainen on hyvä vuosikello? Mitä sen suunnittelussa kannattaa huomioida?
Opiskelumateriaali
Learn -alustan materiaali
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojaksolla tutustut oppilaitoksen formaaleissa ja nonformaaleissa tilanteissa hyödynnettäviin nuorisotyöllisiin toimintatapoihin. Tutustut eri tavoilla organisoituihin oppilaitosnuorisotyön käytäntöihin. Opit hyödyntämään eri toimintamuotojen mahdollisuuksia satunnaisista vierailuista kokoaikaiseen toimintaan. Opit tekemään kouluyhteistyösuunnitelman ja vuosikellon sekä pohdit mihin työpanos eri käytännöissä kannattaa kohdentaa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Yhteistyö Osaamiskeskus Nuoskan kanssa. Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.
Tentit ja muut määräajat
Teams -tapaamiset 1.9. klo 13-15 ja 1.12. klo 12-14.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 4 op eli 108 opiskelijan työtuntia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointiin vaikuttaa opintojakson tehtävät ja harjoitukset.