Siirry suoraan sisältöön

Pelisuunnittelun tutkimus ja luonnostelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU07-3013

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.11.2023 - 17.11.2023

Ajoitus

01.01.2024 - 30.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

15 - 25

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Marko Siitonen
  • Mikko Lehto
  • Sarah-Jane Leavey

Vastuuopettaja

Marko Siitonen

Ryhmät

  • GDKV23KM
    Game design, part-time studies
  • 25.01.2024 09:00 - 11:30, Game design research and sketching GD00CU07-3013
  • 25.01.2024 12:30 - 16:00, Game design research and sketching GD00CU07-3013
  • 26.01.2024 09:00 - 16:00, Game design research and sketching GD00CU07-3013
  • 08.03.2024 09:00 - 11:30, Game design research and sketching GD00CU07-3013

Tavoitteet

Opit luonnostelun merkityksen suunnitteluprosessissa.
Opit visualisoimaan ideasi.
Opit luomaan muunnelmia ja selittämään suunnittelukonsepteja ja toimintoja.
Opit tutkimaan muotoa, tilavuutta, muotoa ja mittasuhteita.
Opit tekemään luonnoksia ja muunnelmia.
Opit luomaan raportteja ja esityksiä.
Pystyt tutkimaan nykyisiä, historiallisia, biologisia ja geologisia vertailumateriaaleja puku-, arkkitehtuuri-, maasto- ja teknologiakonseptien kehittämiseksi.

Sisältö

Kuinka luoda nopeasti luonnoksia tietyistä aiheista?
Kuinka luonnostella ajoneuvoja, rakennuksia ja muita esineitä?
Kuinka tutkia vertailumateriaalia?
Kuinka visualisoida ideasi?
Kuinka luonnostella vertailumateriaalista?
Kuinka luoda luonnoksia tarkkailemalla esineitä?
Kuinka luonnostellaan toimintojen selittämiseen?
Kuinka käyttää referenssimateriaalia kirjallisten asiakirjojesi perustana?
Kuinka esitellä ideasi luonnoksilla ja kirjallisilla asiakirjoilla?

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti:

Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:

Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti:

Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppilaat tekevät omia peliprojektejaan.
TKI ja työelämäyhteistyö integroidaan osaksi kurssia, jos mahdollista.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetelmät:
Yhteistoiminnalliset oppimistulokset (ryhmätyöt)
Vertaisarviointi ja itsearviointi
Osallistumisrekisteri
Aikataulujen ja määräaikojen noudattaminen
Toiminnan tarkistuslistat
Luokitus- ja kotitehtävien suoritusarviointiasteikko

Arviointikriteerit
Oppilaiden kyky kehittää ideoita, looginen ajattelu, luovuus, kyky kommunikoida ajatuksiaan sekä suullisesti että visuaalisesti, työn laatu, kyky noudattaa ohjeita, kyky työskennellä määräaikojen mukaan, osallistumisaste, aktiivisuus ja osallistuminen, taitojen kehittyminen, tekniset/suunnittelu-/esteettiset taidot.