Siirry suoraan sisältöön

Asiakas- ja potilasturvallisuustieto riskien tunnistamisessa ja ennakoinnissaLaajuus (5 op)

Tunnus: AV00EV50

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija
• Osaa hyödyntää asiakas- ja potilastietoa riskien tunnistamisessa, ennakoinnissa ja seurannassa
• Hallitsee asiakkaan ja potilaan tuottaman tiedon hyödyntämistä turvallisuudessa
• Oppii tunnistamaan inhimillisen toiminnan vaikutusta asiakas- ja potilasturvallisuustietoon
• Perehtyy organisaation rakenteiden vaikutukseen asiakas- ja potilasturvallisuustiedossa
• Osaa hyödyntää kansallisia ja alueellisia asiakas- ja potilasturvallisuusindikaattoreita
• Oppii seuraamaan ja hyödyntämään indikaattoritietoa
• Perehtyy tietojärjestelmien hyödyntämiseen asiakas- ja potilasturvallisuuden tunnistamisessa ja en-nakoinnissa

Sisältö

• Miten käytetään asiakas- ja potilastietoa tehokkaammin asiakas- ja potilasturvallisuuden edistämi-sessä?
• Miten asiakkaan ja potilaan tuottamaa tietoa voi hyödyntää?
• Miten inhimillinen toiminta ja organisaation rakenteet vaikuttavat asiakas- ja potilasturvallisuustie-toon?
• Millaisia asiakas- ja potilasturvallisuusindikaattoreita on kansallisesti ja alueellisesti?
• Millaisia indikaattoreita voi käyttää asiakas- ja potilasturvallisuuden ennaltaehkäisyssä ja kehittämi-sessä ?
• Miten hyödynnetään indikaattoritietoa yksikössä?
• Miten tietojärjestelmiä voi hyödyntää asiakas- ja potilasturvallisuudessa?

Ajoitus

09.09.2024 - 18.10.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoin AMK ja täydennyskoulutus

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Marko Issakainen
  • STSY Virtuaali_ sosionomi
  • Minna Salminen
Vastuuopettaja

Päivi Lifflander

Ryhmät
  • AVASPOOS24
    Avoin AMK: Asiakas- ja potilasturvallisuuden osaaja, 30 op

Tavoitteet

Opiskelija
• Osaa hyödyntää asiakas- ja potilastietoa riskien tunnistamisessa, ennakoinnissa ja seurannassa
• Hallitsee asiakkaan ja potilaan tuottaman tiedon hyödyntämistä turvallisuudessa
• Oppii tunnistamaan inhimillisen toiminnan vaikutusta asiakas- ja potilasturvallisuustietoon
• Perehtyy organisaation rakenteiden vaikutukseen asiakas- ja potilasturvallisuustiedossa
• Osaa hyödyntää kansallisia ja alueellisia asiakas- ja potilasturvallisuusindikaattoreita
• Oppii seuraamaan ja hyödyntämään indikaattoritietoa
• Perehtyy tietojärjestelmien hyödyntämiseen asiakas- ja potilasturvallisuuden tunnistamisessa ja en-nakoinnissa

Sisältö

• Miten käytetään asiakas- ja potilastietoa tehokkaammin asiakas- ja potilasturvallisuuden edistämi-sessä?
• Miten asiakkaan ja potilaan tuottamaa tietoa voi hyödyntää?
• Miten inhimillinen toiminta ja organisaation rakenteet vaikuttavat asiakas- ja potilasturvallisuustie-toon?
• Millaisia asiakas- ja potilasturvallisuusindikaattoreita on kansallisesti ja alueellisesti?
• Millaisia indikaattoreita voi käyttää asiakas- ja potilasturvallisuuden ennaltaehkäisyssä ja kehittämi-sessä ?
• Miten hyödynnetään indikaattoritietoa yksikössä?
• Miten tietojärjestelmiä voi hyödyntää asiakas- ja potilasturvallisuudessa?