Service knowhow in hospitality businessLaajuus (5 cr)
Code: MR00DU41
Credits
5 op
Objective
You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.
Content
What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?
Enrollment
14.08.2024 - 08.09.2024
Timing
28.10.2024 - 20.12.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Hanna Ukkola
- Laura Pulkkinen
Teacher in charge
Laura Pulkkinen
Groups
-
MRKT24SVTourism and service business, online studies
Objective
You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.
Content
What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?
Opiskelumateriaali
Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali.
Materiaali on pääosin learn alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä verkossa
Opiskelijoille lähetetään sähköpostilla kirjautumisohjeet Learniin.. Opintojaksoon sisältyy opintojakson infon lisäksi teemoitettuja Teamstapaamisia, joiden luennot tallennetaan. Opintojakso on pääosin itsenäisesti verkossa suoritettava ja arvioitavia oppimistehtäviä , lisäksi opintoihin kuuluu yhteisöllistä kirjoittamista harjaannuttava tehtävä.
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
Opintoja voi tehdä omaan tahtiin ja siten nopeuttaa etenemistään
3. Työhön integroitu oppimisväylä
Sovi työpaikan tai hankkimasi yhteistyöyrityksen kanssa opintojakson opinnollistamisesta osaamistavoitteiden mukaisesti. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.Ota yhteys opintojakson opettajiin, jos haluat suorittaa opinnot työelämään integroituina.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.
Tentit ja muut määräajat
Tehtävien aikataulutus ilmoitetaan opintojakson alkaessa.Opintojakaksolla ei ole tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
Laajuus 5 op vastaa 135 h opiskelijan työtä.
Toteutuksen osien kuvaus
Palvelun laatu ja vieraanvaraisuus 3 op
Palvelupolku 1 op
Eri kulttuureista tulevat asiakkaat 1 op
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opiskelija osaa
Arvoitavat tehtävät, keskustelutehtävät hyväksytty/hylätty , yhteisölline kirjoittaminen
a. käyttää johdonmukaisesti toimialaa kuvaavia käsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa alan tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti
Tarkempi arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla.
Enrollment
08.01.2024 - 14.01.2024
Timing
04.03.2024 - 30.04.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 50
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Hanna Ukkola
- Laura Pulkkinen
Teacher in charge
Hanna Ukkola
Groups
-
MRMI24KVTourism and Service Business, online studies
Objective
You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.
Content
What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?
Opiskelumateriaali
Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali.
Materiaali on pääosin learn alustalla.
Yksilölliset oppimisväylät
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä verkossa
Opiskelijoille lähetetään sähköpostilla kirjautumisohjeet Learniin.. Opintojaksoon sisältyy opintojakson infon lisäksi teemoitettuja Teamstapaamisia, joiden luennot tallennetaan. Opintojakso on pääosin itsenäisesti verkossa suoritettava ja arvioitavia oppimistehtäviä , lisäksi opintoihin kuuluu yhteisöllistä kirjoittamista harjaannuttava tehtävä.
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
Opintoja voi tehdä omaan tahtiin ja siten nopeuttaa etenemistään
3. Työhön integroitu oppimisväylä
Sovi työpaikan tai hankkimasi yhteistyöyrityksen kanssa opintojakson opinnollistamisesta osaamistavoitteiden mukaisesti. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.Ota yhteys opintojakson opettajiin, jos haluat suorittaa opinnot työelämään integroituina.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.
Tentit ja muut määräajat
Tehtävien aikataulutus ilmoitetaan opintojakson alkaessa.Opintojakaksolla ei ole tenttiä
Opiskelijan työmäärä
Laajuus 5 op vastaa 135 h opiskelijan työtä
Toteutuksen osien kuvaus
Palvelun laatu ja vieraanvaraisuus 3 op
Palvelupolku 1 op
Eri kulttuureista tulevat asiakkaat 1 op
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opiskelija osaa
Arvoitavat tehtävät, keskustelutehtävät hyväksytty/hylätty , yhteisölline kirjoittaminen
a. käyttää johdonmukaisesti toimialaa kuvaavia käsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa alan tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti
Tarkempi arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla.
Enrollment
21.08.2023 - 01.09.2023
Timing
29.10.2023 - 24.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Hanna Ukkola
- Laura Pulkkinen
Teacher in charge
Hanna Ukkola
Groups
-
MRKT23SVTourism and service business, online studies
Objective
You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.
Content
What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?
Opiskelumateriaali
Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu erilaisia oppimistehtäviä ja muutama Teams-luento.
Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä
Kaikki oppimisväylät sovitaan opettajan kanssa opintojakson alkaessa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.
Opiskelijan työmäärä
135 h.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti toimialaa kuvaavia käsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa alan tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti
Tarkempi numeraalinen arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa.
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
28.08.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
3 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Hanna Ukkola
- Laura Pulkkinen
Teacher in charge
Hanna Ukkola
Groups
-
MRMI22SPTourism and Service Business, full-time studies
Objective
You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.
Content
What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali löytyy Learn oppimisalustalta.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä
Osallistut työjärjestyksen mukaisesti opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja oppimistehtävien mukaan.Opintojaksolla tutustutaan monipuolisesti toimialaan.
Lähiopetustunneilla on luentoja, tehtäviä, vierailevia luennoitsijoita ja toimipaikkavierailuja. Oppimistehtävänä syvennetään osaamista toimialalasta ja opitaan tiimityötaitoja.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä
Itsenäinen suoritustapa verkkototeutuksena , itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät ja itsenäinen aiheeseen tutustuminen. Oppimistehtävät ovat samat kuin työviikkopohjaisessa toteutuksessa.
Työhön integroitu oppimisväylä
Jos työssäsi on opintojakson sisältöjä vastaavia aihealueita, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi joko kokonaan tai osittain. Työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin siten, että hallitset ne teoriassa ja käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus ja muoto määräytyvät opintojakson oppimistavoitteiden mukaan. Sovitaan yhdessä opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.
Tentit ja muut määräajat
Tehtävien palautusajankohdat ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti toimialaa kuvaavia käsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa alan tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti
Tarkempi numeraalinen arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa.
Enrollment
02.01.2023 - 15.01.2023
Timing
06.03.2023 - 30.04.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Hanna Pajari-Seppänen
- Hanna Ukkola
Groups
-
MRMI23KVTourism and Service Business, online studies
Objective
You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.
Content
What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?
Opiskelumateriaali
Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali
Yksilölliset oppimisväylät
Itsenäisesti verkossa suoritettava opintojakso, johon kuuluu erilaisia oppimistehtäviä ja muutama Teams-luento.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: keskustele ja suunnittele opettajan kanssa tästä vaihtoehdosta.
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa
Kaikki oppimisväylät sovitaan opettajan kanssa opintojakson alkaessa
TKI ja työelämäyhteistyö
Ohjaustunnilla asiantuntijaluento orientoimassa aiheeseen.
Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.
Opiskelijan työmäärä
135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.
Enrollment
22.08.2022 - 28.08.2022
Timing
24.10.2022 - 18.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Laura Pulkkinen
Teacher in charge
Laura Pulkkinen
Groups
-
MRMI22SPTourism and Service Business, full-time studies
-
MRKT22SVTourism and service business, online studies
Objective
You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.
Content
What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?
Opiskelumateriaali
Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali.
Yksilölliset oppimisväylät
Itsenäinen suoritustapa verkkototeutuksena, itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät ja itsenäinen aiheeseen tutustuminen. Opintojakso käynnistyy infoluennolla verkossa.
Opiskelijan työmäärä
135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojaksolla on neljä erilaista arvioitavaa oppimistehtävää seuraavista aihealueista:
- palvelun laadun osatekijät
- asiakkaan palvelupolku
- tilannekohtainen käyttäytyminen asiakaspalvelussa
- eri kulttuureista tulevat asiakkaat.
Eri oppimistehtävien arviointien painotukset sovitaan opintojakson alkaessa. Arviointiasteikko on 1-5.
Enrollment
03.01.2022 - 16.01.2022
Timing
07.03.2022 - 01.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
5 op
RDI portion
1 op
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Ecampus
Teaching languages
- Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
- Tuula Höglund
- Laura Pulkkinen
Teacher in charge
Tuula Höglund
Groups
-
MRMI22KVTourism and Service Business, online studies
Objective
You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.
Content
What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?
Opiskelumateriaali
Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali
Yksilölliset oppimisväylät
Itsenäinen suoritustapa verkkototeutuksena, itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät ja itsenäinen aiheeseen tutustuminen. Opintojakso käynnistyy Teamsissä infoluennolla.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Opintojaksolla on neljä erilaista arvioitavaa oppimistehtävää seuraavista aihealueista:
- palvelun laadun osatekijät
- asiakkaan palvelupolku
- tilannekohtainen käyttäytyminen asiakaspalvelussa
- eri kulttuureista tulevat asiakkaat.
Eri oppimistehtävien arviointien painotukset sovitaan opintojakson alkaessa. Arviointiasteikko on 1-5.