Pelisuunnittelun tutkimus ja luonnostelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU07-3013
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
15 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Marko Siitonen
- Mikko Lehto
- Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja
Marko Siitonen
Ryhmät
-
GDKV23KMGame design, part-time studies
- 25.01.2024 09:00 - 11:30, Game design research and sketching GD00CU07-3013
- 25.01.2024 12:30 - 16:00, Game design research and sketching GD00CU07-3013
- 26.01.2024 09:00 - 16:00, Game design research and sketching GD00CU07-3013
- 08.03.2024 09:00 - 11:30, Game design research and sketching GD00CU07-3013
Tavoitteet
Opit luonnostelun merkityksen suunnitteluprosessissa.
Opit visualisoimaan ideasi.
Opit luomaan muunnelmia ja selittämään suunnittelukonsepteja ja toimintoja.
Opit tutkimaan muotoa, tilavuutta, muotoa ja mittasuhteita.
Opit tekemään luonnoksia ja muunnelmia.
Opit luomaan raportteja ja esityksiä.
Pystyt tutkimaan nykyisiä, historiallisia, biologisia ja geologisia vertailumateriaaleja puku-, arkkitehtuuri-, maasto- ja teknologiakonseptien kehittämiseksi.
Sisältö
Kuinka luoda nopeasti luonnoksia tietyistä aiheista?
Kuinka luonnostella ajoneuvoja, rakennuksia ja muita esineitä?
Kuinka tutkia vertailumateriaalia?
Kuinka visualisoida ideasi?
Kuinka luonnostella vertailumateriaalista?
Kuinka luoda luonnoksia tarkkailemalla esineitä?
Kuinka luonnostellaan toimintojen selittämiseen?
Kuinka käyttää referenssimateriaalia kirjallisten asiakirjojesi perustana?
Kuinka esitellä ideasi luonnoksilla ja kirjallisilla asiakirjoilla?
Opiskelumateriaali
Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkoon perustuva oppimisreitti:
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.
Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja:
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.
Työperusteinen oppimisreitti:
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).
TKI ja työelämäyhteistyö
Oppilaat tekevät omia peliprojektejaan.
TKI ja työelämäyhteistyö integroidaan osaksi kurssia, jos mahdollista.
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimenetelmät:
Yhteistoiminnalliset oppimistulokset (ryhmätyöt)
Vertaisarviointi ja itsearviointi
Osallistumisrekisteri
Aikataulujen ja määräaikojen noudattaminen
Toiminnan tarkistuslistat
Luokitus- ja kotitehtävien suoritusarviointiasteikko
Arviointikriteerit
Oppilaiden kyky kehittää ideoita, looginen ajattelu, luovuus, kyky kommunikoida ajatuksiaan sekä suullisesti että visuaalisesti, työn laatu, kyky noudattaa ohjeita, kyky työskennellä määräaikojen mukaan, osallistumisaste, aktiivisuus ja osallistuminen, taitojen kehittyminen, tekniset/suunnittelu-/esteettiset taidot.