Siirry suoraan sisältöön

Asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdatLaajuus (5 op)

Tunnus: GE00FL60

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Tunnet sosiaalialan asiakas- ja palveluohjauksen tietoperustan.
Tunnistat asiakkaan yksilölliset tuen tarpeet asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohtina.
Tiedostat ennaltaehkäisevän työotteen ja varhaisen tuen merkityksen asiakas- ja palveluohjauksen taustalla.
Osaat tarkastella asiakas- ja palveluohjausta vuorovaikutuksessa rakentuvana suhteena ja reflektoida omaa työtapaasi.

Sisältö

Mitä on asiakas- ja palveluohjauksen tietoperusta ja miten sovellat sitä sosiaali- ja terveysalan eri toimintaympäristöissä?
Mitä tarkoittaa asiakkaan yksilölliset tuen tarpeet asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohtina?
Miten edistät ennaltaehkäisevän työotteen ja varhaisen tuen toteutumista asiakas- ja palveluohjauksen työskentelytilanteissa?
Millaista on asiakas- ja palveluohjaus vuorovaikutuksessa rakentuvana suhteena ja miten sovellat sitä vuorovaikutustilanteissa?
Miten reflektoit omaa työtapaasi erilaisissa asiakas- ja palveluohjauksen toimintaympäristöissä.

Esitietovaatimukset

Ei edellytetä edeltäviä opintoja

Oppimateriaalit

Ei muita opintojaksoon liittyviä opintoja.