Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: MR00DU41-3013
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.01.2024 - 14.01.2024
Ajoitus
04.03.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Hanna Ukkola
- Laura Pulkkinen
Vastuuopettaja
Hanna Ukkola
Ryhmät
-
MRMI24KVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
- 05.03.2024 16:30 - 17:15, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
- 11.03.2024 16:30 - 18:00, TUNNIT PERUTTU Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
- 21.03.2024 16:00 - 17:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
- 28.03.2024 16:30 - 18:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
- 02.04.2024 16:30 - 18:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
- 09.04.2024 16:30 - 18:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
Tavoitteet
Osaat hahmottaa, mitä vieraanvaraisuudella tarkoitetaan.
Osaat hahmottaa asiakkaan palvelupolun.
Osaat tunnistaa palvelun laadun osatekijät ja laadun merkityksen asiakkaalle ja yrityksen menestymiselle.
Osaat käyttäytyä erilaisissa asiakaspalvelutilanteissa huomioiden eri kulttuureista tulevat asiakkaat ja heidän odotuksensa, mm. venäläiset asiakkaat.
Sisältö
Mistä vieraanvaraisuus muodostuu?
Mitkä ovat palvelun laadun osatekijät ja mistä laadukas palvelukokemus muodostuu?
Mikä on palvelun laadun merkitys asiakkaalle ja yritykselle?
Miten toimit erilaisissa palvelutilanteissa ja eri kulttuureista tulevien asiakkaiden kanssa?
Opiskelumateriaali
Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali.
Materiaali on pääosin learn alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä verkossa
Opiskelijoille lähetetään sähköpostilla kirjautumisohjeet Learniin.. Opintojaksoon sisältyy opintojakson infon lisäksi teemoitettuja Teamstapaamisia, joiden luennot tallennetaan. Opintojakso on pääosin itsenäisesti verkossa suoritettava ja arvioitavia oppimistehtäviä , lisäksi opintoihin kuuluu yhteisöllistä kirjoittamista harjaannuttava tehtävä.
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
Opintoja voi tehdä omaan tahtiin ja siten nopeuttaa etenemistään
3. Työhön integroitu oppimisväylä
Sovi työpaikan tai hankkimasi yhteistyöyrityksen kanssa opintojakson opinnollistamisesta osaamistavoitteiden mukaisesti. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.Ota yhteys opintojakson opettajiin, jos haluat suorittaa opinnot työelämään integroituina.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Tehtävien aikataulutus ilmoitetaan opintojakson alkaessa.Opintojakaksolla ei ole tenttiä
Opiskelijan työmäärä
Laajuus 5 op vastaa 135 h opiskelijan työtä
Toteutuksen osien kuvaus
Palvelun laatu ja vieraanvaraisuus 3 op
Palvelupolku 1 op
Eri kulttuureista tulevat asiakkaat 1 op
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija osaa
Arvoitavat tehtävät, keskustelutehtävät hyväksytty/hylätty , yhteisölline kirjoittaminen
a. käyttää johdonmukaisesti toimialaa kuvaavia käsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa alan tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti
Tarkempi arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla.