Siirry suoraan sisältöön

Pelisuunnittelun tutkimus ja luonnosteluLaajuus (5 op)

Tunnus: GD00CU07

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti

Vastuuhenkilö

  • Marko Siitonen
  • Sarah-Jane Leavey

Osaamistavoitteet

Opit luonnostelun merkityksen suunnitteluprosessissa.
Opit visualisoimaan ideasi.
Opit luomaan muunnelmia ja selittämään suunnittelukonsepteja ja toimintoja.
Opit tutkimaan muotoa, tilavuutta, muotoa ja mittasuhteita.
Opit tekemään luonnoksia ja muunnelmia.
Opit luomaan raportteja ja esityksiä.
Pystyt tutkimaan nykyisiä, historiallisia, biologisia ja geologisia vertailumateriaaleja puku-, arkkitehtuuri-, maasto- ja teknologiakonseptien kehittämiseksi.

Sisältö

Kuinka luoda nopeasti luonnoksia tietyistä aiheista?
Kuinka luonnostella ajoneuvoja, rakennuksia ja muita esineitä?
Kuinka tutkia vertailumateriaalia?
Kuinka visualisoida ideasi?
Kuinka luonnostella vertailumateriaalista?
Kuinka luoda luonnoksia tarkkailemalla esineitä?
Kuinka luonnostellaan toimintojen selittämiseen?
Kuinka käyttää referenssimateriaalia kirjallisten asiakirjojesi perustana?
Kuinka esitellä ideasi luonnoksilla ja kirjallisilla asiakirjoilla?

Ilmoittautumisaika

07.04.2025 - 21.04.2025

Ajoitus

01.08.2025 - 31.12.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 21

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Suvi Pylvänen
  • Nicholas Leppanen
Ryhmät
  • GDKV24SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Opit luonnostelun merkityksen suunnitteluprosessissa.
Opit visualisoimaan ideasi.
Opit luomaan muunnelmia ja selittämään suunnittelukonsepteja ja toimintoja.
Opit tutkimaan muotoa, tilavuutta, muotoa ja mittasuhteita.
Opit tekemään luonnoksia ja muunnelmia.
Opit luomaan raportteja ja esityksiä.
Pystyt tutkimaan nykyisiä, historiallisia, biologisia ja geologisia vertailumateriaaleja puku-, arkkitehtuuri-, maasto- ja teknologiakonseptien kehittämiseksi.

Sisältö

Kuinka luoda nopeasti luonnoksia tietyistä aiheista?
Kuinka luonnostella ajoneuvoja, rakennuksia ja muita esineitä?
Kuinka tutkia vertailumateriaalia?
Kuinka visualisoida ideasi?
Kuinka luonnostella vertailumateriaalista?
Kuinka luoda luonnoksia tarkkailemalla esineitä?
Kuinka luonnostellaan toimintojen selittämiseen?
Kuinka käyttää referenssimateriaalia kirjallisten asiakirjojesi perustana?
Kuinka esitellä ideasi luonnoksilla ja kirjallisilla asiakirjoilla?

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti:

Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:

Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti:

Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppilaat tekevät omia peliprojektejaan.
TKI ja työelämäyhteistyö integroidaan osaksi kurssia, jos mahdollista.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetelmät:
Yhteistoiminnalliset oppimistulokset (ryhmätyöt)
Vertaisarviointi ja itsearviointi
Osallistumisrekisteri
Aikataulujen ja määräaikojen noudattaminen
Toiminnan tarkistuslistat
Luokitus- ja kotitehtävien suoritusarviointiasteikko

Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 22

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Suvi Pylvänen
  • Nicholas Leppanen
Ryhmät
  • GDKV24KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Opit luonnostelun merkityksen suunnitteluprosessissa.
Opit visualisoimaan ideasi.
Opit luomaan muunnelmia ja selittämään suunnittelukonsepteja ja toimintoja.
Opit tutkimaan muotoa, tilavuutta, muotoa ja mittasuhteita.
Opit tekemään luonnoksia ja muunnelmia.
Opit luomaan raportteja ja esityksiä.
Pystyt tutkimaan nykyisiä, historiallisia, biologisia ja geologisia vertailumateriaaleja puku-, arkkitehtuuri-, maasto- ja teknologiakonseptien kehittämiseksi.

Sisältö

Kuinka luoda nopeasti luonnoksia tietyistä aiheista?
Kuinka luonnostella ajoneuvoja, rakennuksia ja muita esineitä?
Kuinka tutkia vertailumateriaalia?
Kuinka visualisoida ideasi?
Kuinka luonnostella vertailumateriaalista?
Kuinka luoda luonnoksia tarkkailemalla esineitä?
Kuinka luonnostellaan toimintojen selittämiseen?
Kuinka käyttää referenssimateriaalia kirjallisten asiakirjojesi perustana?
Kuinka esitellä ideasi luonnoksilla ja kirjallisilla asiakirjoilla?

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Kurssi on pääosin verkossa. Luennot ovat vain ryhmän kontaktipäivinä.

Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppilaat tekevät omia peliprojektejaan.
TKI ja työelämäyhteistyö integroidaan osaksi kurssia, jos mahdollista.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetelmät:
Yhteistoiminnalliset oppimistulokset (ryhmätyöt)
Vertaisarviointi ja itsearviointi
Osallistumisrekisteri
Aikataulujen ja määräaikojen noudattaminen
Toiminnan tarkistuslistat
Luokitus- ja kotitehtävien suoritusarviointiasteikko

Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

15 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Marko Siitonen
  • Mikko Lehto
  • Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja

Marko Siitonen

Ryhmät
  • GDKV23SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Opit luonnostelun merkityksen suunnitteluprosessissa.
Opit visualisoimaan ideasi.
Opit luomaan muunnelmia ja selittämään suunnittelukonsepteja ja toimintoja.
Opit tutkimaan muotoa, tilavuutta, muotoa ja mittasuhteita.
Opit tekemään luonnoksia ja muunnelmia.
Opit luomaan raportteja ja esityksiä.
Pystyt tutkimaan nykyisiä, historiallisia, biologisia ja geologisia vertailumateriaaleja puku-, arkkitehtuuri-, maasto- ja teknologiakonseptien kehittämiseksi.

Sisältö

Kuinka luoda nopeasti luonnoksia tietyistä aiheista?
Kuinka luonnostella ajoneuvoja, rakennuksia ja muita esineitä?
Kuinka tutkia vertailumateriaalia?
Kuinka visualisoida ideasi?
Kuinka luonnostella vertailumateriaalista?
Kuinka luoda luonnoksia tarkkailemalla esineitä?
Kuinka luonnostellaan toimintojen selittämiseen?
Kuinka käyttää referenssimateriaalia kirjallisten asiakirjojesi perustana?
Kuinka esitellä ideasi luonnoksilla ja kirjallisilla asiakirjoilla?

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti:

Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:

Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti:

Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Totetutetut harjoitustehtävät.

Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

15 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Marko Siitonen
  • Mikko Lehto
  • Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja

Marko Siitonen

Ryhmät
  • GDKV23KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Opit luonnostelun merkityksen suunnitteluprosessissa.
Opit visualisoimaan ideasi.
Opit luomaan muunnelmia ja selittämään suunnittelukonsepteja ja toimintoja.
Opit tutkimaan muotoa, tilavuutta, muotoa ja mittasuhteita.
Opit tekemään luonnoksia ja muunnelmia.
Opit luomaan raportteja ja esityksiä.
Pystyt tutkimaan nykyisiä, historiallisia, biologisia ja geologisia vertailumateriaaleja puku-, arkkitehtuuri-, maasto- ja teknologiakonseptien kehittämiseksi.

Sisältö

Kuinka luoda nopeasti luonnoksia tietyistä aiheista?
Kuinka luonnostella ajoneuvoja, rakennuksia ja muita esineitä?
Kuinka tutkia vertailumateriaalia?
Kuinka visualisoida ideasi?
Kuinka luonnostella vertailumateriaalista?
Kuinka luoda luonnoksia tarkkailemalla esineitä?
Kuinka luonnostellaan toimintojen selittämiseen?
Kuinka käyttää referenssimateriaalia kirjallisten asiakirjojesi perustana?
Kuinka esitellä ideasi luonnoksilla ja kirjallisilla asiakirjoilla?

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti:

Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:

Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti:

Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppilaat tekevät omia peliprojektejaan.
TKI ja työelämäyhteistyö integroidaan osaksi kurssia, jos mahdollista.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetelmät:
Yhteistoiminnalliset oppimistulokset (ryhmätyöt)
Vertaisarviointi ja itsearviointi
Osallistumisrekisteri
Aikataulujen ja määräaikojen noudattaminen
Toiminnan tarkistuslistat
Luokitus- ja kotitehtävien suoritusarviointiasteikko

Arviointikriteerit
Oppilaiden kyky kehittää ideoita, looginen ajattelu, luovuus, kyky kommunikoida ajatuksiaan sekä suullisesti että visuaalisesti, työn laatu, kyky noudattaa ohjeita, kyky työskennellä määräaikojen mukaan, osallistumisaste, aktiivisuus ja osallistuminen, taitojen kehittyminen, tekniset/suunnittelu-/esteettiset taidot.

Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

15 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Marko Siitonen
  • Suvi Pylvänen
  • Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
  • GDKV22SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Opit luonnostelun merkityksen suunnitteluprosessissa.
Opit visualisoimaan ideasi.
Opit luomaan muunnelmia ja selittämään suunnittelukonsepteja ja toimintoja.
Opit tutkimaan muotoa, tilavuutta, muotoa ja mittasuhteita.
Opit tekemään luonnoksia ja muunnelmia.
Opit luomaan raportteja ja esityksiä.
Pystyt tutkimaan nykyisiä, historiallisia, biologisia ja geologisia vertailumateriaaleja puku-, arkkitehtuuri-, maasto- ja teknologiakonseptien kehittämiseksi.

Sisältö

Kuinka luoda nopeasti luonnoksia tietyistä aiheista?
Kuinka luonnostella ajoneuvoja, rakennuksia ja muita esineitä?
Kuinka tutkia vertailumateriaalia?
Kuinka visualisoida ideasi?
Kuinka luonnostella vertailumateriaalista?
Kuinka luoda luonnoksia tarkkailemalla esineitä?
Kuinka luonnostellaan toimintojen selittämiseen?
Kuinka käyttää referenssimateriaalia kirjallisten asiakirjojesi perustana?
Kuinka esitellä ideasi luonnoksilla ja kirjallisilla asiakirjoilla?

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti:

Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:

Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti:

Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Totetutetut harjoitustehtävät.

Ilmoittautumisaika

07.11.2022 - 18.11.2022

Ajoitus

01.01.2023 - 01.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

0 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Marko Siitonen
  • Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
  • GDKV22KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Opit luonnostelun merkityksen suunnitteluprosessissa.
Opit visualisoimaan ideasi.
Opit luomaan muunnelmia ja selittämään suunnittelukonsepteja ja toimintoja.
Opit tutkimaan muotoa, tilavuutta, muotoa ja mittasuhteita.
Opit tekemään luonnoksia ja muunnelmia.
Opit luomaan raportteja ja esityksiä.
Pystyt tutkimaan nykyisiä, historiallisia, biologisia ja geologisia vertailumateriaaleja puku-, arkkitehtuuri-, maasto- ja teknologiakonseptien kehittämiseksi.

Sisältö

Kuinka luoda nopeasti luonnoksia tietyistä aiheista?
Kuinka luonnostella ajoneuvoja, rakennuksia ja muita esineitä?
Kuinka tutkia vertailumateriaalia?
Kuinka visualisoida ideasi?
Kuinka luonnostella vertailumateriaalista?
Kuinka luoda luonnoksia tarkkailemalla esineitä?
Kuinka luonnostellaan toimintojen selittämiseen?
Kuinka käyttää referenssimateriaalia kirjallisten asiakirjojesi perustana?
Kuinka esitellä ideasi luonnoksilla ja kirjallisilla asiakirjoilla?

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti:

Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:

Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti:

Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI ja työelämäyhteistyö integroidaan osaksi kurssia, jos mahdollista.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetelmät:
Yhteistoiminnalliset oppimistulokset (ryhmätyöt)
Vertaisarviointi ja itsearviointi
Osallistumisrekisteri
Aikataulujen ja määräaikojen noudattaminen
Toiminnan tarkistuslistat
Luokitus- ja kotitehtävien suoritusarviointiasteikko

Arviointikriteerit
Oppilaiden kyky kehittää ideoita, looginen ajattelu, luovuus, kyky kommunikoida ajatuksiaan sekä suullisesti että visuaalisesti, työn laatu, kyky noudattaa ohjeita, kyky työskennellä määräaikojen mukaan, osallistumisaste, aktiivisuus ja osallistuminen, taitojen kehittyminen, tekniset/suunnittelu-/esteettiset taidot.

