Asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdatLaajuus (5 op)
Tunnus: GE00FL60
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Tunnet sosiaali- ja terveysalan asiakas- ja palveluohjauksen tietoperustan.
Tunnistat asiakkaan yksilölliset tuen tarpeet asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohtina.
Tiedostat ennaltaehkäisevän työotteen ja varhaisen tuen merkityksen asiakas- ja palveluohjauksen taustalla.
Osaat tarkastella asiakas- ja palveluohjausta vuorovaikutuksessa rakentuvana suhteena.
Sisältö
Mitä on asiakas- ja palveluohjauksen tietoperusta ja miten sovellat sitä sosiaali- ja terveysalan eri toimintaympäristöissä?
Mitä tarkoittaa asiakkaan yksilölliset tuen tarpeet asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohtina?
Miten edistät ennaltaehkäisevän työoteen ja varhaisen tuen toteutumista asiakas- ja palveluohjauksen työskentelytilanteissa?
Millaista on asiakas- ja palveluohjaus vuorovaikutuksessa rakentuvana suhteena ja miten sovellat sitä vaativissa vuorovaikutustilanteissa?
Esitietovaatimukset
Ei edellytetä edeltäviä opintoja
Oppimateriaalit
Ei muita opintojaksoon liittyviä opintoja.