Skip to main content

Client and patient safety information in the risk identification and anticipationLaajuus (5 cr)

Code: AV00EV50

Credits

5 op

Objective

Opiskelija
• Osaa hyödyntää asiakas- ja potilastietoa riskien tunnistamisessa, ennakoinnissa ja seurannassa
• Hallitsee asiakkaan ja potilaan tuottaman tiedon hyödyntämistä turvallisuudessa
• Oppii tunnistamaan inhimillisen toiminnan vaikutusta asiakas- ja potilasturvallisuustietoon
• Perehtyy organisaation rakenteiden vaikutukseen asiakas- ja potilasturvallisuustiedossa
• Osaa hyödyntää kansallisia ja alueellisia asiakas- ja potilasturvallisuusindikaattoreita
• Oppii seuraamaan ja hyödyntämään indikaattoritietoa
• Perehtyy tietojärjestelmien hyödyntämiseen asiakas- ja potilasturvallisuuden tunnistamisessa ja en-nakoinnissa

Content

• Miten käytetään asiakas- ja potilastietoa tehokkaammin asiakas- ja potilasturvallisuuden edistämi-sessä?
• Miten asiakkaan ja potilaan tuottamaa tietoa voi hyödyntää?
• Miten inhimillinen toiminta ja organisaation rakenteet vaikuttavat asiakas- ja potilasturvallisuustie-toon?
• Millaisia asiakas- ja potilasturvallisuusindikaattoreita on kansallisesti ja alueellisesti?
• Millaisia indikaattoreita voi käyttää asiakas- ja potilasturvallisuuden ennaltaehkäisyssä ja kehittämi-sessä ?
• Miten hyödynnetään indikaattoritietoa yksikössä?
• Miten tietojärjestelmiä voi hyödyntää asiakas- ja potilasturvallisuudessa?

Timing

09.09.2024 - 18.10.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Teachers
  • Marko Issakainen
  • STSY Virtuaali_ sosionomi
  • Minna Salminen
Teacher in charge

Päivi Lifflander

Groups
  • AVASPOOS24
    Avoin AMK: Asiakas- ja potilasturvallisuuden osaaja, 30 op

Objective

Opiskelija
• Osaa hyödyntää asiakas- ja potilastietoa riskien tunnistamisessa, ennakoinnissa ja seurannassa
• Hallitsee asiakkaan ja potilaan tuottaman tiedon hyödyntämistä turvallisuudessa
• Oppii tunnistamaan inhimillisen toiminnan vaikutusta asiakas- ja potilasturvallisuustietoon
• Perehtyy organisaation rakenteiden vaikutukseen asiakas- ja potilasturvallisuustiedossa
• Osaa hyödyntää kansallisia ja alueellisia asiakas- ja potilasturvallisuusindikaattoreita
• Oppii seuraamaan ja hyödyntämään indikaattoritietoa
• Perehtyy tietojärjestelmien hyödyntämiseen asiakas- ja potilasturvallisuuden tunnistamisessa ja en-nakoinnissa

Content

• Miten käytetään asiakas- ja potilastietoa tehokkaammin asiakas- ja potilasturvallisuuden edistämi-sessä?
• Miten asiakkaan ja potilaan tuottamaa tietoa voi hyödyntää?
• Miten inhimillinen toiminta ja organisaation rakenteet vaikuttavat asiakas- ja potilasturvallisuustie-toon?
• Millaisia asiakas- ja potilasturvallisuusindikaattoreita on kansallisesti ja alueellisesti?
• Millaisia indikaattoreita voi käyttää asiakas- ja potilasturvallisuuden ennaltaehkäisyssä ja kehittämi-sessä ?
• Miten hyödynnetään indikaattoritietoa yksikössä?
• Miten tietojärjestelmiä voi hyödyntää asiakas- ja potilasturvallisuudessa?