Arvostelu. 1 - 5

Ilmoittautumisaika

06.04.2022 - 22.04.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Marko Siitonen
  • Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja

Marko Siitonen

Ryhmät
  • GDKV21SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Opit luonnostelun merkityksen suunnitteluprosessissa.
Opit visualisoimaan ideasi.
Opit luomaan muunnelmia ja selittämään suunnittelukonsepteja ja toimintoja.
Opit tutkimaan muotoa, tilavuutta, muotoa ja mittasuhteita.
Opit tekemään luonnoksia ja muunnelmia.
Opit luomaan raportteja ja esityksiä.
Pystyt tutkimaan nykyisiä, historiallisia, biologisia ja geologisia vertailumateriaaleja puku-, arkkitehtuuri-, maasto- ja teknologiakonseptien kehittämiseksi.

Sisältö

Kuinka luoda nopeasti luonnoksia tietyistä aiheista?
Kuinka luonnostella ajoneuvoja, rakennuksia ja muita esineitä?
Kuinka tutkia vertailumateriaalia?
Kuinka visualisoida ideasi?
Kuinka luonnostella vertailumateriaalista?
Kuinka luoda luonnoksia tarkkailemalla esineitä?
Kuinka luonnostellaan toimintojen selittämiseen?
Kuinka käyttää referenssimateriaalia kirjallisten asiakirjojesi perustana?
Kuinka esitellä ideasi luonnoksilla ja kirjallisilla asiakirjoilla?

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti:

Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:

Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti:

Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Totetutetut harjoitustehtävät.

Ilmoittautumisaika

08.11.2021 - 21.11.2021

Ajoitus

01.01.2022 - 01.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Degree Programme in Game Design
Opettaja
  • Marko Siitonen
  • Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja

Marko Siitonen

Ryhmät
  • GDKV21KM
    Game design, part-time studies

Tavoitteet

Opit luonnostelun merkityksen suunnitteluprosessissa.
Opit visualisoimaan ideasi.
Opit luomaan muunnelmia ja selittämään suunnittelukonsepteja ja toimintoja.
Opit tutkimaan muotoa, tilavuutta, muotoa ja mittasuhteita.
Opit tekemään luonnoksia ja muunnelmia.
Opit luomaan raportteja ja esityksiä.
Pystyt tutkimaan nykyisiä, historiallisia, biologisia ja geologisia vertailumateriaaleja puku-, arkkitehtuuri-, maasto- ja teknologiakonseptien kehittämiseksi.

Sisältö

Kuinka luoda nopeasti luonnoksia tietyistä aiheista?
Kuinka luonnostella ajoneuvoja, rakennuksia ja muita esineitä?
Kuinka tutkia vertailumateriaalia?
Kuinka visualisoida ideasi?
Kuinka luonnostella vertailumateriaalista?
Kuinka luoda luonnoksia tarkkailemalla esineitä?
Kuinka luonnostellaan toimintojen selittämiseen?
Kuinka käyttää referenssimateriaalia kirjallisten asiakirjojesi perustana?
Kuinka esitellä ideasi luonnoksilla ja kirjallisilla asiakirjoilla?

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti:

Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:

Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti:

Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

TKI ja työelämäyhteistyö

TKI ja työelämäyhteistyö integroidaan osaksi kurssia, jos mahdollista.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetelmät:
Yhteistoiminnalliset oppimistulokset (ryhmätyöt)
Vertaisarviointi ja itsearviointi
Osallistumisrekisteri
Aikataulujen ja määräaikojen noudattaminen
Toiminnan tarkistuslistat
Luokitus- ja kotitehtävien suoritusarviointiasteikko

Arviointikriteerit
Oppilaiden kyky kehittää ideoita, looginen ajattelu, luovuus, kyky kommunikoida ajatuksiaan sekä suullisesti että visuaalisesti, työn laatu, kyky noudattaa ohjeita, kyky työskennellä määräaikojen mukaan, osallistumisaste, aktiivisuus ja osallistuminen, taitojen kehittyminen, tekniset/suunnittelu-/esteettiset taidot.

Arvostelu. 1 - 5