Siirry suoraan sisältöön

Asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohdatLaajuus (5 op)

Tunnus: GE00FL60

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Osaamistavoitteet

Tunnet sosiaali- ja terveysalan asiakas- ja palveluohjauksen tietoperustan
Tunnistat asiakkaan yksilölliset tuen tarpeet asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohtina
Tiedostat ennaltaehkäisevän työotteen ja varhaisen tuen merkityksen asiakas- ja palveluohjauksen taustalla
Osaat tarkastella asiakas- ja palveluohjausta vuorovaikutuksessa rakentuvana suhteena

Sisältö

Mitä on asiakas- ja palveluohjauksen tietoperusta ja miten sovellat sitä sosiaali- ja terveysalan eri toimintaympäristöissä?
Mitä tarkoittaa asiakkaan yksilölliset tuen tarpeet asiakas- ja palveluohjauksen lähtökohtina?
Miten edistät ennaltaehkäisevän työoteen ja varhaisen tuen toteutumista asiakas- ja palveluohjauksen työskentelytilanteissa?
Millaista on asiakas- ja palveluohjaus vuorovaikutuksessa rakentuvana suhteena ja miten sovellat sitä vaativissa vuorovaikutustilanteissa?

Esitietovaatimukset

Ei edellytetä edeltäviä opintoja

Oppimateriaalit

Ei muita opintojaksoon liittyviä opintoja.