Skip to main content

Service knowhow in hospitality business (5 cr)

Code: MR00DU41-3013

General information


Enrollment

08.01.2024 - 14.01.2024

Timing

04.03.2024 - 30.04.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

RDI portion

1 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work

Campus

Ecampus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 50

Degree programmes

  • Degree Programme in Tourism and Service Business

Teachers

  • Hanna Ukkola
  • Laura Pulkkinen

Teacher in charge

Hanna Ukkola

Groups

  • MRMI24KV
    Tourism and Service Business, online studies
  • 05.03.2024 16:30 - 17:15, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
  • 11.03.2024 16:30 - 18:00, TUNNIT PERUTTU Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
  • 21.03.2024 16:00 - 17:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
  • 28.03.2024 16:30 - 18:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
  • 02.04.2024 16:30 - 18:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013
  • 09.04.2024 16:30 - 18:00, Palveluosaaminen matkailu- ja ravitsemisalalla MR00DU41-3013

Objective

You learn to understand what hospitality consists of and become familiar with the customer journey.
You can identify the factors of service quality and the impact of quality on customers and on the business success.
You know how to behave in different customer service situations and take into account customers from different cultures, for example, Russian customers.

Content

What does hospitality consist of?
What are the factors of service quality and what does high-quality service consist of?
What does the quality of service mean to customers and companies?
How to behave in different service situations and with customers from different cultures?

Opiskelumateriaali

Opettajien opintojakson alussa ilmoittama materiaali.
Materiaali on pääosin learn alustalla.

Yksilölliset oppimisväylät

1. Työviikkopohjainen oppimisväylä verkossa
Opiskelijoille lähetetään sähköpostilla kirjautumisohjeet Learniin.. Opintojaksoon sisältyy opintojakson infon lisäksi teemoitettuja Teamstapaamisia, joiden luennot tallennetaan. Opintojakso on pääosin itsenäisesti verkossa suoritettava ja arvioitavia oppimistehtäviä , lisäksi opintoihin kuuluu yhteisöllistä kirjoittamista harjaannuttava tehtävä.

2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
Opintoja voi tehdä omaan tahtiin ja siten nopeuttaa etenemistään

3. Työhön integroitu oppimisväylä
Sovi työpaikan tai hankkimasi yhteistyöyrityksen kanssa opintojakson opinnollistamisesta osaamistavoitteiden mukaisesti. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.Ota yhteys opintojakson opettajiin, jos haluat suorittaa opinnot työelämään integroituina.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson oppimistehtäviä voi kytkeä omaan mara-alan työpaikkaan tai hankkeeseen.

Tentit ja muut määräajat

Tehtävien aikataulutus ilmoitetaan opintojakson alkaessa.Opintojakaksolla ei ole tenttiä

Opiskelijan työmäärä

Laajuus 5 op vastaa 135 h opiskelijan työtä

Toteutuksen osien kuvaus

Palvelun laatu ja vieraanvaraisuus 3 op
Palvelupolku 1 op
Eri kulttuureista tulevat asiakkaat 1 op

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opiskelija osaa
Arvoitavat tehtävät, keskustelutehtävät hyväksytty/hylätty , yhteisölline kirjoittaminen
a. käyttää johdonmukaisesti toimialaa kuvaavia käsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa alan tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti

Tarkempi arviointi painopisteineen ilmoitetaan opintojakson alussa Learn alustalla.