Siirry suoraan sisältöön

Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00DU41-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.01.2024 - 14.01.2024

Ajoitus

04.03.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 50

Koulutus

  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus

Opettaja

  • Hanna Ukkola
  • Laura Pulkkinen

Vastuuopettaja

Hanna Ukkola

Ryhmät

  • MRMI24KV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • 05.03.2024 16:30 - 17:15, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
  • 11.03.2024 16:30 - 18:00, TUNNIT PERUTTU Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
  • 21.03.2024 16:00 - 17:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
  • 28.03.2024 16:30 - 18:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
  • 02.04.2024 16:30 - 18:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
  • 09.04.2024 16:30 - 18:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013

Tavoitteet

Osaat hahmottaa, mitä vieraanvaraisuudella tarkoitetaan.
Osaat hahmottaa asiakkaan palvelupolun.
Osaat tunnistaa palvelun laadun osatekijät ja laadun merkityksen asiakkaalle ja yrityksen menestymiselle.
Osaat käyttäytyä erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa huomioiden eri kulttuureista tulevat asiakkaat ja heidän odotuksensa, mm. venäläiset asiakkaat.

Sisältö

Mistä vieraanvaraisuus muodostuu?
Mitkä ovat palvelun laadun osatekijät ja mistä laadukas palvelukokemus muodostuu?
Mikä on palvelun laadun merkitys asiakkaalle ja yritykselle?
Miten toimit erilaisissa palvelutilanteissa ja eri kulttuureista tulevien asiakkaiden kanssa?

Opiskelumateriaali

Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali.
Materiaali on pääosin learn alustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

1. Työviikkopohjainen oppimisväylä verkossa
Opiskelijoille lähetetään sähköpostilla kirjautumisohjeet Learniin.. Opintojaksoon sisältyy opintojakson infon lisäksi teemoitettuja Teamstapaamisia, joiden luennot tallennetaan. Opintojakso on pääosin itsenäisesti verkossa suoritettava ja arvioitavia oppimistehtäviä , lisäksi opintoihin kuuluu yhteisöllistä kirjoittamista harjaannuttava tehtävä.

2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
Opintoja voi tehdä omaan tahtiin ja siten nopeuttaa etenemistään

3. Työhön integroitu oppimisväylä
Sovi työpaikan tai hankkimasi yhteistyöyrityksen kanssa opintojakson opinnollistamisesta osaamistavoitteiden mukaisesti. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.Ota yhteys opintojakson opettajiin, jos haluat suorittaa opinnot työelämään integroituina.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Tehtävien aikataulutus ilmoitetaan opintojakson alkaessa.Opintojakaksolla ei ole tenttiä

Opiskelijan työmäärä

Laajuus 5 op vastaa 135 h opiskelijan työtä

Toteutuksen osien kuvaus

Palvelun laatu ja vieraanvaraisuus 3 op
Palvelupolku 1 op
Eri kulttuureista tulevat asiakkaat 1 op

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osaa
Arvoitavat tehtävät, keskustelutehtävät hyväksytty/hylätty , yhteisölline kirjoittaminen
a. käyttää johdonmukaisesti toimialaa kuvaavia käsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa alan tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti

Tarkempi arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla.